جواد نکونام،سرمربی فولاد خوزستان:

رقابت با سپاهان، استقلال و پرسپولیس جنگ نابرابر است/از کسی کمک می‌گیرم که در رئال مادرید حضور دارد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: یکی از نفراتی که سال گذشته کنار ما بود و به من کمک انجام می‌داد در رئال مادرید کار می‌کند.

رقابت با سپاهان، استقلال و پرسپولیس جنگ نابرابر است/از کسی کمک می‌گیرم که در رئال مادرید حضور دارد
کد خبر: 522981
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۳:۱۷:۳۶

اعتمادآنلاین| جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز تیم فولاد خوزستان اظهار داشت: در ابتدا جا دارد از اعضای هیات مدیره و کارخانه فولاد به خاطر اعتمادی که به من داشتند تشکر کنم.

به گزارش فارس،وی افزود: ما سعی کردیم تمرینات را به صورت 4 روز و به شکل اردویی برگزار کنیم و یک دیدار دوستانه هم با نفت آبادان انجام دادیم تا تیم را به شکل مد نظرمان برگردانیم. بازی خوبی بود چون از نظر روحی و روانی بازیکنان را بررسی کردیم. به نظرم بازی خوبی انجام دادیم ولی عمده مشکل فولاد بدنی است.

سرمربی فولاد خوزستان تاکید کرد: با توجه به شرایط رخ داده باید تیم را از نظر روحی و روانی ریکاوری کنیم، هر چند زمان برای کار بدنسازی نداریم. نقطه قوت تیم ما کار بدنی بود و همیشه خوب تمرین کردن برای ما اولویت داشت اما حالا کمی زمان می‌خواهیم. شاید یکی دو هفته اول فشار تمرینات کمی برای بازیکنان سخت باشد اما کم کم مسائل برطرف خواهد شد و تا 2-3 هفته نیاز به زمان داریم. مطمئنا با اضافه شدن مربی اسپانیایی تیم فولاد به شرایط خوب برخواهد گشت.

نکونام در خصوص مصدومان تیمش گفت: محمدرضا عباسی و درخشان مهر در ابتدای فصل مصدوم بودند و تازه به تیم اضافه شدند و از نظر بدنی در وضعیت خوبی نیستند. تمام تلاش ما این است که بقیه بازیکنان رد شرایط مسابقه قرار بگیرند.

وی در خصوص قوانین جدید و منشور اخلاقی که برای بازیکنان در نظر گرفته است گفت: این قوانین به هر تیمی که بروم وجود دارد.بازیکن باید رفتار و عملکرد حرفه‌اش داشته باشد. با توجه به قراردادی که بازیکنان با باشگاه می‌بندند باید در چارچوب اخلاقی که تیم برای آنها تعریف می‌کند قرار بگیرند. بازیکنان مطمئن باشند این قوانین به سود خودشان است چون حرفه‌ای زندگی کردن را یاد می‌گیرند.

سرمربی فولاد در خصوص اینکه چرا در ابتدای فصل این تیم جدا شد و اگر او در این تیم باقی می ماند شرایط بهتر می‌شد یا خیر گفت: دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم. قطعا بحث من مالی نبود و در ایین سالها اصلا مباحث مالی وجود نداشت. مباحث مالی اولویت بعدی بود اما ممکن است شیطنت‌هایی در این زمینه صورت بگیرد. من به خاطر هواداران فولاد می‌گویم که بدانند بین من و فولاد بحث مالی وجود نداشت. اتفاقی رخ داد که زیاد به آن نپردازم بهتر است ولی قطعا خیریتی در آن وجود داشته است.

نکونام تصریح کرد: مهم این است که الان کجا قرار داریم و امیدوارم به موفقیت برسیم. قطعا اگر از ابتدای فصل بودم با توجه به شناختی که از تیم از نظر بدنی داشتم می‌توانستیم وضعیت فولاد را بهبود ببخشیم. من صحبت فنی ندارم و همه مربیان برایم قابل احترام هستم اما اگر از ابتدا از نظر بدنی کنار تیم حضور داشتم وضعیت فرق می‌کرد. مسائل بدنی در فوتبال روز دنیا خیلی مهم است و به خاطر همین سعی می کنم بهترین نفرات را در کنار خودم داشته باشم که از نظر بدنی و ریکاوری به تیم کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد:یکی از نفراتی که سال گذشته کنار ما بود در رئال مادرید کار می‌کند، این فرد سال گذشته در سایه کنار تیم ما بود و به ما کمک کرد. نکته دیگر این است که پارسال هواداران وقتی صبر و حمایت کردند تیم ما موفق شد و مطمئنا اگر این شرایط امسال وجود داشته باشد آخر فصل رتبه خوبی کسب خواهیم کرد. دو سال پیش در روز آخر سهمیه گرفتیم که اگر می‌باختیم پنجم می‌شدیم و در فصل پیش هم با یک امتیاز اختلاف ششم شدیم هر چند تا روز آخر در کورس سهمیه بودیم. در نهایت هم جام حذفی را گرفتیم.این تیم همان تیم است و قطعا بهتر می‌شود چون با تفکرات تاکتیکی ما آشنا شده‌اند.

سرمربی فولاد در پاسخ به این سوال که چقدر با تیمش به قهرمانی فکر می‌کند گفت: من همیشه آدم جاه طلبی هستم و دوست دارم به موفقیت برسم. با بودن سپاهان، استقلال و پرسپولیس و تیم‌هایی که خیلی زود شروع کردند شرایط ما کاملا نابرابر است. سال گذشته هم این تیم را قهرمان جام حذفی کردیم اما حدود 2 ماه و نیم بدنسازی کرده بودیم. قطعا نیم فصل اول خیلی سختی را خواهیم داشت چون شرایط بدنی بازیکنان ایده آل من نیست. در این راه مصدومانی خواهیم داشت اما در نیم فصل دوم برنامه‌های خوبی داریم و تیمی خواهیم داشت که هم در آسیا و هم لیگ و هم در جام حذفی بهترین عملکرد را داشته باشند.بازیکنان ما باید بدانند هیچ نامی بزرگ تر از هواداران و باشگاه فولاد نیست و ان شاالله که امسال سالی موفق داشته

باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها