کد خبر: 521796
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۴۹:۰۰
| |

مراد محمدی: فقط با 20 روز اردو نایب قهرمان جهان شدیم/ منتقدان چیزی از علم بدنسازی نمی‌دانند

مربی تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال ایران، با بیان اینکه فقط 2 اردوی10 روزه پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان داشتیم، گفت: با این شرایط کسب 8 مدال در 10 وزن و ایستادن بر سکوی دومی جهان نتیجه خیلی خوبی بود.

مراد محمدی: فقط با 20 روز اردو نایب قهرمان جهان شدیم/ منتقدان چیزی از علم بدنسازی نمی‌دانند
کد خبر: 521796
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سید مراد محمدی درباره نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال ایران در رقابت‌های جهانی صربستان، اظهار کرد: به اعتقاد من نتیجه بدست آمده خیلی خوب بود چرا که ما نفراتی داشتیم که بیشتر آن‌ها در اردوی بزرگسالان نبودند و از خانه به رقابت‌های انتخابی آمدند و بعد از آن هم با شرایط بدنی نسبتا متوسط عازم رقابت‌های جهانی شدند. ما در 10 روز تمام سعی خود را کردیم که تیم را جمع و جور کنیم و به مسابقات بفرستیم. با این اوصاف کسب 8 مدال در 10 وزن نتیجه بسیار خوبی بود.

به گزارش ایسنا،دارنده مدال‌های برنز المپیک و طلای جهان، با اشاره به سطح کیفی رقابت‌های قهرمانی جهان، گفت: آخرین باری که من سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم، بیشتر کشتی‌گیران کشورهایی مثل آذربایجان، گرجستان و ارمنستان در این مسابقات را در رده نوجوانان دیده بودم و با آن‌ها آشنایی داشتم. این موضوع نشان می‌دهد آن‌ها از رده نوجوانان به جوانان و سپس امید آمدند و قطعا در رده بزرگسالان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

وی درباره شرایط نه چندان خوب آزادکاران اعزامی ایران به لحاظ بدنی، خاطرنشان کرد: همان آنفلونزایی که تیم کشتی فرنگی درگیرش شد را ما هم داشتیم. مهدی هاشمی 110 کیلو وزن داشت اما در روز مسابقه به 102 کیلو رسید، سجاد غلامی نیز با 40 درجه تب در مسابقات حاضر شد. یا علی سوادکوهی که او نیز با شرایط نامناسبی پا به این رقابت‌ها گذاشت. این بچه‌ها در خانه بودند و بخاطر کرونا تمرین منظمی نداشتند و اصلا در اردو نبودند. فقط برادران فیروزپور و آذرپیرا و فکر می‌کنم یکی دو نفر دیگر در اردوی بزرگسالان بودند اما سایر نفرات از خانه‌هایشان عازم 2 اردوی 10 روزه و سپس مسابقات جهانی شدند.

محمدی ادامه داد: ما کشتی‌گیرانی با بدن‌های ناآماده داشتیم و با چنین شرایطی موفق به کسب این نتایج شدیم. کدام علم بدنسازی می‌گوید در 2 اردوی 10 روزه می‌توان بدن ها را در حد مسابقات جهانی آماده کرد؟ ما باید حداقل 3 یا 4 ماه اردو می‌گذاشتیم تا بتوانیم بدن‌های بچه‌ها را به سطح خوبی برسانیم. تلاش ما فقط این بود که به هر شکلی شده با توجه به شرایط موجود تیم را با همه توان جمع و جور کنیم و به مسابقات ببریم. واقعا با 2 اردوی 10 روزه نمی‌توان معجزه کرد و برخی‌ها که بدون اطلاع کافی انتقاد می‌کنند واقعا چیزی از علم بدنسازی نمی‌دانند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند تیم‌های نوجوانان و امید ایران در سالی که مسابقات المپیک و جهانی بزرگسالان برگزار شد، چندان مورد توجه قرار نگرفتند، گفت: مهم این است که ما 10 کشتی‌گیر با چنین شرایطی به مسابقات جهانی بردیم و 8 مدال گرفتیم. این اتفاق خوبی است. ما 3 یا 4 کشتی‌گیر اصلی‌مان مثل رحمان عموزاد که در بزرگسالان کشتی گرفت را همراه نداشتیم. به نظر من تقی اکبرنژاد سرمربی تیم ملی خیلی شهامت داشت که با وجود چنین شرایطی تیم را به مسابقات جهانی برد و این نتیجه بدست آمد.

وی با بیان اینکه پای انتخابی تیم ملی ایستادیم، گفت: همه این نفرات سرمایه کشتی ما هستند. رده‌های پایه مثل بزرگسالان دیده نمی‌شوند و ما هم نیامدیم که دیده شویم. تمام تلاش همه ما این بود که بهترین نتیجه را بگیریم. مسائلی مثل کرونا واقعا باعث شد نتوانیم برنامه‌ریزی اردویی مناسبی داشته باشیم. همه این بچه‌ها حتی مجید داستان که آسیب‌دیدگی مچ پایش باعث شد نتواند تمرینات خوبی داشته باشد و یا حسن عبادی که به دلیل اشتباه خودش نتیجه مناسبی نگرفت، همه سرمایه‌های کشتی ما هستند و قطعا اگر حمایت شوند می‌توانند در رده بزرگسالان برای کشور افتخار آفرینی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها