کد خبر: 521347
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

پای صحبت‌های طلایی سنگین‌وزن ایران؛ از پنهان کردن پای آسیب‌دیده تا طلای کشتی فرنگی جهان

فرنگی‌کار سنگین وزن کشورمان با پای آسیب‌دیده موفق شد مدال طلای زیر 23 سال جهان را کسب کند.

پای صحبت‌های طلایی سنگین‌وزن ایران؛ از پنهان کردن پای آسیب‌دیده تا طلای کشتی فرنگی جهان
کد خبر: 521347
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امین میرزازاده درباره مدال طلای کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان، عدم حضور در مسابقات جهانی نروژ، رقابت با علی‌اکبر یوسفی برای پوشیدن دوبنده ملی و ... صحبت‌هایی مطرح کرد.

به گزارش فارس،متن این گفت و گو را در زیر می‌خوانید:

*بعد از ابتلا به کرونا و عدم حضور در مسابقات جهانی نروژ، به رقابت‌های زیر 23 سال اعزام شدی و طلا گرفتی. در این باره صحبت کن.

من بعد از المپیک به دنبال مدال خوشرنگ در مسابقات جهانی بودم تا بتوانم دل مردم را شاد کنم اما شرایطی رقم خورد که نتوانستم به مسابقات جهانی نروژ اعزام شوم، در نهایت به رقابت‌های زیر 23 سال جهان اعزام شدم و در صربستان کشتی گرفتم.

*سطح مسابقات را چطور دیدی؟

مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود چون عنوان‌داران جهانی در این رده سنی در آن شرکت داشتند. از طرفی برخی از ورزشکارانی که به مسابقات جهانی نروژ رفته بودند در این رقابت‌ها نیز شرکت کردند. داوید اوواسپیان حریف من از ارمنستان که در فینال با او مبارزه کردم در مسابقات جهانی نروژ هم حضور داشت.

*با وضعیت آسیب‌دیدگی که از ناحیه مچ پا داشتی، با سختی در فینال مبارزه کردی اما طلا گرفتی.

بله شرایط سخت شده بود. من حریف ارمنستانی را قبلا در مسابقات دیگر شکست داده بودم. در این مسابقات در کشتی دوم و در زمان مبارزه با حریف روسی از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شدم. مچ پایم تورم شدیدی داشت به طوری که برای راه رفتن زیر بغلم را می‌گرفتند. من روی صندلی می‌نشستم، گرم می‌کردم و بعد برای مبارزه روی تشک می‌رفتم.

*پزشکان درباره اینکه مبارزه نکنی صحبتی نداشتند؟

آنها اصلا وضعیت را ندیدند که اگر این طور بود شاید اجازه مبارزه نمی‌دادند. زمانی که در سالن گرم کردن بودم پرده را می‌کشیدم و چسب می‌زدم تا کسی نبیند و حریفان نیز متوجه آسیب‌دیدگی من نشوند. برای یک مسابقه که شب تا صبح روی پایم یخ گذاشتم تا بتوانم کشتی بگیرم.

* زمانی که در تهران تمرین می‌کردی هم آسیب دیدی.

بله اما آن زمان مچ یک پای دیگرم بود به همین دلیل وزنم را روی پای دیگری می‌انداختم اما در مسابقات جهانی مچ پای دیگرم آسیب دید.

* شما بارها با یوسفی برای پوشیدن دوبنده ملی مبارزه کرده‌ای، حالا او به جای شما به مسابقات نروژ رفت و مدال طلا هم گرفت. رقابت با او برای آینده چطور خواهد بود؟

از دست دادن مسابقات جهانی آن هم زمانی که خودت را شانس مدال می‌بینی و وقتی عنوان‌دارها حضور ندارند، سخت است اما هدف بالا بردن پرچم کشورمان است. این باعث خوشحالی است که مدال طلای سنگین‌وزن دل مردم کشورمان را شاد کرد.

* برنامه‌ات برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو چیست؟

ما نزدیک به 2 سال برای بازی‌های المپیک 2024 پاریس زمان داریم. تلاش من این است بتوانم در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی عنوان کسب کنم، زمان باقی مانده به المپیک را مدال بگیرم تا بتوانم در المپیک پاریس ملی‌پوش شوم و این بار با مدالی خوشرنگ از المپیک برگردم.

* بعد از مسابقات جهانی نروژ تجلیل‌های زیادی از مدال‌آوران شد، برای تیم زیر 23 سال هم این کار انجام شد؟

این کار برای بزرگسالان انجام شد، ارزش کار آنها بسیار بالاست و باید هم این تجلیل‌ها باشد. کشتی‌گیران برای این مدال‌ها از جان مایه می‌گذارند اما هنوز برای ما برنامه‌ای انجام نشده است. در اینجا جا دارد از مردم شهرم (گتوند خوزستان) تشکر کنم که استقبال گرمی از من داشتند.

* در لیگ هم شرکت نمی‌کنی؟

فعلا قرارداد نبسته‌ام اما شاید در آینده در مسابقات شرکت کنم. من فشار زیادی را تحمل کردم و بدنم به استراحت و ریکاوری نیاز دارد.

* صحبت پایانی؟

از خانواده، مربیانم، کادر فنی تیم ملی و مردم عزیز کشورم تشکر می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها