کد خبر: 520518
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۲:۰۸:۵۲
| |

طارمی و بیرانوند؛ یک بیم و یک امید

«در مسابقه پرتو - بواویشتا شاهد دو روی یک سکه بودیم؛ مطابق معمول هر چقدر از نمایش خوب مهدی طارمی لذت بردیم و امیدوار به تکرار این درخشش در مسابقات ملی ماندیم، کمی درباره علیرضا بیرانوند احساس نگرانی کردیم. به هر حال او چهار گل خورده است.»

طارمی و بیرانوند؛ یک بیم و یک امید
کد خبر: 520518
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۲:۰۸:۵۲

اعتمادآنلاین| شنبه‌شب در چارچوب مسابقات هفته دهم لیگ پرتغال، شاهد یک نبرد بسیار جذاب تمام‌ایرانی بودیم. بر این اساس مهدی طارمی و یارانش در پورتو برابر علیرضا بیرانوند و دوستانش در بواویشتا قرار گرفتند. این تقابل آن قدر خاص و جالب بود که حتی به تیتر و عکس روی جلد یکی از روزنامه‌های ورزشی چاپ پرتغال هم تبدیل شد. در نهایت اما این پورتو بود که بازی را با نتیجه چهار بر یک به سود خود به پایان برد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این مسابقه شاهد دو روی یک سکه بودیم؛ مطابق معمول هر چقدر از نمایش خوب مهدی طارمی لذت بردیم و امیدوار به تکرار این درخشش در مسابقات ملی ماندیم، کمی درباره علیرضا بیرانوند احساس نگرانی کردیم. به هر حال او چهار گل خورده است.

طارمی هیچ مرزی ندارد

مهدی طارمی در این بازی گل نزد اما دو پاس گل داد که یکی از دیگری تماشایی‌تر بودند. هر دو پاس طارمی در عمق ارسال شد و بازیکنان پورتو را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد. طارمی که معمولا به خاطر هنر گلزنی و نیز گرفتن پنالتی مورد توجه است، این‌ بار مهارتش در ارسال پاس گل و بازی‌سازی را به رخ کشید. همین مساله هم باعث شد مطبوعات پرتغال به شکل چشمگیر با چاپ عکس او روی جلد به تمجید از ستاره ایرانی بپردازند. به عنوان مثال روزنامه اوجوگو روی جلد خود عبارت «پیروزی بزرگ صدرنشین» را تیتر اصلی کرد و رکورد با تیتر «طارمی بازی‌سازی کرد و پاس گل داد» به ستایش از این بازیکن پرداخت.

در این بازی اما یک اتفاق عجیب هم رخ داد که مربوط به مقاومت گروه داوری در برابر اعلام خطای پنالتی روی طارمی می‌شد. در شرایطی که مهاجم ایرانی سه بار در محوطه جریمه به شکل مشکوکی سرنگون شد و دست‌ کم در دو مورد احتمال جدی انجام خطای پنالتی وجود داشت، داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد و کمک‌داور ویدئویی هم مداخله نکرد. چهره بهت‌زده طارمی و خنده تلخ او پس از عدم اعلام این پنالتی‌ها، عصبانیت بالای این مهاجم بوشهری را نشان می‌داد. طارمی باور نمی‌کرد که چنین اتفاقاتی در حال رخ‌دادن است. خشم طارمی باعث شد سرجیو کونسیسائو بلافاصله دستور تعویض طارمی را صادر کند تا او کارت زرد دوم را دریافت نکند. طارمی که در لحظات تعویض و بیرون‌رفتن از زمین مسابقه به‌شدت عصبانی بود، با داور به بگومگو پرداخت. در این لحظات او توسط په‌په و سایر هم‌تیمی‌هایش به بیرون هدایت شد تا مبادا کارت زرد دوم را بگیرد. نکته جالب این که در لحظه تعویض طارمی، تمام هواداران حاضر در استادیوم دراگائو سر پا ایستاده و برای طارمی دست زدند که این بازیکن ایرانی نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

به نظر می‌رسد این تصمیمات تحت تاثیر جوی که اخیرا علیه طارمی در پرتغال به وجود آمده، اتخاذ شده باشد. به‌تازگی گروهی از هواداران تیم‌های رقیب پورتو، مهاجم ایرانی را به تمارض و فریبکاری متهم کرده‌اند که گمان می‌رود این فضا، تاثیر خودش را روی تصمیمات داوران گذاشته باشد. بعد از مسابقه سرجیو کونسیسائو به همین مورد اشاره کرد و گفت: «اتفاقاتی که برای طارمی رخ می‌دهد (تردید برای اعلام پنالتی) طبیعی نیست. من او را تعویض کردم تا مثل دیدار با پاکوس دفریرا به اتهام تمارض از زمین اخراج نشود.» به هر حال هنر پنالتی‌گرفتن طارمی خیلی‌ها را کلافه کرده و پدیدآمدن این جو، چیز عجیبی نبود.

بیرانوند بهتری می‌خواهیم

کمی سختگیرانه است که علیرضا بیرانوند را روی چهار گل دریافتی از پورتو مقصر بدانیم اما به هر حال دریافت این تعداد

گل برای دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران اتفاق چندان خوبی نیست. بیرو البته چند مهار هم در این مسابقه داشت اما منصفانه باید گفت هیچکدام آنها چندان کلیدی و فوق‌العاده نبودند. ما پیش از این مهارهایی از بیرانوند دیده‌ایم که به معنای واقعی کلمه «نجات‌بخش» بوده است. او باید به چنین سطحی برگردد و از موقعیت خودش در باشگاه و تیم ملی مراقبت کند. بیرو در بواویشتا به سختی به ترکیب اصلی رسیده و در تیم ملی هم رقبای آماده‌ای مثل پیام نیازمند و امیر عابدزاده دارد. امیدواریم همیشه این دروازه‌بان خاطره‌ساز را در بهترین فرم ممکن ببینیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها