کد خبر: 520422
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۰۷:۵۵:۰۰
| |

چرا قهرمان المپیک در انتخابات جهانی کشتی شرکت نکرد؟/سوریان: سال 2022 فرصت بهتری است

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی دلایل خود را برای عدم حضور در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی تشریح کرد.

چرا قهرمان المپیک در انتخابات جهانی کشتی شرکت نکرد؟/سوریان: سال 2022 فرصت بهتری است
کد خبر: 520422
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۰۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در حاشیه مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی زیر 23 سال جهان در صربستان قرار است انتخابات اتحادیه جهانی کشتی نیز برگزار شود. حمید سوریان قهرمان جهان و المپیک که در حال حاضر نایب‌رئیس فدراسیون کشتی است برای حضور در هیات رئیسه اتحادیه جهانی اعلام نامزدی کرد اما به دلیل شیوع کرونا، عدم برگزاری مسابقات مختلف و محدودیت‌های مسافرتی باعث شد تا سوریان نتواند آن طور که مد نظر دارد رایزنی‌های لازم را انجام دهد. در نهایت اینکه روز سوم آبان خبر رسمی عدم حضور حمید سوریان در انتخابات تایید شد.

به گزارش فارس،حمید سوریان در این باره اظهارداشت: شرایط حضور در انتخابات مناسب نیست. به خاطر شیوع ویروس کرونا خیلی نشست برگزار نشد تا بتوانیم رایزنی لازم را داشته باشیم. ما برای گرفتن کرسی جهانی لازم است برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما در مسابقات جهانی نروژ به صربستان سفر کردید و در المپیک نیز همراه تیم بودید، در این مدت با مسئولان جهانی دیدار نداشتید، خاطرنشان کرد: در خلال رقابت‌های مختلف که پشت سر گذاشتیم من با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار کردم اما جمع‌بندی نهایی این است که رایزنی در سطوح کلان هم اتفاق بیفتد. صحبت‌های رو در رو جلب اعتماد برای کسب آرا است. ما در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که برای دوره بعد نامزد شوم.

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای کسب کرسی جهانی، یادآور شد: در وزارت ورزش کارگروهی تشکیل شد و جلساتی با مسئولان کمیته و وزارت داشتیم. همه عزیزان کمک کردند اما فکر می‌کنم این کار باید سر فرصت باشد که سال 2022 می‌تواند این فرصت را به ما بدهد.

قهرمان جهان و المپیک کشتی فرنگی درباره حضور در بازی‌های آسیایی و اینکه چه زمانی قرار است اردوها آغاز شود، اظهارداشت: این بازی‌ها رویداد بزرگی است و ما هم جلساتی داشتیم. انتظارات از کشتی زیاد است و امیدوارم نتایج خوبی هم بگیریم اما بعد از رویدادهای بزرگی که بچه‌ها پشت سر گذاشته‌اند آنها نیاز به ریکاوری دارند چون فشار تمرینات زیاد بود.

سوریان ادامه داد: ما در دوران کرونا هم اردوها را به صورت قرنطینه برگزار کردیم اما برای بازی‌های آسیایی باید با سرمربیان نشست بگذاریم و آنها برای روزهای آینده برنامه بدهند تا اردوها شروع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها