حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال:

AFC هنوز رایی درباره حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا صادر نکرده است/ تا امشب برای صدور رای زمان وجود دارد

سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رایی در خصوص حذف پرسپولیس و استقلال صادر نکرده است. در خصوص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید اعضا رای خود را صادر کنند و تا امشب هم برای این کار زمان دارند. تا این لحظه رایی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته است.

AFC هنوز رایی درباره حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا صادر نکرده است/ تا امشب برای صدور رای زمان وجود دارد
کد خبر: 520258
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران روز یکشنبه در خصوص احتمال کنار گذاشتن پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: فدراسیون فوتبال نفوذ و تصرفی در هیات استیناف ندارد و اعضای آن تابع الزامات خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. این افراد براساس پنل کاربری خود تصمیم به رای دادن می گیرند و کاملا تابع قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: هرگونه دخل و تصرف در آرا ممنوع است و می تواند باعث جریمه فدراسیون فوتبال شود. سال گذشته هم 120 هزار دلار جریمه شدیم و سخت گیری های کنفدراسیون فوتبال آسیا در این رابطه بسیار زیاد است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد: همانطور که متوجه شدید دو باشگاه بزرگ عربستان النصر و التحاد، العین و الوحده امارات هم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند.

وی تصریح کرد: در خصوص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید اعضا رای خود را صادر کنند و تا امشب هم برای این کار زمان دارند. تا این لحظه رایی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته است.

کسب مجوز حرفه‌ای یکی از مهمترین شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور تیم ها در لیگ قهرمانان این قاره است. شرایطی که اکنون برخی از کشورها با آن درگیر هستند. بنا به اعلام اخبار رسانه های عربی بیشتر تیم‌های فوتبال عربستان به خاطر مشکلات مالی نتوانستند مجوز حرفه ای را کسب و تنها شمار کمی از تیم‌های این کشور راهی لیگ قهرمانان خواهند شد.

همچنین بنا به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های فوتبال الاهلی و العین امارات به خاطر نداشتن مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد حذف شدند.

در چند روز گذشته نیز اخباری مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان منتشر و برخی آنان را در آستانه حذف از معتبرترین رقابت باشگاهی قاره کهن می‌دانند. پیش از این تیم فوتبال نفت تهران به خاطر نداشتن مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها