رکورد منحصر بفرد حسن یزدانی در ورزش ایران/ 7 مدال متوالی در جهان و المپیک

حسن یزدانی با کسب سومین طلای جهان، جمعا صاحب هفتمین مدال جهان و المپیک شد و نامش در کنار جهان پهلوان تختی و حمید سوریان قرار گرفت و همچنین با کسب 7 مدال در 7 رویداد متوالی جهان و المپیک در ورزش ایران صاحب رکورد است.

رکورد منحصر بفرد حسن یزدانی در ورزش ایران/ 7 مدال متوالی در جهان و المپیک
کد خبر: 516442
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۵۳:۵۳

اعتمادآنلاین| حسن یزدانی با کسب سومین مدال طلای خود در رقابت‌های جهانی که شب گذشته با شکست دیوید تیلور به دست آمد، جمعا صاحب 7 مدال جهان و المپیک شد و از این حیث در کنار جهان پهلوان تختی و حمید سوریان قرار گرفت، هر چند همچنان عنوان پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران در المپیک از آن غلامرضا تختی است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا تختی با یک طلا و 2 نقره المپیک و 2 طلا و 2 نقره جهان، حسن یزدانی با یک طلا و یک نقره المپیک و 3 طلا، یک نقره و یک برنز جهان و حمید سوریان با یک طلای المپیک و 6 طلای جهان، هر کدام جمعا با 7 مدال جهان و المپیک به ترتیب عناوین اول تا سوم پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ ایران را یدک می‌کشند.

عبدالله موحد نیز با یک طلای المپیک و 5 طلای جهان به همراه علیرضا حیدری با یک برنز المپیک و یک طلا، 3 نقره و یک برنز جهان، هر کدام جمعا با 6 مدال جهان و المپیک در رده‌های بعدی جای دارند.

در این میان حسن یزدانی از سال 2015 که در مسابقات جهانی لاس وگاس آمریکا موفق به کسب مدال برنز جهان شد تا شب گذشته که در مسابقات جهانی نروژ به مدال طلای جهان رسید، هر ساله به صورت متوالی در هر رویداد جهانی یا المپیک موفق به کسب مدال شده که از این بابت در کشتی و ورزش ایران رکورددار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها