کد خبر: 510797
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۵۳:۰۰
| |

یزدانی خرم، رئیس پیشین فدراسیون والیبال:

عذرخواهی یعنی اینکه از فدراسیون والیبال استعفا داده و بروی/داورزنی می تواند به عنوان کارشناس و یا مشاور در فدراسیون والیبال استفاده شود/من را به زور از والیبال به کشتی بردند/آلکنو به معروف بی مهری کرد/حداقل انتظارات ملی پوشان، احترام به آنهاست

رئیس پیشین فدراسیون والیبال می گوید که والیبال ایران دست داورزنی امانت بود و از او خواهش کرده که دست به افراد فدراسیون نزند اما او تمامی افراد بزرگ والیبال را از فدراسیون کنار زد تا با حضور افراد غریبه فدراسیون والیبال به این روز بیفتد.

عذرخواهی یعنی اینکه از فدراسیون والیبال استعفا داده و بروی/داورزنی می تواند به عنوان کارشناس و یا مشاور در فدراسیون والیبال استفاده شود/من را به زور از والیبال به کشتی بردند/آلکنو به معروف بی مهری کرد/حداقل انتظارات ملی پوشان، احترام به آنهاست
کد خبر: 510797
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا یزدانی خرم رئیس پیشین فدراسیون والیبال در گفتگو با ایسنا، در خصوص عملکرد ملی پوشان والیبال ایران در المپیک توکیو گفت: باید بگویم که هر مقداری که پول بدهی آش خواهی خورد! میزان سرمایه گذاری در ورزش هر مقدار باشد، انعکاس خود را در میدان مسابقه نمایش خواهد داد. زمانی که می خواهیم به المپیک برویم باید اردوهای المپیکی داشته باشیم. هزینه ها باید به گونه ای باشد که در المپیک بتوانیم رقابت کنیم. در بازی های بزرگی مانند المپیک، تیم ها آماده بوده و سرمایه گذاری می کنند.

فدراسیون والیبال مرتکب اشتباه شد

او ادامه داد: المپیک جای تیم آماتور نیست بلکه حرفه ای های جهان با بهترین ها به این رقابت ها می آیند. در ایران آماتوری تمرین می کنیم، آماتوری اعزام می شویم اما انتظار داریم که حرفه ای مسابقه دهیم! باید بگویم که این ممکن نیست. یکی از اشتباهاتی که فدراسیون والیبال مرتکب شد این بود که اعلام کرد والیبال ایران روی سکو می رود. این صحبت نشان داد که اطلاعات و اشراف کافی روی تیم ملی والیبال وجود ندارد. همچنین این صحبت نشان داد که از تیم خود و حتی تیم های دیگر بی خبر هستیم و نمی دانیم کلا چه خبر است! اگر شما به عنوان آدم مسئول صحبتی را انجام داده باید پاسخگوی مردم باشید چرا که توقع ایجاد کرده اید.

حرف ها باید روی اصول باشد/ آلکنو به درد تیم ملی والیبال نمی خورد

یزدانی خرم گفت: حرف ها را باید روی اصول زد. اگر می بینید در گذشته هشتم جهان بودیم اما اکنون دوازدهم شدیم یا ژاپن را نمی توانیم ببریم، تماما فلسفه دارد و باید مشکل را جستجو کرد. در گذشته هم گفتم که روس ها مربی خوبی در کوچینگ نبوده درحالی که در تمرین و کار های دیگر خوب هستند. مربی که پیر شده و انگیزه لازم را ندارد به درد تیم ملی والیبال ایران نمی خورد چرا که اگر این مربی توان داشت در همان روسیه می ماند.

او گفت: اگر مسائل مالی را در نظر نگرفتیم و می خواهیم از مربی مثل آلکنو استفاده کنیم، باید به آن زمان می دادیم. او باید مدتی ایران می بود و تیم ملی والیبال را زیر نظر می گرفت. همچنین باید چند مربی ایرانی را کنار آلکنو قرار داده و به آنها اختیاراتی را می دادیم تا کمک این مربی کنند. متاسفانه آلکنو از تیم ملی والیبال ایران شناخت خوبی نداشت.

تیم عالی و منسجم به داورزنی تحویل داده شد

رئیس پیشین فدراسیون والیبال ادامه داد: اصل بر این بود که زیر بنای خوبی در فدراسیون والیبال داشته باشیم. در زمان حضور من در والیبال، تیم عالی و منسجمی را تحویل داورزنی دادیم. این بازیکنان توسط ایوان بوگانیکوف پایش شده و روی تکنیک، سرویس پرشی، دفاع و ساعد بازیکنان کار کردیم که نتیجه بسیار خوبی هم در میدان مسابقات حاصل شد. کاری که انجام دادیم این بود که اول تیم را ساختیم و بعدا وارد میدان رقابت ها شدیم. در آن زمان ژاپن را در خانه خودش شکست دادیم اما حالا چرا به ژاپن می بازیم باید حتما کارشناسی شود. تیم ما رو به صعود بود نه سقوط!

حداقل انتظارات ملی پوشان، احترام به آنهاست!

او ادامه داد: صحبت در باره مسائل ایجاد شده پیرامون قائمی بی ارزش بوده و تنها حاشیه است. قائمی اشتباهاتی کرده و اشتباهاتی هم نسبت به این بازیکن انجام شده است. او برای تیم ملی والیبال زحمت کشیده و این ملی پوش هم توقعاتی از فدراسیون دارد. این بازیکنان، حقوقی از ما نگرفته و در شهرستان ها با امکانات کم تمرین می کنند و حداقل انتظارشان احترام به آنهاست.

من را به زور از والیبال به کشتی بردند

او تصریح کرد: در ورزش ایران مشکلات سیاسی داریم. سیاست پدر ورزش را در آورده چرا که هر گروه و وزیری که سرکار می آید آدم های خودش را می آورد. این درحالی است که خیلی ها با اطلاعات ناقص به ورزش آمده و باعث می شوند فدراسیون و مدیریت ورزش داغون شود. باید بگویم که من را به زور از والیبال به کشتی بردند چرا که تیم والیبال را ساخته بودم و تازه اول کارم بود. در رده های نونهال و جوانان موفق شدیم تیم را قهرمان آسیا و جهان کنم اما زمانی که خواستم برای بزرگسالان کاری انجام دهم تا موفقیت های جهانی به دست آید، به زور از والیبال به کشتی منتقل شدم. من تا صبح به دلیل این جابجایی نخوابیدم چرا که افسوس خوردم که مسئول مربوطه نمی تواند فرق والیبال و کشتی را متوجه شده و تشخیص دهد.

والیبال دست داورزنی امانت بود

یزدانی خرم گفت: اصرار کردند بیا کشتی تا در بازیهای آسیایی قطر مدال کسب کنیم وگرنه جا خواهیم ماند. اول قبول نکردم و در آخر مسئولان به زور وابسته شدند. خدا را شکر در آن مسابقات مدال های زیادی گرفتیم و پرچم ایران به اهتزاز در آمد اما در والیبال شکست خوردیم. من 3 ماه هر دو فدراسیون والیبال و کشتی را اداره کردم. در این بین، آقای داورزنی اصرار داشت که او را انتخاب کنم و به دلیل اینکه کس دیگری نبود مجبور شدم و فدراسیون را تقدیم به او کردم. من به او گفتم که والیبال ایران دستت امانت است چرا که حدود 17 سال برای این تیم زحمت کشیدم و خواهش کردم که دست به افراد فدراسیون نزند اما او تمامی افراد بزرگ والیبال را از فدراسیون کنار زد! با رفتن پیشکسوتان و آمدن افراد غریبه والیبال به این روز افتاده است.

حضور افراد غیروالیبالی در فدراسیون یعنی نابودی والیبال!

او ادامه داد: در این مدت داورزنی ارتباطی با ما نداشت. داورزنی فکر می کرد که خیلی وارد و حرفه ای است اما مشخص شد که اینجوری ها هم نیست. در فدراسیون باید پیشکسوت ها حضور داشته باشند تا از اطلاعات آنها بهره گرفت. کنار داورزنی افراد غیر والیبالی هستند و این بسیار خطرناک است. این موضوع یعنی نابود کردن فدراسیون والیبال! همواره سعی کردم حرمت پیشکسوت ها را حفظ کنم و اعتقادات ما بر این است که افراد قدیمی برکت فدراسیون هستند. بسیاری از افراد پیشکسوت توسط داورزنی کنار گذاشته شدند و این موضوع باعث شد برکت از فدراسیون والیبال برود. افرادی که اکنون در فدراسیون والیبال حاضرند واجد شرایط نبوده و ضررهایش را دیده ایم. باید بگویم که این وضع حالا حالاها قابل جبران نیست و امید است در تیم آینده وزارت ورزش فکری به حال این موضوع شود.

آلکنو به معروف بی مهری کرد

او در خصوص خداحافظی سعید معروف گفت: معروف برای والیبال ایران زحمت کشیده است. او در تیم ملی والیبال کار کرده و اشتباهاتی هم داشته است. کنترل و اداره تیم در دست پاسور است و اگر پاسور سرحال باشد تیم پیروز خواهد شد. اگر به پاسور بی مهری شود وضعیت تیم به هم می خورد که متاسفانه آلکنو به معروف بی مهری کرد. این مسئله به معروف بسیار برخورد چرا که در گرماگرم کار، آلکنو او را بیرون کشید و باعث شد روحیه معروف خراب شود. این موضوعات باعث تخریب شدید روحیه بازیکن می شود و زمانی که بازیکن می بیند احترام ندارد دیگر نمی تواند بازی کند.

داورزنی می تواند به عنوان کارشناس و یا مشاور در فدراسیون والیبال استفاده شود

یزدانی خرم گفت: مدیر ورزشی کم داریم. زمانی که من مجبور بودم داورزنی را در والیبال بگذارم، کسی نبود. اگر قرار است داورزنی برداشته شود باید مدیری بهتر از او بیاید که موفق شود فدراسیون به این بزرگی را اداره کند. اگر فردی ضعیف مدیریت فدراسیون را برعهده بگیرد، درب فدراسیون بسته خواهد شد. میلیون ها تومان برای داورزنی هزینه شده تا مدیر ورزشی شود و نباید به آسانی او را از دست بدهیم. هیچ جای دنیا مدیران ورزشی اینطور کنار گذاشته نمی شوند و آنها به عنوان مشاور و یا کارشناس استفاده می شوند چرا این همه هزینه ها حیف است.

مدیرانی باید سرکار بیایند که چشمداشتی به پست های بالاتر نداشته باشند

او ادامه داد: باید مدیران دلسوز و کارشناس به والیبال ورود کنند؛ مدیرانی که چشمداشت به پست های بالاتر در ورزش نداشته باشند. در والیبال، کشتی، فوتبال و ... رشته هایی هستند که مورد اقبال عمومی بوده و باید از مدیران باسابقه در آن استفاده شود.

یزدانی خرم گفت: به دلیل پوست اندازی در تیم ملی والیبال قطعا ضرر هایی را خواهیم داشت. بازیکنان زیادی بودند که هم ما و هم خودشان برای والیبال ایران زحمت کشیده اما همه ی آنها از تیم ملی والیبال خداحافظی کردند. باید دوباره بازیکن بسازیم. در گذشته میانگین قدی والیبال ایران 185 بود که در دوره ریاست ما این میانگین به 198 رسید. کارهای زیادی کردیم که والیبالیست های خوبی خدمت جامعه والیبال تقدیم کنیم.

نباید به مردم اطلاعات غلط داد؛ روی چه اصولی گفته شد که جزو چهار تیم برتر المپیک هستیم؟

او ادامه داد: ما به مردم اطلاعات غلط می دهیم. رفتن به المپیک هم افتخار است چرا که باید سال ها تلاش کرد و کار بزرگی است. اگر رفتیم المپیک باید پله پله صعود کنیم نه اینکه نزول کنیم! نباید مصاحبه کنیم که می رویم جزو چهار تیم که آخر هم این موضوع محقق نشود. روی چه اصولی فدراسیون والیبال ادعا کرد که جزو چهار تیم برتر المپیک می رود؟ خیلی کشور ها شب و روز کار کردند تا موفق شدند قهرمان شوند.

عذرخواهی یعنی اینکه از فدراسیون والیبال استعفا داده و بروی!

یزدانی خرم در خصوص عذرخواهی های داورزنی پس از شکست در لیگ ملت های والیبال و المپیک گفت: مردم گول نمی خورند. عذرخواهی لازم نیست مگر شما چه کاره بودید که عذرخواهی کنید. داورزنی تنها یک هماهنگ کننده بود که نتوانست کارش را انجام دهد. عذرخواهی یعنی اینکه از فدراسیون والیبال استعفا داده و بروی! عذرخواهی ها سمبولیک بوده و مانند توجیه است چرا که باید ادعاها به واقعیت تبدیل شود.

او ادامه داد: ما شب و روز خود را برای والیبال گذاشتیم تا مطرح شویم. ژاپن، کره و چین نفس ایران را گرفته بودند. زمانی که کار کردیم و بالا آمدیم روس ها به والیبال ایران کمک کردند. زمانی که با روس ها بازی کردیم و بازیکن ساختیم و امکانات را به تیم ملی والیبال دادیم، موفق شدیم قدرت های آسیا را ببریم چرا که با دست خالی نمی شد. الان که سیر نزولی داریم باید از روس ها و تیم های پیشرفته کمک بگیرم. باید به کمک آموزش و پرورش، استعدادیابی و سرمایه گذاری کرده و تیم های ملی را راه اندازی کنیم.

ما جواب نمی دهیم اما برخی ها سوء استفاده می کنند!

یزدانی خرم در باره ادعای داورزنی که والیبال ایران در زمان او رشد کرده، گفت: داورزنی اشتباهاتی دارد و ادعا دارد که تیم ملی والیبال ایران زمانی که پنجم آسیا بوده را تحویل گرفته است. اما واقعا اینطور نیست چرا که ما قهرمان آسیا بودیم. در بازی های آسیایی کره، دوم شدیم. بعد از آن در دوره بعد، داورزنی را سرپرست تیم ملی والیبال گذاشتم و او را راهی ژاپن کردم. مربی کره ای تیم ملی والیبال ایران در آن رقابت ها تقلب کرد و نتیجه تیم ایران را به کره واگذار کرد. اما خوشبختانه ژاپن، کره را شکست داد و نقشه های این مربی به هم ریخت. ما در آن مسابقات پنجم آسیا شدیم و در آن زمان داورزنی سرپرست تیم بود. داورزنی در هر مجلسی می گوید که تیم ملی والیبال ایران زمانی که پنجم آسیا بوده تحویل گرفته اما به او می گویم که تیم قهرمان آسیا را به پنجم آسیا تبدیل کرده است! بعد از آن دوره، هم قهرمان آسیا شدیم و هم ترقی کردیم و این موضوعی است که ما جواب نمی دهیم اما برخی ها سوء استفاده می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها