کد خبر: 509997
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۰۶:۳۳:۰۱
| |

مهرداد علی قارداشی، رییس فدراسیون تنیس روی میز:

تنها ایراد وارد به نیما پرت کردن راکت است/ لطف اله نسبی سرمربی می ماند

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: شکست نیما عالمیان پیش بینی شده بود و تنها ایراد وارد به او پرت کردن راکت است.

تنها ایراد وارد به نیما پرت کردن راکت است/ لطف اله نسبی سرمربی می ماند
کد خبر: 509997
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۰۶:۳۳:۰۱

اعتمادآنلاین| مهرداد علی قارداشی درباره بررسی عملکرد بازی های المپیک توکیو بیان کرد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از اینکه تنیس روی میز برای هفتمین مرتبه در بازی های المپیک حضور داشت، تشکر کردند. آن ها هیچ گونه انتظار مدال‌آوری و یا حتی از صعود به مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را نداشتند. همانطور که می دانید هر ورزشکاری که در بازیهای المپیک توکیو رقابتش تمام می شد، باید در 48 ساعت دهکده را ترک می‌کرد. بر اساس کار کارشناسی که قبل از بازی ها انجام شده بود، پیش بینی شکست نیما عالمیان شده بود و بلیت برگشت در 4 مرداد تهیه شد. البته نیما این بازیکن انگلیسی را قبلاً شکست داده بود اما این اتفاق در دو سال پیش رخ داد بنابراین با توجه به رنکینگ پیش بینی این شکست شد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: البته در نشستی که وزیر ورزش با روسای فدراسیون هایی که ورزشکارانشان در بخش انفرادی به رقابت می‌پرداختند، برگزار شد من این مسئله را مطرح کردم که کاش بلیت برگشت را تهیه نمی‌کردند که ورزشکار فکر نکند از الان باختش پیش بینی شده است. رییس کمیته ملی المپیک توضیح داد که امکان تغییر بلیت وجود دارد اما چون بر اساس مقررات کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، ورزشکار باید 48 ساعت پس از پایان کارش دهکده را ترک کند از این رو مجبور هستند بر اساس واقعیت‌ها تصمیم گیری کنند بنابراین پیش بینی شکست نیما عالمیان شده بود و تنها ایرادی که به او وارد است راکت پر کردن است.

قارداشی در پاسخ به این پرسش که این انتظار را داشت نیما عالمیان حداقل به دور دوم راه پیدا کند، تاکید کرد: نیما در سال 2019 این بازیکن انگلیسی را شکست داد اما باید بپذیریم حریفش هم تمرین کرده و زحمت کشیده است و شانس پیروزی دارد و اینطور نبوده که بیاید مقابل نیما ببازد. هر دو بازیکن احتمال پیروزی داشتند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی برای اینکه قرار بود جلسه کمیته انضباطی برای نیما عالمیان برگزار شود و نتیجه چه شد، گفت: بله جلسه کمیته انضباطی هم هست. البته هیات رییسه جلسه ای با نیما عالمیان داشت و در این سالها هیچ کسی از نیما هیچ حرکت غیراخلاقی ندیده است و همه معتقدند. او بر اثر حساسیت رقابت و جو المپیک این حرکت را انجام داده است. همه از حرکت او متعجب بودند چون هیچ موقع چنین رفتاری از خود نشان نداده بود.

قارداشی در مورد اینکه وقتی یک بازیکن در المپیک حضور دارد که تمام دنیا نظاره گر او هستند، باید بتواند خودش را کنترل کند و حتی در سخت ترین شرایط معقول تر رفتار کند، تصریح کرد: 100 درصد موافقم. نیما یک حرکت دیگر داشت در پایان بازی انجام می داد که خوشبختانه خودش را مدیریت کرد. البته جمیل لطف اله نسبی به خوبی و با آرامش اعتراض کرد اما سرداور هم نظر داور را تایید کرد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز در مورد اینکه حضور مربی خارجی به معنی پایان همکاری لطف اله نسبی با تیم ملی تنیس روی میز است، تاکید کرد: لطف اله نسبی برای قهرمانی آسیا قطر و قهرمانی جهان آمریکا سرمربی تیم ملی است و اردوی تیم ملی هم برقرار است. او فرد تیزهوشی است با این حال قبول دارد که ممکن است یک نفر دیگر بهتر از او باشد از این رو حضور مربی خارجی را پذیرفت تا در کنار او چیزهای بیشتری یاد بگیرد. ما تلاش می کنیم هر چه زودتر مربی با رزومه بالاتر پیدا کنیم و در حال انجام مذاکرات هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها