المپیک 2020| سعید معروف در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC رای نیاورد

4 نفر از ورزشکاران با انتخاب همتایان خود بعنوان نماینده در کمیسیون ورزشکاران (IOC Athletes Commission) انتخاب شدند.

المپیک 2020| سعید معروف در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC رای نیاورد
کد خبر: 508739
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۱۱:۰۷:۳۲

اعتمادآنلاین| پائو گسول، بسکتبالیست تیم ملی اسپانیا، مایا والوشوفسکا، دوچرخه سوار المپین لهستانی، فدریکا پلگرینی، المپین ورزشهای آبی (آکواتیکس) از ایتالیا و یوکی اوتا، قهرمان المپیکی شمشیربازی ژاپن بعنوان 4 عضو کمیسیون ورزشکاران IOC تا المپیک 2028 لس آنجلس انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، اعضای منتخب در کمیسیون صدای ورزشکاران در جنبش المپیک خواهند بود.

از 13 جولای لغایت آگوست ، 6825 ورزشکار در انتخابات کمیسیون ورزشکاران در بازیهای المپیک توکیو 2020 شرکت کردند که میزان مشارکت 61.27 درصد را نشان می داد.

این رقم یکی از بالاترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات کمیسیون ورزشکاران از نخستین دور انتخابات آن در المپیک 1996 آتلانتا به شمار می رود.

با تعبیه بیشترین صندوق اخذ رای، ورزشکاران این فرصت را داشتند که در 11 مکان، از جمله دهکده المپیک توکیو، دهکده های رسانه ای و دیگر مکانهای رسمی اقامت توکیو 2020 رای دهند.

در مجموع 30 نامزد از 30 کشور مختلف و نماینده 19 رشته ورزشی در انتخابات شرکت کردند. کرستی کاونتری ، رئیس کمیسیون ، دانکا بارتکووا ، نایب رئیس ، تونی استنگوئه و جیمز تامکینز ، که توسط همتایان خود در بازیهای المپیک لندن 2012 انتخاب شدند، با پایان ترم مدیریتی جای خود را به سایر المپین ها سپردند.

سعید معروف از ایران در این انتخابات نامزد بود که رای نیاورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها