کد خبر: 505409
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

المپیک توکیو:

در انتظار تاریخ‌سازی المپیک‌اولی‌های بوکس

سرمربی و دو بوکسور المپیکی ایران نخستین حضور خود در این میدان بزرگ را تجربه می‌کنند.

در انتظار تاریخ‌سازی المپیک‌اولی‌های بوکس
کد خبر: 505409
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بوکس یکی از معدود رشته‌هایی بود که تنها یک شانس برای المپیکی شدن داشت و از این فرصت بهره‌برداری خوبی داشت.

به گزارش میزان، ملی پوشان بوکس ایران در اسفند ماه سال 1398 در رقابت‌های گزینشی المپیک آسیا و اقیانوسیه شرکت کردند و موفق به کسب دو سهمیه المپیک توسط دانیال شه‌بخش و سید شاهین موسوی شدند.

قرار بود پس از این مسابقات یک رقابت گزینشی المپیک دیگر بین تمام بوکسور‌هایی که موفق به کسب سهمیه نشدند در پاریس برگزار شود که این رقابت‌ها لغو شد و بنابراین بوکس ایران از تنها فرصتی که داشت دو سهمیه به دست آورد تا دوبرابر دوره گذشته المپین داشته باشد.

شه‌بخش و موسوی دو بوکسوری هستند که خیلی‌ها به تاریخ سازی آن‌ها در المپیک توکیو خوشبین هستند.

المپیک اولی‌ها

هر دو المپین بوکس ایران نخستین حضور خود در این میدان بزرگ را تجربه می‌کنند. دانیال شه‌بخش بوکسور 22 ساله اهل سیستان و بلوچستان در وزن 57 کیلوگرم و سید شاهین موسوی 27 ساله از تهران در 75 کیلوگرم شانس درخشش در توکیو را دارند.

دانیال شه‌بخش تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان در رده جوانان و مدال نقره قهرمانی آسیای بزرگسالان را دارد. سید شاهین موسوی هم دو مدال برنز آسیا را کسب کرده و تجربه حضور در بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و بازی‌های کشور‌های اسلامی در کارنامه او دیده می‌شود.

سهمیه سوم ایران سوخت

امید احمدی صفا ملی پوش باتجربه بوکس ایران در جریان رقابت‌های گزینشی المپیک عملکرد فوق العاده‌ای داشت، اما ناداوری محض در مباره او مقابل بوکسور استرالیایی یک سهمیه قطعی ایران را سوزاند و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، بوکسور سبک وزن کشورمان سومین المپین بوکس ایران در توکیو لقب می‌گرفت.

از سوی دیگر ioc با درخواست فدراسیون بوکس ایران برای اعطای سهمیه المپیک به این بوکسور شایسته ایران مخالفت کرد.

نقش تاثیرگذار سرمربی در المپیک

علیرضا استکی سرمربی موفق تیم ملی بوکس تجارب زیادی در زمینه مربیگری دارد و بیش از 13 سال است در کسوت مربی فعالیت می‌کند، اما تا به حال هدایت بوکسور‌ها در المپیک را تجربه نکرده است.

استکی به علت اینکه هیچ مربی را در المپیک کنار خود ندارد باید یک تنه بار مسائل فنی و روحی و روانی بوکسور‌ها را به دوش بکشد و نقش تاثیرگذاری در موفقیت احتمالی بوکسور‌ها در توکیو خواهد داشت.

تاریخ مبارزات بوکسور‌ها در توکیو

با توجه به اینکه در اوزان مختلف بوکس تنها 4 بوکسور سید میگیرند، قرعه بوکسور‌ها با قرعه کشی مشخص می‌شود، اما طبق برنامه اولیه تاریخ برگزاری مسابقات در اوزان مختلف مشخص است.

طبق برنامه مبارزات در دسته 75 کیلوگرم از 3 مرداد آغاز می‌شود که سید شاهین موسوی نماینده کشورمان در این وزن است.

دانیال شه‌بخش هم در وزن 57 کیلوگرم روز 4 مرداد روی رینگ خواهد رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها