تماشای مسابقه 5 گوش‌شکسته را از دست ندهید/ از رقابت پادشاه ایرانی تا حضور محبوب‌ترین ورزشکار در المپیک

حسن یزدانی که در رسانه‌های خارجی به عنوان پادشاه ایران شناخته می‌شود چشم‌ها را در المپیک خیره خود خواهد کرد.

تماشای مسابقه 5 گوش‌شکسته را از دست ندهید/ از رقابت پادشاه ایرانی تا حضور محبوب‌ترین ورزشکار در المپیک
کد خبر: 505302
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۰:۰۳:۱۰

اعتمادآنلاین| بازی‌های المپیک توکیو از اول مرداد آغاز خواهد شد که بیش از 11 هزار ورزشکار برای کسب مدال به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش فارس، کشتی یکی از رشته‌های محبوب در بازی‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود. در گزارش زیر به اسامی 5 کشتی‌گیر برتر جهان اشاره شده که نباید مسابقات این 5 گوش شکسته را در المپیک توکیو از دست داد:

عبدالرشید سعدالله‌اف

کشتی‌گیر اهل روسیه که در بازی‌های المپیک ریو در وزن 86 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. وی در المپیک توکیو به عنوان مدعی کسب مدال طلا در وزن 97 کیلو به رقابت خواهد پرداخت.

مهمترین رقیب او در دفاع از قهرمانی المپیک کایل اسنایدر از ایالات متحده خواهد بود. این دو گشتی‌گیر در 3 سال گذشته 2 بار کشتی گرفته‌اند که نتایج را تقسیم کرده‌اند.

سعدالله‌اف که با نام "تانک روسی" شناخته می‌شود، از عنوان گذشته 4 قهرمانی جهان را از آن خود کرده است. این کشتی گیر 25 ساله با ثبت رسمی 131 پیروزی در برابر 2 باخت، کانون توجهات روی تشک و اینستاگرام بوده است؛ جایی که با بیش از یک میلیون فالوور محبوب‌ترین ورزشکار در رشته خود است.

حسن یزدانی

این کشتی‌گیر ایرانی در وزن 74 کیلوگرم بازی‌های المپیک ریو مدال طلا را کسب کرد و حالا در توکیو در یک وزن بالاتر به رقابت می‌پردازند.

قهرمان جهان در حال حاضر در وزن 86 کیلوگرم، با رقبایی سخت از جمله دیوید تیلور از آمریکا روبرو می‌شود.

در ایران جایی که کشتی آزاد به عنوان ورزش ملی شناخته می‌شود، یزدانی با عناوین "بزرگترین" و "پادشاه" معروف شده است. او با تقریبا 700 هزار فالوور در اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران کشتی است. لاغری و بلندی قد یزدانی در این وزن که همه کوتاه و پهن هستند، کمی غیرمعمول است.

اسماعیل بوررو

این ورزشکار فرنگی‌کار اهل کوباست. کوبا دارای 2 ورزشکار قدرتمند در بازی‌های المپیک است؛ میاژین لوپز دارنده 3 عنوان المپیک در وزن 130 کیلوگرم و اسماعیل بوررو قهرمان جهان و المپیک که پیش از این در وزن 60 کیلوگرم و حالا در 67 کیلوگرم مسابقه می‌دهد. کوبا با این کشتی‌گیران فرصتی برای تکرار عملکرد موفقیت‌آمیز المپیک ریو در توکیو را خواهد داشت.

پیش از این تست کرونای بوررو در جریان مسابقاتی در کانادا مثبت شد اما او خیلی زود ریکاوری کرد.

ریساکو کاوای

کشتی‌گیر 26 ساله ژاپنی که به دنبال تکرار مدال طلای خود در المپیک ریوست. این ورزشکار پس از قهرمانی در المپیک ریو در حرکتی نمایشی دو بار مربی خود را در تشک روی زمین انداخت.

طاها آگول

کشتی‌گیر ترکیه‌ای که در المپیک 2016 ریو در وزن 125 کیلو مدال طلا گرفت و در مسابقات قهرمانی اروپا مقام نخست را کسب کرد.

این کشتی‌گیر 30 ساله با کایل اسنایدر آمریکایی در حال تمرین بوده و مصمم است موفقیت خود در ریو را تکرار کند. پس از دو سال که وی از مصدومیت رها شده، آخرین طلا برای این غول ترکیه‌ای معانی زیادی داشته است.

بازی‌های المپیک توکیو از اول مرداد آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها