کد خبر: 503525
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

اظهار نظر عجیب ملی پوش دوچرخه سواری و اشاره به تخلف فدراسیون:

برای اولین بار دیدم 50 روز پیش از المپیک،دوچرخه سوار انتخاب کردند/ورزشکار باید پاک باشد تا اعزام شود!

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری گفت: متاسفانه در مسابقات داخلی و اردوها مسابقه‌ دوپینگ وجود دارد تا رقابت ورزشی.

برای اولین بار دیدم 50 روز پیش از المپیک،دوچرخه سوار انتخاب کردند/ورزشکار باید پاک باشد تا اعزام شود!
کد خبر: 503525
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صمد پورسیدی درباره نحوه انتخاب دوچرخه‌سوار المپیکی ایران اظهار داشت: نسبت به سیستم حاکم در ورزش دوچرخه سواری اعتراض دارم که البته این موضوع را قبلاً خدمت مربی تیم و اعضای کمیته فنی اعلام کردم، اما متاسفانه آقایانی که در فدراسیون حق وتو دارند، کار خودشان را انجام می‌دهند.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: واقعیت این است که در مسابقات داخلی و اردوها مسابقه‌ دوپینگ وجود دارد و این مسابقه جای رقابت ورزشی را گرفته است؛ من قبلاً یک بار محروم شدم و دوست ندارم دوباره وارد این بازی‌ها شوم، اما آقایان تمام ورزشکاران به نام و خوب کشورمان را به کام محرومیت کشاندند و دستاوردی جز آبروریزی برای دوچرخه‌سواری و دوچرخه‌سوار نداشتند.

ملی‌پوش دوچرخه‎سواری گفت: دلیل محرومیت مهدی سهرابی، علیرضا حقی و حسین عسگری، همه بزرگان دوچرخه‌سواری همین سیستم و عدم کنترل اردو‌ها و مسابقات داخلی است. وقتی در انتخابی‌ها و مسابقات داخلی کنترلی نیست دوچرخه‌سواران با رکورد‌های غیرواقعی می‌توانند انتخاب شوند و کسی از آنها سوال نمی‌کند که شما با این پاور و رکورد چندین ساله کجا بودید؟ و چرا در مسابقات معتبر و برون مرزی تا حالا هیچ عنوانی ندارید؟

پورسیدی تصریح کرد: پر افتخارترین دوچرخه‌سوار تاریخ دوچرخه‌سواری ایران و همیشه تاریخ‌ساز بوده‌ام و اولین‌ها را برای دوچرخه‌سواری ایران رقم زده‌ام، اما متاسفانه در بین 5 نفر برتر و انتخاب شده برای المپیک که اسمشان به کمیته ملی المپیک داده شده بود نبودم و عملاً واکسنی که 2 ماه پیش برای ورزشکاران زدند شامل من نشد. جالب است من سال 2019 در یک تیم ویتنامی لژیونر بودم و آخرین مسابقه‌ معتبر بین‌المللی که قبل از آمدن کرونا پازدم اواخر سال 2019، تور سینکارک بود که سوم مجموع شدم، اما در سیستم و تصمیم‌گیری‌های فدراسیون و اردو‌ها این شرایط را رقم زدند و این رفتار را با من کردند.

وی ادامه داد: جالب است برای اولین بار در دوران دوچرخه‌سواری‌ام دیدم که 50 روز مانده نفر المپیکی را انتخاب کردند و همه چیز را تمام شده اعلام کردند. چون در المپیک و مسابقات معتبر سیستم کنترل دوپینگ‌ها فقط با ادرار نیست و نمونه‌های خون و غلظت‌ها نیز کنترل می‌شوند و باید ورزشکار ابتدا پاک باشد تا اعزام شود و اگر انتخابی‌ها ادامه پیدا می‌کرد ممکن بود نتیجه تغییر کند و برنامه‌ریزی‌های آقایان به هم بخورد. خیلی حساب شده و سیستماتیک کار خودشان را انجام دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها