کد خبر: 503326
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

دبیر اول سفارت ژاپن در ایران:

المپیک مشترکات فرهنگی ملت‌ها را افزایش می‌دهد

دبیر اول سفارت ژاپن در ایران گفت: المپیک 2020 فرصتی برای به اشتراک گذاشتن مشترکات فرهنگی و سنتی تمامی کشورهای شرکت کننده در این بازی ها است.

المپیک مشترکات فرهنگی ملت‌ها را افزایش می‌دهد
کد خبر: 503326
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر اول سفارت ژاپن در ایران گفت: المپیک 2020 فرصتی برای به اشتراک گذاشتن مشترکات فرهنگی و سنتی تمامی کشورهای شرکت کننده در این بازی ها است.

صومی جونیچی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به برگزاری فستیوال ها و هفته های فرهنگی ایران برای بدرقه کاروان المپیکی کشورمان که در المپیک 2020 گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که میبینیم مردم بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایرانی ها با برگزاری مراسم های باشکوه، ورزشکاران شرکت کننده در المپیک توکیو را بدرقه می کنند.

وی در ادامه با یادآوری هفته فرهنگی المپیک 2020 توکیو که در باغ کتاب تهران برگزار شده بود، اظهار کرد: برپایی این فستیوال فرهنگی امکانی را فراهم کرد تا علاوه بر برگزاری برنامه ها و رویدادهای خاص اقوام مختلف ایرانی، ما شاهد برپایی غرفه هایی در گرامیداشت بازی های المپیک هم باشیم.

دبیراول سفارت ژاپن در تهران افزود: این رویداد فرهنگی امکانی را ایجاد کرد تا سفارت ژاپن در ایران غرفه ای را هم به منظور تبادل فرهنگی میان مردم دو کشور برپا کند و به ارائه برخی از آثار فرهنگی و سنتی مردم ژاپن بپردازد.

جونیچی با بیان اینکه ما معتقدیم بازی های المپیک فرصتی برای گردهمایی تمامی کشورهای جهان فارغ از مشکلات سیاسی است، خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری این بازیها می توان با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ورزشی، زمانی را به ارتباط و تعامل با کلیه ورزشکاران شرکت در بازیهای کننده المپیک 2020 توکیو اختصاص داد.

به اعتقاد دبیر اول سفارت ژاپن در ایران بازی های المپیک این امکان را هم فراهم می کند تا کشورهایی نظیر کره شمالی و کره جنوبی در قالب یک تیم در این بازی ها شرکت کنند و یا مانند ایران و آمریکا در یک مسابقه و یا رویارویی، ساعاتی را در کنار یکدیگر سپری کنند.

وی همچنین در خاتمه یادآور شد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، المپیک 2020 ژاپن با یکسال تاخیر برگزار می شود اما ما در تلاش هستیم تا با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، مکانی امن و رویدادی بی نظیر را برای تمامی شرکت کنندگان فراهم کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها