کد خبر: 503288
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

بیرانوند وارد پرتغال شد، عابدزاده راهی اسپانیا

فصل مهاجرت عقاب‌ها

آخر هفته گذشته علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده تیم جدید خود را معرفی کردند که در هر دو مورد انتخاب‌ها تا حدود زیادی غافلگیرکننده بود. البته به‌نظر می‌رسد امسال همچنان شاهد ترانسفر دروازه‌بان‌های مطرح بیشتری خواهیم بود.

فصل مهاجرت عقاب‌ها
کد خبر: 503288
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از قرار معلوم انتقال پیام نیازمند به لیگ پرتغال قطعی شده و در استقلال هم رشید مظاهری در صورت ادامه نیمکت‌نشینی، احتمالا عازم تیمی دیگر خواهد شد. این نقل‌وانتقالات تابستانی انگار فصل مهاجرت عقاب‌هاست!


به گزارش دنیای اقتصاد، علیرضا بیرانوند؛ علیرضا بیرانوند فصل پرفراز و نشیبی را در آنتورپ بلژیک پشت‌سر گذاشت و اغلب اوقات هم روی نیمکت نشست. در نتیجه جدایی بیرانوند از آنتورپ قابل پیش‌بینی بود. منتهی باشگاه بلژیکی که بابت جذب بیرانوند مبلغ هفتصد هزار دلار به پرسپولیس پول داده، به این راحتی‌ها او را آزاد نمی‌کند. بر همین اساس هم دروازه‌بان شماره یک تیم‌ملی ایران به صورت قرضی و با قراردادی یک ساله به بواویشتا در لیگ پرتغال پیوست. بواویشتا فصل گذشته با کسب 36 امتیاز از 34 بازی در رتبه سیزدهم لیگ پرتغال قرار گرفت. این تیم با 49 گل خورده از ضعف خط دفاعی رنج می‌برد و بنابراین عجیب نبود که دروازه‌بان استخدام کند. نکته بسیار جالب در این زمینه آن است که هدایت بواویشتا را ژزوالدو فریرا پرتغالی بر عهده دارد. این مربی 75 ساله تا دو سال پیش روی نیمکت السد قطر می‌نشست و احتمالا نام بیرانوند از زمانی به‌طور دقیق‌تر در ذهنش ثبت شد که علیرضا درون دروازه پرسپولیس ضربه سر تاریخی ژاوی هرناندس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مهار کرد.

امیر عابدزاده؛ کمتر از 24 ساعت پس از ورود بیرو به پرتغال، عابدزاده از این لیگ خارج شد! امیر که فصل درخشانی را در ماریتیمو پشت‌سر گذاشته و نقش زیادی در بقای این تیم ایفا کرده بود، علی علیپور را تنها گذاشت و در غیرمنتظره‌ترین انتقال فصل سر از پونفرادیما در لیگ دسته دوم اسپانیا درآورد. انتشار خبر این انتقال، انتقادهای زیادی را به‌دنبال آورد، چراکه خیلی‌ها فکر می‌کردند عابدزاده کوچک به تیمی بزرگ‌تر ملحق شود. با این حال شاید امیر هم معادلات خاص خودش را داشته است. چه‌بسا او تصمیم گرفته با انتخاب تیمی که فصل گذشته به مقام هفتمی دسته دو رسید، خودش را به تیم‌های بزرگ‌تر اسپانیایی نشان بدهد. امیر 28 ساله احتمالا دروازه‌بان اصلی پونفرادیما خواهد بود و سن و سالش هم طوری هست که امیدوار باشیم با درخشش او در این تیم، یکی از باشگاه‌های دسته اولی فوتبال اسپانیا سراغ این گلر ملی‌پوش بیاید.

پیام نیازمند؛ اطلاعات‌مان در مورد پیام نیازمند فعلا همان مقداری است که رسانه‌های پرتغالی منتشر کرده‌اند. از دید آنها دروازه‌بان فعلی سپاهان در پایان فصل قطعا به باشگاه پورتومیننزه در لیگ این کشور خواهد پیوست. مدتها از انتشار این خبر می‌گذرد و البته نیازمند تا‌کنون آن را تکذیب نکرده. در صورت حضور پیام در پرتغال، رقابت هفتگی او با علیرضا بیرانوند قابل‌توجه خواهد بود.

رشید مظاهری؛ رشید مظاهری هم از جمله گلرهای نامدار و ملی‌پوش فوتبال ایران است که زمزمه جدایی‌اش از استقلال به گوش می‌رسد. او در یک جابه‌جایی بزرگ، گران و پردردسر از تراکتور به جمع آبی‌پوشان پیوست و اوایل فصل هم عملکرد خوبی داشت، اما کم‌کم رو به افول گذاشت. الان هفته‌هاست که رشید نیمکت‌نشین حسین حسینی شده و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، به احتمال زیاد او در پایان فصل راهی تیمی دیگر خواهد شد. نه برای خود مظاهری خوب است که نیمکت‌نشین باشد و نه برای باشگاه استقلال می‌صرفد یکی از بالاترین دستمزدها را به دروازه‌بان دوم تیم بدهد. اگر قصد رشید جدایی باشد، مقصد او جالب خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها