پاسخ فدراسیون وزنه‌برداری به یک سوال مهم:

چرا نام سهراب مرادی برای کسب سهمیه اعلام نشد؟

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تاکید می‌کند که اعلام اسم سهراب مرادی به IWF ریسک وحشتناکی داشت و سهمیه گرفتن او با اماواگرهای زیادی مواجه بود.

چرا نام سهراب مرادی برای کسب سهمیه اعلام نشد؟
کد خبر: 502168
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن بیرانوند در خصوص اینکه گفته شده سهراب مرادی می‌توانست سهمیه المپیک را بگیرد اما فدراسیون نامش را در لیست اعلام شده به IWF قرار نداده، اظهار داشت: یک نامه از طرف فدراسیون جهانی آمد که اسم سه نفر در آن بود که شانس کسب سهمیه را دارند. در این لیست نام علی داودی، علی هاشمی و سهراب مرادی بود که از این نامه سوءبرداشت شده و اینطور تصور کرده‌اند که سهراب مرادی سهمیه گرفته، درحالیکه اینطور نیست.

به گزارش تسنیم، وی تاکید کرد: سهمیه که از هوا نمی‌آید، وزنه‌بردار یا باید جز 8 نفر برتر جهان باشد یا یکی از 5 نفر برتر قاره خودش، که سهراب مرادی نه جزو آن 8 نفر بود و نه نفر اول آسیا. دلیل اینکه اسمش در فهرست IWF بود، حضورش در مسابقات گزینشی بود. اسم او در این فهرست به معنای سهمیه گرفتن نبود.

بیرانوند با اشاره به اینکه نام دو وزنه‌بردار از دسته 96 کیلوگرم به خاطر سهمیه گرفتن سهراب مرادی حذف شد، خاطرنشان

کرد: علی میری و ایوب موسوی که بالاتر از سهراب مرادی بودند ما آنها را حذف کردیم که شانس سهراب برای کسب سهمیه بیشتر شود. اگر می‌خواستیم سهراب مرادی سهمیه نگیرد که موسوی و میری را حذف نمی‌کردیم.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: من قول می‌دهم اگر سهراب و یا حتی کیانوش سهمیه المپیک می‌گرفتند، صددرصد به مدال هم می‌رسیدند. با وضعیت فعلی دسته 96 کیلو ما اگر در این دسته سهراب یا کیانوش را داشتیم سهراب مرادی با همین مصدومیت هم شانس مدال داشت. کیانوش هم به همین شکل. بچه‌های ما اگر در این وزن به سهمیه می‌رسیدند، خیلی شانس خوبی داشتند.

بیرانوند با بیان این جمله که اعلام اسم سهراب مرادی به فدراسیون جهانی ریسک بالایی داشت، تصریح کرد: کسی به این مورد اشاره نمی‌کند که گرفتن سهمیه از سوی سهراب اما و اگر زیادی داشت. چند نفر باید انصراف می دادند و یا در این دسته شرکت نمی‌کردند که سهراب به سهمیه برسد. این کار ریسک وحشتناکی داشت. اگر ما نام او را مثلا در کنار نام علی داودی قرار می‌دادیم و درنهایت آن احتمالاتی که در نظر گرفته بودیم، رخ نمی‌داد، آن وقت باید چه جوابی می‌دادیم که یک سهمیه مان از دست رفته است؟ اگر سهراب سهمیه نمی‌گرفت، یک سهمیه ما می‌سوخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها