کد خبر: 500287
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گفت‌وگو با ستاره‌ای که می‌خواهد در آسمان کویت بدرخشد

استکی: می‌خواهم زنده بمانم

لژیونر هندبال کشورمان گفت: با حضور در لیگ کویت می‌خواهم به عنوان یک بازیکن ایرانی بدرخشم.

استکی: می‌خواهم زنده بمانم
کد خبر: 500287
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سجاد استکی، ملی‌پوش لژیونر هندبال ایران که در سال‌های اخیر در لیگ‌های اروپایی توپ می‌زد با پیشنهادی وسوسه‌انگیز مالی از سوی کویتی‌ها روبرو شد.

به گزارش فارس، سجاد استکی با قبول پیشنهاد تیم العربی کویت تصمیم گرفت تا فصل آینده در این تیم بازی کند. وی در سال 2006 توانست عنوان بهترین گلزن رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را کسب کند و سابقه حضور در تیم‌های الغرافه قطر، دینامو بخارست رومانی، اشتوتگارت آلمان، سیزن رن و ... را در کارنامه خود دارد.

استکی که در سال 2016 توانست عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ رومانی را به خود اختصاص دهد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد انتخاب تیم العربی کویت، اظهار داشت: من با تیم السالمیه در مسابقات

باشگاه‌های مردان آسیا که از 12 تا 21 ژوئن در جده عربستان برگزار شد، حضور داشتم و برای این تیم به میدان رفتم. پس از پایان این رقابت‌ها هم از دو تیم السالمیه و العربی پیشنهاد بازی داشتم، اما چون العربی را از لحاظ تیمی و سطح بازی بازیکنان حرفه‌ای‌تر می‌دانستم، پیشنهادش را قبول کردم و از فصل آینده برای العربی به میدان خواهم رفت.

وی در مورد مدت قراردادش افزود: العربی کویت مایل بود قرارداد دو ساله ببندد، اما قراردادم را یک ساله بستم که در این یک سال شرایط تیم و فصل هندبال کویت را بسنجم تا اگر شرایط خوب بود، قراردادم را تمدید کنم. فصل قبل به خاطر شیوع کرونا، لغو شدن بازی‌ها و نبود تماشاگر در سالن فصل جالبی را سپری نکردم و یک ماه پایانی فصل را هم به السالمیه ملحق شدم.

استکی خاطرنشان کرد: سطح لیگ کویتی نسبتاً بالا است. ضمن اینکه تیم العربی هم یک بازیکن خارجی دیگر را هم به زودی جذب خواهد کرد. همچنین سرمربی این تیم هم از مربیان سطح بالا است. می‌خواهم تلاش کنم تا به عنوان یک بازیکن ایرانی در لیگ کویت بدرخشم؛ اگر شرایط فراهم باشد و پیشنهاد مناسبی داشته باشم در سال‌های آینده بازهم به اروپا بازخواهم گشت. می‌خواهم بجنگم و در جمع برترین‌ها باشم و نامم در هندبال ایران و آسیا و جهان زنده بماند.

وی درخصوص تیم ملی هندبال ایران گفت: امیدوارم فدراسیون و شخص پاکدل بتواند در این زمان باقی مانده تا مسابقات هندبال قهرمانی آسیا یک مربی خوب و تراز اول به خدمت تیم ملی درآورد. در حال حاضر یک فرصت طلایی برای کسب نتیجه خوب و کسب سهمیه مسابقات جهانی را پیش رو داریم و در این راستا می‌توانیم از امتیاز میزبانی هم استفاده کنیم. در هر حال امیدوارم تیم ملی هندبال تا آغاز مسابقات به یک آمادگی نسبی برسد تا هم سهمیه جهانی را کسب کنیم و هم یک مدال خوب بگیریم.

باشگاه العربی کویت در معرفی لژیونر ایرانی این تیم، سجاد استکی را بهترین گلزن مسابقات قهرمانی هندبال جوانان جهان 2006 با 65 گل، در سال 2011 با 84 گل و برنده جایزه بهترین بازیکن خارجی در لیگ رومانی در سال 2016 دانست. سجاد استکی سابقه بازی در باشگاه‌های اشتوتگارت آلمان، الغرافه قطر، دینامو بخارست رومانی و سیزن رن فرانسه را در کارنامه خود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها