عزیزی‌خادم،رییس فدراسیون فوتبال:

از اسکوچیچ برنامه خواستیم چون خط قرمز ما برنامه است/نمی‌شود مشکلات 10 سال را در یک شب حل کرد

رییس فدراسیون فوتبال در نشست با روسای کمیته و دپارتمان‌ها تاکید کرد: خط قرمز ما برنامه است، همانطور که از سرمربی تیم ملی نیز برنامه خواستیم.

از اسکوچیچ برنامه خواستیم چون خط قرمز ما برنامه است/نمی‌شود مشکلات 10 سال را در یک شب حل کرد
کد خبر: 500234
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۵:۰۷:۴۰

اعتمادآنلاین| شهاب‌ عزیزی خادم در نشست با روسای کمیته و دپارتمان‌های فدراسیون گفت: در فوتبال کشورمان بخش‌هایی داریم که نادیده گرفته شده‌اند و باید اقدامات لازم در این حوزه‌ها انجام شود که برنامه‌ریزی تیم مدیریت و هیات رییسه فدراسیون نیز بر آن محور است. انجام اقدامات مفید در بخش‌های نادیده گرفته شده، به مشروعیت‌بخشی فوتبال کمک می‌کنند. به عنوان مثال فیفا با عظمت و گستردگی که در دنیا دارد، به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای کرده است. این سوال را از خودمان بپرسیم که در بیست، سی سال گذشته ما چه کاری در بخش مسئولیت‌های اجتماعی انجام دادیم. ما در این حوزه کار را آغاز کردیم و امیدواریم کار بزرگی در حوزه فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی با نگاه عادلانه و سخاوتمندانه صورت بگیرد. البته مشارکت در این حوزه باید افزایش پیدا کند تا خیر دنیا و آخرت را ببریم.


به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، وی ادامه داد: یکی از دلایل برگزاری این جلسه این است که برنامه‌ها را ارائه کنیم. البته قصد داریم این جلسات را به صورت ماهانه حتی در استان‌ها برگزار کنیم تا اگر مشکلی وجود دارد، همه در کنار هم کمک کنیم تا مشکل حل شود. در بخش اقتصادی کارهای زیادی مغفول مانده است. در تلاشیم تا اینگونه مشکلات را با برنامه‌ریزی درست حل کنیم.

عزیزی خادم افزود: در بخش داوری باید کار از نظر دستمزد و کارایی، ظرفیت‌ سنجی، استانداردسازی و بالابردن کیفیت به سمت و سویی برود که مناسب باشد. در بخش فوتسال نیز امسال تورنمنت مهمی داریم و برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است. البته از دورنمای موضوع توسعه‌ فوتبال در همین کوتاه مدت نیز دور نشویم و از همین الان باید برنامه‌ریزی خوبی برای آینده انجام شود و البته برنامه‌هایی که قابلیت ارزش‌گذاری داشته باشد، به مرحله اجرا برسد.

وی ادامه داد: حوزه استانها اهمیت بسیاری برای ما دارد و در چند هفته آینده هم جلسه‌ای در یکی از استانها برگزار خواهیم کرد تا نگاه فدراسیون مبتنی بر عدالت را در استان‌ها که بازوهای اصلی ما در کشور هستند به درستی اجرا کنیم.

فوتبال در شرایط سختی قرار گرفته بود و خطر از دست دادن جام جهانی وجود داشت رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به این موضوع تصریح کرد: فوتبال اعتبارش را در میان جامعه و اهالی فوتبال از دست داده بود. شما بهتر از من در جریان هستید، اما به اذن خدا و مقربین درگاهش و هماهنگی خوبی که در فدراسیون و تیم ملی ایجاد شده است، این خطر را پشت سر گذاشتیم. اکنون امیدواریم فدراسیون را به سمت تجاری شدن ببریم. به این منظور در حوزه دیجیتال مارکتینگ برنامه‌ریزی خوبی انجام دادیم و یک کمیته کاملا تخصصی از بهترین‌های ایران تشکیل دادیم که کار خودشان را از هفته آتی آغاز خواهند کرد تا در این حوزه به سرعت ورود کنیم. در خصوص لیگ نیز بر کمیته مسابقات نظارت خواهیم کرد و در هیات رییسه هم مواردی مربوط به برگزاری مناسب مسابقات مانند موضوع VAR را مطرح کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به طور کلی هیچکس از نگاه نظارتی ما در امان نخواهد بود و تعارفی هم با کسی نداریم. همه عزیزان دوستان ما خواهند بود و امیدوارم در آینده نگاه دوستی ما تنها بر اساس کار باشد. کار با کیفیت، لازمه دوستی ما خواهد بود. نگاه ما به استفاده از نیروها، فارغ از مباحث انتخاباتی فدراسیون بوده است. نگاه من بلند مدت به جهت ایجاد تحول است. تحول در تمامی مسائل پیش‌رویمان مد نظر است.

وی ادامه داد: بخش بانوان که به فراموشی سپرده شده بود را احیا کردیم. فدراسیون کاملا تغییر راهبرد داده که این مسئله جز تلاش هیات رییسه نبوده است. امروز شاهدیم همه تیم‌ها در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند و انشاله در چهار سال آینده بتوانیم ثمره کارهایمان را ببینیم. در تلاشیم فوتبال بانوان هم مانند آقایان به سمت تجاری شدن برود. اگر فوتبال در حوزه بانوان در دل خانواده ورود کند، قطعا اولین جایی که منتفع می‌شود بدون شک خانواده فوتبال است .

عزیزی خادم افزود: به طور کلی جوان‌تر شدن فدراسیون فوتبال در تمامی حوزه ها از اهداف اصلی ما است. در حوزه اسپانسرینگ و موارد مالی جلساتی داشتیم و مشکلاتی وجود داشته که برای ده ها سال جمع شده و نباید توقع یک شبه حل شدن مشکلات را داشت، اما اقدامات لازم و تحول خواهانه در فوتبال را شروع کردیم. خط قرمز ما برنامه است، همانطور که از سرمربی تیم ملی نیز برنامه خواستیم. برنامه باید قابلیت اجرا داشته باشد و کمیته ها نیز باید به همین شکل برنامه خوبی را با همفکری تدوین کنند. به عنوان فردی از جامعه فوتبال در کنار شما خواهم بود و ما هر کاری که برای فوتبال مفید باشد را تایید خواهیم کرد و اجرایی می‌کنیم. فوتبال کشور باید درست شود و در این راه تعارف نداریم.

رییس فدراسیون با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در فدراسیون در حال شکل‌گیری است، افزود: بخش‌های قضایی فدراسیون فوتبال با وجود فشارهای متعددی که وجود دارد شب و روز مشغول کار هستند و حتی یکبار در یک مورد نیز توصیه‌‌ای به آن‌ها نداشتیم و کاملا مستقل و به عدالت کارها را پیش می‌برند. از نظرم فدراسیون در این دو، سه ماه اخیر مسیر روشنی را در پیش گرفته و امیدوارم صداقت و برنامه سرلوحه ما باشد تا با یک نگاه واحد و منسجم از امروز فدراسیون به سمت چارچوب اصلی خودش یعنی پاسخگویی، تعامل، همراهی و هماهنگی پیش برود. برگزاری نشستی مانند امروز کم سابقه بوده و نشان دهنده همدلی و خواست ما برای انجام کار جمعی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها