کد خبر: 499871
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۳:۲۶:۵۳
| |

همه به دنبال انتقاد؛ بسکتبال آرامش می‌خواهد

تیم ملی بسکتبال ایران در پایان اردوی تدارکاتی خود در ژاپن نتایجی کسب کرد که با هجمه‌ای از انتقادات روبرو شد.

همه به دنبال انتقاد؛ بسکتبال آرامش می‌خواهد
کد خبر: 499871
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۳:۲۶:۵۳

اعتمادآنلاین| تیم ملی بسکتبال ایران که باید خود را برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو 2020 و رویارویی با رقبای تا دندان مسلحی همچون آمریکا و فرانسه آماده کند، در کشور ژاپن سه دیدار تدارکاتی با سامورایی‌ها انجام داد که نتایج ضعیف ملی‌پوشان در این سه بازی موجی از انتقادات را علیه کادر فنی تیم ملی در پی داشته است.

به گزارش میزان، تیم ملی بسکتبال ایران در اردوی تدارکاتی خود در ژاپن سه بار با این تیم دیدار کرد که حاصل آن دو شکست سنگین در بازی اول و سوم و یک پیروزی خفیف در دیدار دوم بود. همین باخت‌های با اختلاف امتیاز بالا آن هم در مقابل تیمی در حد و اندازه‌های ژاپن که همواره در سالیان اخیر برابر ایران حرفی برای گفتن نداشته، باعث شد پیکان انتقادات و حواشی در فاصله کمتر از یک ماه مانده به المپیک به سمت مهران شاهین طبع نشانه رود.

در پاسخ به این انتقادات و هجمه‌ها باید در ابتدا اشاره کرد که کادر فنی تیم ملی پیش از اعزام به ژاپن اعلام کرده بود که هدف از حضور در این کشور و برگزاری دیدار‌های تدارکاتی، شناخت توانایی بازیکنان و رسیدن به هماهنگی است و نتیجه‌گیری به هیچ عنوان مهم نیست؛ بنابراین باید این حق را به شاهین طبع و کادرش داد تا بدون دغدغه برای کسب پیروزی در دیدار‌های تدارکاتی، به فکر المپیک و روز‌های سخت مقابل آمریکا و فرانسه باشد.

از سوی دیگر نباید غافل شد که تیم ملی بدون حامد حدادی در ژاپن حاضر شد و مطمئنا نبود این بازیکن باتجربه در پست پنج می‌تواند به پاشنه آشیل ایران در المپیک بدل شود. حدادی با اینکه به عنوان یکی از پنج بازیکن حاضر در زمین وظایف مشخص خود را دارد، اما باتوجه به ویژگی‌ها و توانایی‌هایش که دارد، هنگام حضور در زمین مدافعان تیم حریف را متوجه خودش می‌کند و همین باعث می‌شود فضا برای درخشش سایر بازیکنان بازتر شود. قطعا عدم استفاده از حدادی در اردوی ژاپن برای بهبودی مصدومیتش، بهترین تصمیم بود، زیرا غیبت این بازیکن 218 سانتی متری و باتجربه در المپیک کار بسکتبال ایران را در المپیک به شدت سخت می‌کند.

از طرف دیگر بهترین کمکی که می‌توان در حال حاضر به تیم ملی بسکتبال کرد آرام کردن فضا است؛ نه انتقاداتی که برخی از آنها رن گ وبوی انتقام دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها