کد خبر: 498543
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

یورو ۲۰۲۰:

تکرار سناریوی هجوم هوادارنماها به سرمربی اسپانیا / انریکه جا پای دل‌بوسکه و آراگونس می‌گذارد؟

مارکا در در حمایت از انریکه مدعی شد که برخی مثل سال 2008 و 2010 با باخت اسپانیا خوشحال می‌شوند ولی لاروخا می‌خواهد یک زندگی جدید را تجربه کند.

تکرار سناریوی هجوم هوادارنماها به سرمربی اسپانیا / انریکه جا پای دل‌بوسکه و آراگونس می‌گذارد؟
کد خبر: 498543
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وقتی لیست تیم ملی اسپانیا منتشر شد بسیاری علیه انریکه مطلب نوشتند ولی او ضد مادرید، ضد ناواس، ضد آسپاس و ضد تمام کلیشه‌های قبلی عمل کرد و تیمی جوان و نو ساخت. او به همین علت، بی پشتوانه ماند و حمایت بسیاری را از دست داد.

به گزارش فارس، انریکه یکی از معدود مربیان تاریخ فوتبال است که توانسته سه‌گانه کسب کند. با اینکه او با بارسلونا به جام رسید ولی بسیاری اندیشه‌های او را بی‌نتیجه خواندند و تمام اعتبار جام‌ها را به پای لیونل مسی نوشتند. البته بارسلونا نشان داد که پس از انریکه اصلا نتوانست در لیگ قهرمانان اروپا نشان دهد و در اینجا اعتبار انریکه نیز بالاتر رفت.

«خوزه فلیکس دیاز» در مقاله‌ای تند در سایت مارکا به انتقاد از طرفدارانی پرداخت که با باخت تیم ملی اسپانیا خوشحال می شوند و برای سقوط این تیم آرزو می‌کنند. مارکا نوشت که در سال 2008 نیز در یورو، بسیاری «لوئیس آراگونس»‌ را شیطان خطاب کردند و عنوان داشتند که این تیم به هیچ جا نمی‌رسد ولی دیدند که چگونه این سرمربی فقید اسپانیا را برای دومین بار قهرمان اروپا کرد.پس از آراگونس، همان افراد شروع کردند مطلب نوشتن علیه «ویسنته دل‌بوسکه» که او ارزش تیم ملی اسپانیا را پایین خواهد آورد و نمی‌تواند جانشین خوبی برای «مرد دانا» باشد. می‌گفتند او اسپانیا را زمین خواهد زد ولی دیدند که دل‌بوسکه جادویی چطور لاروخا را به قدرت بلامنازع در جهان بدل کرد و توانست پس از قهرمانی دنیا در سال 2010،‌ این تیم را در یورو 2012 به جام برساند.

مارکا نوشت که حالا این افراد علیه لوئیس انریکه مطلب می‌نویسند زیرا او تیم محبوبی ندارد و از دعوت کردن بسیاری از ستاره‌ها خودداری کرده است. او از رئال مادرید یک بازیکن را هم دعوت نکرد و پس از خط زدن راموسِ مصدوم، ناچو را لایق رسیدن به تیم ملی ندانست.انریکه کلیشه‌های پیشین اسپانیا را قلم زد و از دعوت نکردن بازیکنانی مثل خسوس ناواس و یاگو آسپاس پرده برداشت.او تیمی را به یورو آورد که بسیار جوان است و جویای نام ولی اکنون نتوانسته عملکرد خوبی از خود به ثبت رساند.

تیم ملی اسپانیا در 2 بازی اول خود مقابل اوکراین و لهستان به تساوی‌های بدون گل و یک بر یک رسید. بسیاری علت این تساوی را ضعف بازیکنی مثل موراتا در خط حمله دانستند و به شدت از این بازیکن انتفاد کردند. بسیاری عنوان کردند که تیم ملی اسپانیا در زمان بی‌ «فرناندو تورس» و بی «دیوید ویا» به یک مهاجم تمام عیار نیازمند است و موراتا گزینه خوبی برای گلزنی نیست. برای همین مطبوعات مدعی شدند که تیم ملی اسپانیا نیازمند یک تحول است و باید تغییراتی در ترکیب اصلی رخ دهد.

در خبری که روز گذشته منتشر شد ، بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال اسپانیا عنوان کردند که موراتا باید نیمکت نشین شود و در خط تهاجمی «جرارد مورنو» قرار گیرد. همچنین بسیاری عقیده دارند که کوکه و پدری بسیار نمایش ضعیفی داشتند و جایشان باید با تیاگو و فابین رویز پر شود.

امروز رسانه‌های اسپانیایی مدعی شدند که «سزار آزپیلیکوئتا» در ترکیب اصلی لاروخا خواهد بود و می‌خواهد در خط دفاعی بازی کند. حضور او شاید این ایده را تقویت کند که «مارکوس یورنته» یک خط به جلو بیاید و انریکه بخواهد از خاصیت تهاجمی ستاره اتلتیکو بیشتر استفاده کند. به نظر امشب باید منتظر ترکیبی متفاوت از تیم ملی اسپانیا باشیم. سوال اینجاست که آیا این اسپانیا می‌تواند با روشن شدن مورتورش به یکی از مدعیان قهرمانی بدل شود؟

مارکا با اینکه یکی از منتقدین جدی انریکه در 2 بازی نخست بود، در جلد امروز به حمایت تمام قد اسپانیا پرداخت و اظهارداشت که این تیم می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند.مارکا نوشت که ما رسانه‌ها باید به این تیم کمک کنیم و امید داشته باشیم که زندگی فوتبال اسپانیا بلند خواهد شد.

پس از قهرمانی اسپانیا در جام یورو 2012، این تیم با یک افول به شدت زیاد روبه‌رو شد. آنها در جام جهانی 2014 به شکلی تحقیرآمیز با جام وداع گفتند و در یورو 2016 نیز خیلی ساده به ایتالیای کونته باختند.آنها در جام جهانی 2018 نیز به دلیل اتفاقاتی که لوپتگی در 2 روز پیش آغاز جام، انجام داد با تیمی بی‌روحیه و بی‌سرمربی وارد این رقابت شدند و خیلی راحت با شکست مقابل روسیه از جام خداحافظی کردند.

امشب تیم ملی اسپانیا از ساعت 20 و 30 دقیقه میزبان اسلواکی خواهد بود و برای صعود به برد نیاز دارد. اگر تیم انریکه به تساوی برسد کارش به اما و اگر خواهد کشید. باید دید تیمِ منقلب شده اسپانیا امشب چه عملکردی از خود به ثبت خواهد رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها