کادر فنی استقلال به جای مسائل فنی به فکر کمبودها هستند

اولیایی:نباید سطح توقع از فوتبال ایران را در حد صعود از مرحله مقدماتی پایین آورد

مدیرعامل اسبق استقلال معتقد است این باشگاه در سال‌های اخیر بابت نبود ثبات مدیریتی صدمه زیادی خورده است.

اولیایی:نباید سطح توقع از فوتبال ایران را در حد صعود از مرحله مقدماتی پایین آورد
کد خبر: 497368
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال امیدوار است با روی کار آمدن دولت جدید ثبات مدیریتی در این باشگاه ایجاد شود و این تیم مشکلات سال‌های اخیر را پشت سر بگذارد.

به گزارش ایلنا،گفت و گو با او را در ادامه می خوانید:

*تیم ملی از دور مقدماتی جام جهانی به مرحله نهایی صعود کرد؛ در این باره صحبت کنید؟

با توجه به شرایطی که قبل از شروع تورنمنت بحرین بر فضای فوتبال و تیم ملی حاکم بود، شرایط برای صعود بسیار سخت و دشوار بود که با عملکرد فوق‌العاده ملی پوشان این کار سخت در نهایت انجام شد. این تیم ملی را به شخصه یکی از بهترین تیم‌های ملی دیدم که چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اخلاقی، مملو از بازیکنان بزرگ است.

*به نظر شما این اندازه شادی طبیعی بود؟

لیاقت و ظرفیت این تیم خیلی بیشتر از این بود که بخواهیم با صعود از مرحله مقدماتی شادی کنیم و این اتفاق را یک حماسه برای فوتبال ایران بدانیم. این تیم ملی لیاقت و توانایی آن را دارد که حتی از گروه مقدماتی در جام جهانی صعود کند و نباید سطح توقع از فوتبال ایران و تیم ملی را در حد صعود از مرحله مقدماتی پایین آورد. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکلی برای صعود به جام جهانی نداشته باشیم و تنها تفکرمان رویارویی با رقبای جهانی در این عرصه باشد.

*عملکرد تیم ملی فوتبال در بازی حساس با عراق چطور بود؟

عملکرد تیم ملی خوب بود و یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین بازی‌ها مربوط به عراق بود. دیدار با عراق یک بازی فیزیکی بود و هر دو تیم برای رسیدن به نتیجه تلاش مضاعفی را در دستور کار خود قرار دادند. سبک و شیوه بازی دو تیم به هم نزدیک است و بازیکنانی که در ترکیب عراق بودند سابقه حضور در لیگ ایران را داشته و در کل بازیکنان به خوبی همدیگر را می‌شناختند. عراق کشور دوست و همسایه ماست اما تفکر هر دو تیم برای برد و پیروزی بود.

*احتمال رویارویی با تیم‌های مطرح قاره مانند عربستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

عراق، عربستان و کره‌جنوبی، تیم‌های خوبی هستند اما بازیکنانی را در اختیار داریم که بسیاری از تیم‌ها آرزوی داشتن آنان را دارند. همانطور که گفتم ما نبایدی خودمان را درگیر تیم‌های آسیایی کنیم و تمرکزمان و هدفمان باید مصاف با تیم‌های بزرگ جهان باشد و اگر این تفکر در تیم ملی نهادینه شود آن وقت می‌توان ارزش واقعی تیم ایران را نشان داد. تیم ایران با حضور بازیکنان مطرحی که در اختیار دارد فوتبالی به مراتب بالاتر از آسیا را به نمایش می‌گذارد و در چنین شرایطی نباید رقبای آسیایی برای ما اهمیتی داشته باشند.

*وضعیت استقلال را چطور می‌بینید؟

باشگاه استقلال در سال‌های اخیر بابت نبود ثبات مدیریتی صدمه زیادی خورده است. نه هیات مدیره این باشگاه ثبات داشته، نه در پست مدیرعاملی و نه حتی نیمکت این تیم از ثبات برخوردار بوده است. امیدوارم در دولت بعدی اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد و با تغییراتی که در ارکان مدیریتی این باشگاه که از وزارت ورزش آغاز می‌شود صورت گیرد، شرایط این تیم به کلی دگرگون شود. بعد از تغییرات کلان مدیریتی، این باشگاه باید دارای یک تیم مدیریتی قوی شود و با تزریق ثبات به آن شرایط آن را بهبود بخشید. وقتی بازیکنان استوری های انتقادی می‌گذارند، یعنی وضعیت آنقدر حاد شده که آنها نارضایتی شان علنی و آشکار می‌کنند. الان وضعیت در استقلال به گونه‌ای است که کادر فنی و بازیکن به جای آنکه به فکر مسائل فنی باشند، به فکر کمبودها هستند. این شرایط نباید پایدار باشد و باید برطرف شود تا آنها فقط به مسابقات فکر کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها