کد خبر: 496972
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۵۰:۰۴
| |

تکرار یک اتفاق در والیبال؛

فدراسیون والیبال «هم‌اندیشی» می‌کند اما خودش تصمیم می‌گیرد!

فدراسیون والیبال یک بار دیگر با برگزاری جلسه نمایشیِ هم اندیشی در صدد اعمال نظرش بر مسابقات لیگ برتر است.

فدراسیون والیبال «هم‌اندیشی» می‌کند اما خودش تصمیم می‌گیرد!
کد خبر: 496972
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۵۰:۰۴

اعتمادآنلاین| جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران عامل باشگاه‌ها به منظور بررسی نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر مردان سال جاری با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران، نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها و نیز با حضور مدیران عامل و مربیان باشگاه‌های لیگ برتر 23 خرداد ماه جاری برگزار شد که طی آن نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها 4 مدل برگزاری لیگ برتر را مطرح کرد.

مدل برگزاری لیگ برتر مطرح شده به شرح زیر است؛

*روش اول: به صورت VNL (لیگ ملت‌ها) - صعود به مرحله نهایی 6 تیم

*روش دوم: 16 تیم در دو گروه 8 تیمی به شکل رفت و برگشت در شهرهای میزبان - صعود به مرحله پلی‌آف از هر گروه 4 تیم

*روش سوم: 16 تیم در یک گروه دوره‌ای - صعود به مرحله پلی‌آف 8 تیم

*روش چهارم: 16 تیم در یک گروه فقط رفت و برگشت بدون برگزاری مرحله پلی‌آف

جلسات هم اندیشی فدراسیون والیبال با هدف همکفری باشگاه‌ها برای اخذ بهترین تصمیم برگزار می‌شود اما مشخص نیست با وجود آئین نامه مسابقات چرا باید این جلسات برگزار شود؟ نکته قابل تأمل دیگر این است که حتی با وجود نظرات مخالف باشگاه‌ها و تیم‌ها اما فدراسیون در نهایت تصمیم نهایی خود را اعمال می‌کند!

1

شهریور سال 99 زمانیکه فدراسیون پا بر روی آئین نامه مصوب هیأت رئیسه گذاشت و اعلام کرد با موافقت باشگاه‌ها و تیم‌ها مسابقات 15 تیمی برگزار می‌شود برخی از مدیران عامل باشگاه از جمله پیمان رضایی مدیرعامل شهرداری ارومیه و عباسعلی میرحسینی مدیرعامل شهداب یزد در گفتگو با خبرنگار مهر این ادعا را تکذیب کردند و مخالفت خود را با 15 تیمی شدن مسابقات رسانه‌ای کردند. در نهایت فدراسیون نظرش را اجرایی کرد.

فدراسیون والیبال در سال جاری یک بار دیگر ادعایی را بر روی سایت رسمی خود منتشر کرد که بار دیگر از سوی تیم‌ها تکذیب شد. سایت رسمی فدراسیون در حالی خبر از 16 تیمی شدن مسابقات داد و برگزاری شیوه رقابت‌ها را به تصمیم نهایی باشگاه‌ها موکول کرد که چنین چیزی صحت ندارد.

از میان نمایندگان حاضر در جلسه اکثراً خواستار برگزاری مسابقات طبق آئین نامه هستند. یعنی رقابت‌ها با حضور 12 تیم و به صورت رفت و برگشت و صعود 8 تیم به مرحله پلی آف برگزار شود.

اینکه چرا فدراسیون یک بار دیگر سعی دارد بر خلاف نظر باشگاه‌ها عمل کند و وانمود کند که با همفکری این تصمیمات را گرفته است سوالی را در ذهن خانواده والیبال و رسانه ایجاد کرده است! آیا موافقت دو باشگاه خاص یعنی موافقت اکثریت؟ ظاهراً فدراسیون والیبال مانند سال گذشته با برگزاری جلسه نمایشی به دنبال اعمال نظرش بر مسابقات لیگ برتر است و اهمیتی به نظر اکثریت تیم‌ها برای اجرای آئین نامه ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها