کد خبر: 495994
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

نیما انتظاری، هافبک نفت مسجدسلیمان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بار شخصیتی و فنی محمود فکری اعتمادبه‌نفس را به مسجدسلیمان برگرداند/ لیگ‌برتر فرسایشی شده است/ همگی دلتنگ حضور هواداران در استادیوم هستیم/ مسئولان قول پاداش می‌دهند اما خبری نیست/ مد شده هر تیمی بیشتر شلوغش کند بیشتر از داوری سود می‌برد/ جو نیمکت تیم‌ها خی

هافبک مسجدسلیمان می‌گوید: مسئولان بعد از هر برد قول‌های زیادی به بازیکنان تیم داده‌اند ولی هنوز هیچ خبری از آنها نیست. باید نگاه ویژه‌تری نسبت به این تیم جوان وجود داشته باشد.

بار شخصیتی و فنی محمود فکری اعتمادبه‌نفس را به مسجدسلیمان برگرداند/ لیگ‌برتر فرسایشی شده است/ همگی دلتنگ حضور هواداران در استادیوم هستیم/ مسئولان قول پاداش می‌دهند اما خبری نیست/ مد شده هر تیمی بیشتر شلوغش کند بیشتر از داوری سود می‌برد/ جو نیمکت تیم‌ها خی
کد خبر: 495994
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز- نیما انتظاری، هافبک نفت مسجدسلیمان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد شرایط تمرینی تیمش گفت: طبیعتاً زمانی‌ که نتایج اخیر تیمی ما خوب بوده روند تمرینات‌مان نیز مطلوب است. خداراشکر اردوی بسیار خوبی در تهران برگزار کردیم. بازیکنان از روحیه عالی برخوردار هستند و همگی در اوج آمادگی قرار دارند. تنها چیزی که خیلی اذیت‌کننده است فاصله زیاد بین بازی‌هاست که فعلاً مجبوریم با آن به هر شکلی که هست کنار بیاییم چراکه به خاطر بازی‌های تیم‌ملی کاری از دست سازمان لیگ هم برنمی‌آید. فعلاً تمام هدف‌مان این است که خودمان را در شرایط مسابقات نگه‌ داریم تا ان‌شاءالله برای بازی با فولاد بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

اعتمادبه‌نفس از دست رفته‌مان با حضور فکری دوباره به تیم برگشت

او در مورد همکاری با محمود‌ فکری گفت: متاسفانه ما نیم‌فصل را خوب شروع نکردیم ولی همکاری با آقای فکری 2 حسن بسیار مهم و ویژه برای ما داشت. اول اینکه ایشان از تیم بسیار بزرگ استقلال به نفت مسجد آمده‌اند که این خیلی به شخصیت تیمی ما کمک کرد و دوم اینکه خود محمود خان چندین سال در مسجدسلیمان بوده‌اند و کاملاً با فضای تیم آشنایی دارند. واقعاً بار شخصیتی و فنی آقای فکری خیلی به ما کمک کرد. مخصوصاً در بازی اول که خیلی سخت بود ولی با حضور ایشان اعتمادبه‌نفس از دست رفته‌مان دوباره به تیم برگشت، ما توانستیم در 2 بازی بعدی آن هم پیروز شویم و وضعیت بهتری در جدول پیدا کنیم.

سازمان لیگ برنامه بازی‌ها را مشخص کند چون هنوز هم نمی‌‌دانیم چه تاریخی باید بازی‌ کنیم

هافبک مسجدسلیمان در مورد فرسایشی شدن لیگ و تاثیر آن بر خستگی و آسیب‌دیدگی بازیکنان توضیح داد: متاسفانه فصل بیشتر از یک سال طول کشیده که این موضوع بدون شک خیلی به بازیکنان آسیب می‌زند. این مساله آنها را از شرایط مسابقه دور می‌کند و باعث مصدومیت‌های متعددشان می‌شود. واقعاً لیگ برتر فرسایشی شده است. آن هم لیگی مثل لیگ ایران که امکانات ریکاوری خیلی کم دارد. اما حداقل در این مورد باید به سازمان لیگ حق داد چراکه با مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و تیم‌ملی ما محکوم به این برنامه بودیم، کار خاصی از دست کسی برنمی‌آمد. اما تنها انتظارمان این است که برنامه بازی‌ها را مشخص کنند چون ما هنوز هم نمی‌‌دانیم چه تاریخی باید بازی‌ کنیم که این اصلاً چیز خوبی نیست. باید سازمان لیگ هم همان‌طور که ما درکش می‌کنیم هوای تیم‌ها و بازیکنان را داشته باشد و برنامه مشخصی برای برگزاری بازی‌ها به ما بدهد تا دست‌کم بدانیم چه روزی بازی داریم. خیلی سخت است که بخواهید بازیکنان را یک ماه برای یک بازی در حالت نرمال نگه دارید و بعد دوباره لیگ تعطیل شود. این شرایط خیلی دشواری است که امیدوارم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

غیبت هواداران خیلی تاثیر بدی روی تیم‌ها گذاشته است


انتظاری درباره غیبت تماشاگران از زمان شیوع کرونا و لطمه‌ای که این موضوع به تیم‌ها وارد کرده گفت: بدون شک غیبت هواداران خیلی تاثیر بدی روی تیم‌ها گذاشته است. قبل از کرونا هر وقت نفت مسجدسلیمان میزبان تیمی بود با حضور هواداران فشار بسیار مضاعفی روی تیم حریف وارد می‌کردیم که در جریان بازی و گرفتن نتیجه خیلی به ما کمک می‌کرد. به جرات می‌توانم بگویم در یکسری از بازی‌های خانگی که نتوانستیم نتیجه بگیریم اگر تماشاگران حضور داشتند، قطعاً برنده از زمین خارج می‌شدیم. به دلیل اینکه سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور هواداران در مسجدسلیمان بودم خیلی افسوس نبودن آنها را می‌خورم و دلتنگ‌شان هستم. گرچه امسال هم با وجود محدودیت‌ها اکثراً آنها روی تپه‌های اطراف و از پشت‌بام بازی‌ها را دنبال می‌کردند ولی امیدوارم هرچه زودتر این وضعیت تمام شود تا بتوانیم شاهد حضور دسته‌جمعی آنها در تمامی بازی‌ها باشیم.

او در واکنش به نحوه رسیدگی و اهمیت مسئولان به باشگاه نفت مسجد گفت: ما با تمام محدودیت‌ها تلاش کردیم تا دست‌وپا شکسته از وزارت نفت مطالبات‌مان را بگیریم، با این حال با 55 درصد کمترین دریافتی‌ها را نسبت به تیم‌های دیگر داشتیم. گرچه باشگاه صنعت نفت آبادان هم خیلی اذیت شد ولی آنها 65 درصد دریافتی داشتند. فقط نفت مسجدسلیمان است که مظلوم واقع شده. تیم ما پر از بازیکن جوان است که هیچ کسی از آنها انتظار نتایج خوب نداشت. در مورد حمایت مسئولان هم باید بگویم متاسفانه آن‌طور که باید و شاید به ما توجه نشده ولی قول‌هایی داده شده که روی آن حساب کرده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر آنها را عملی کنند.

امیدواریم قول‌ها عملی شود

انتظاری ادامه داد: ولی جدا از بحث کمک‌های وزارت نفت برخی مسئولان شهری بعد از برد سر تمرین ما آمدند و قول پاداش دادند که تا به حال خبری از آن‌ نشده. شاید پاداش مبلغ زیادی نباشد ولی باعث می‌شود بازیکنان جوان تشویق شوند و بدانند که تلاش‌ها و زحمات‌شان دیده می‌شود. بعد از هر سه برد اخیر تیم‌مان مسئولان آمدند به ما قول پاداش 100، 200 میلیون تومانی دادند ولی اصلاً از آنها خبری نشد. این خیلی زشت است چون این مبالغ برای یک ارگان دولتی پولی نیست. چقدر حیف که بازیکنان ببینند تلاش‌هایشان قدر دانسته نمی‌شود. اما بحث درصد بازیکنان را که وظیفه باشگاه بوده تا حدودی درک می‌کنیم و سعی داریم به حرمت مردم بزرگ و عزیز مسجدسلیمان این قضیه بسته بماند و امیدواریم قول‌ها عملی شود.

تیمی که کمتر کسی انتظار داشت چنین نتیجه‌ای بگیرد نباید به حال خودش رها شود

هافبک مسجدسلیمان اضافه کرد: شاید اول فصل از هر کسی سوال می‌کردید مسجدسلیمان را جزو گزینه‌های سقوط به شمار می‌آورد چون هم بازیکنان‌مان خیلی جوان بودند و هم وضعیت مدیریتی‌مان مشخص نبود. آن زمان آقای حسینی که واقعاً جا دارد از تمام زحما‌ت‌شان تشکر کنم مجبور بودند با یک مشت بازیکن جوان تیم را ببندند و جلو بروند. بعد از آن اما با تغییر کادر فنی تیم آقایان داریوش یزدی و محمود فکری با اختلاف زیاد از نظر امکانات نسبت به سایر تیم‌ها شبانه‌روز تلاش کردند و زحمت کشیدند تا تیم جایگاه فعلی‌اش را در جدول به دست آورد. حیف است که این تلاش‌ها قدر دانسته نشود. تیمی که کمتر کسی انتظار داشت چنین نتیجه‌ای بگیرد نباید به حال خودش رها شود.

او توضیح داد: تیم ما آن‌قدر جوان است که گاهی مردم از نتیجه مساوی آن هم لذت می‌برند. شاید اگر ما بازیکنان اسم و رسم‌دار بیشتری داشتیم این‌قدر که در حال حاضر نتایج‌مان توی چشم است مورد توجه نبودیم. چند تا از بازیکنان ما متولد سال 80، 81 هستند. واقعاً گرفتن هر نتیجه‌ای با این بچه‌ها زیبا و لذت‌بخش است. در حال حاضر تیم‌های بزرگی مثل سایپا، ذوب آهن، ماشین‌سازی، صنعت نفت و نساجی در جدول پایین‌تر از ما قرار گرفته‌اند که این باعث افتخارمان است. امیدوارم از این به بعد مسئولان نگاه ویژه‌تری نسبت به نفت مسجدسلیمان و بازیکنانش داشته باشند.

انتظاری در مورد اعتراض بیشتر تیم‌های لیگ‌برتری به نحوه داوری‌ها در این فصل از مسابقات گفت: در این مورد 2 بحث وجود دارد. اول اینکه جدیداً مد شده نیمکت هر تیمی بیشتر شلوغ کند بیشتر از داوری سود می‌برد. خب داور هم انسان است، وقتی 10 نفر از روی نیمکت یک تیم با صدای بلند سر داور بریزند او هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به نظرم با وجود اینکه تمام مربی‌ها و بازیکنان لیگ قابل احترام هستند، اما جو نیمکت تیم‌ها خیلی بد است. شرایط جوری شده که هر تیمی بیشتر شلوغ کند موفق‌تر است؛ یعنی اصلاً خودشان دنبال این هستند که بیشتر شلوغش کنند. این رفتارها اصلاً حرفه‌ای نیست و برای بینندگانی که از پای تلویزیون مسابقات را دنبال می‌کنند اصلاً چهره خوبی ندارد.

سطح داوری در ایران آن‌قدر هم که باید خوب و باکیفیت نیست

او افزود: دوم اینکه باید قبول کنیم سطح داوری ما آن‌قدر هم که باید خوب و باکیفیت نیست. واقعاً یکی از دلایل عمده آن دستمزد پایین داوران است چراکه اگر تنها شغل یک فرد داوری باشد، قضیه خیلی فرق می‌کند و تمرکز آن فرد هم در کار بیشتر است. جدا از این امسال فدراسیون یا کمیته داوران خیلی داور جوان اضافه کرده‌ است که این اصلاً تصمیم درستی نبود. به عنوان مثال زمانی که یک بازیکن جوان را می‌خواهند در یک تیم لیگ برتری بازی دهند اول از پنج، 10 و 20 دقیقه شروع می‌کنند بعد اگر طرف عملکرد خوبی داشت، کم‌کم آن‌ را فیکس می‌گذارند.

انتظاری ادامه داد: اینکه شما یک داور جوان و بی‌تجربه را یک‌دفعه از لیگ یک یا لیگ 2 به لیگ برتر می‌آورید و قضاوت یک بازی حساس را دستش می‌سپارید خیلی کیفیت بازی را را پایین می‌آورد. یکی دیگر از مسائل مهم استفاده از VAR است که فکر نمی‌کنم هزینه آنچنانی برای فدراسیون داشته باشد ولی بهتر است جزو برنامه‌های اصلی و اولویت فدراسیون فوتبال قرار گیرد، چراکه یکسری تیم‌ها مثل ما و غیره که به سختی تیم‌داری می‌کنند اگر اشتباهات داوری هم باعث شود باز امتیازی از دست بدهند کار خیلی برایشان سخت خواهد شد. فکر می‌کنم VAR یک راه‌حل خیلی خوب و البته کمک بزرگی به جامعه محترم داوری فوتبال کشور باشد.

هافبک نفت مسجدسلیمان در پایان گفت: دوست دارم از هواداران‌ نفت مسجدسلیمان که در روزهای سخت خیلی ما را حمایت کردند و پشت‌مان ایستادند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. امیدوارم بتوانیم به جبران این همه لطف، محبت و جای خالی‌شان جایگاه خوب و آبرومندی در پایان فصل به دست بیاوریم و تقدیم‌شان کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها