لیگ ملت‌های والیبال/ ایران صفر ـ 1 استرالیا

تیم ملی والیبال ایران در دور دهم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف استرالیا رفت.

لیگ ملت‌های والیبال/ ایران صفر ـ 1 استرالیا
کد خبر: 495935
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۴:۲۳:۴۱

اعتمادآنلاین| تیم ملی والیبال مردان ایران در دهمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، سه‌شنبه 25 خرداد از ساعت 14.30 به مصاف استرالیا رفت.

به گزارش ایسنا، بلندقامتان ایران در حالی مقابل استرالیا صف آرایی کردند که در 9 بازی گذشته مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا به پیروزی رسیده و به ژاپن، روسیه، صربستان و آلمان بازی را واگذار کردند.

تیم ملی استرالیا که قعرنشین این رقابت‌ها به حساب می‌آید هیچ پیروزی درکارنامه نداشته و تنها تیم بدون برد این رقابت‌ها محسوب می‌شود. استرالیا مقابل آلمان، بلغارستان، فرانسه، لهستان، روسیه، آمریکا، ژاپن، آرژانتین و ایتالیا تن به شکست داده است.

آخرین تقابل تیم ملی ایران و تیم ملی استرالیا در جام جهانی 2019 بود که ایران در آن مسابقه توانست با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی برسد.

‌دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که ملی‌پوشان والیبال ایران با کسب پنج پیروزی در ره ششم لیگ ملت‌های والیبال قرار دارند و استرالیا بدون امتیاز در رده آخر این مسابقات ایستاده است.

بلندقامتان ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، علی اصغرمجرد، صابرکاظمی و آرمان صالحی (لیبرو) مقابل استرالیا صف‌آرایی کردند.

ست اول: ایران 23 ـ 25 استرالیا

در ابتدای بازی و در امتیاز 2 به سود ایران، رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که حدود 33 ثانیه طول کشید. در انتهای این رالی، صابر کاظمی در حمله موفق بود و توانست این امتیاز را برای ایران کسب کند.

در امتیاز 3 به سود ایران، سعید معروف موفق شد از سرویس مستقیم امتیاز کسب کند تا ایران با نتیجه 3 بر صفر از استرالیا جلو بیفتد.

بلندقامتان ایران در ابتدای این ست عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و توانستند با نتیجه 7 بر 2 از ملی پوشان استرالیا پیش بیفتند.

در ادامه ست اول این دیدار، ملی پوشان والیبال ایران تیم برتر میدان بوده و موفق شدند با نتیجه 12 بر 9 اختلاف 3 امتیاز را حفظ کنند.

در امتیاز 16-11 به سود ایران، دومین زمان استراحت فنی فرا رسید و آلکنو نکات لازم را به بازیکنان گوش زد کرد.

در ادامه، دریافت‌ها به خوبی در زمین ایران صورت نگرفت تا تیم ملی ایران با امتیاز 18 - 16 از استرالیا همچنان جلو باشد.

ملی‌پوشان والیبال ایران در اواخر بازی در ست اول خوب کار نکردند و دفاع استرالیا توانست نتیجه را 19-18 به سود ایران کند تا آلکنو کمی از این موضوع عصبانی شود.

استرالیا در انتهای ست اول با تشویق نیمکت خود خوب کار کرد تا نتیجه برابر 22 شود؛ پس از برابر شدن پوئن‌ها آلکنو درخواست وقت استراحت کرد.

والیبالیست‌های ایران در انتهای ست اول خطاهای فردی زیادی را به ثبت رساندند تا ایران با نتیجه 25 بر 23 در ست اول شکست بخورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها