کد خبر: 493524
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مرسدس در بحران/ همیلتون می‌تواند هشتمین قهرمانی‌اش را جشن بگیرد؟

گرندپری آذربایجان یکی از پرحادثه‌ترین رقابت‌های این فصل رقابت‌های فرمول یک بود. جایی که مکس فرشتپن هلندی در فاصله پنج دور مانده به پایان مسابقه، به دلیل خرابی لاستیک، از رسیدن به قهرمانی باز ماند. لوئیس همیلتون هم با یک اشتباه وحشتناک مسابقه را در رده پانزدهم به پایان رساند.

مرسدس در بحران/ همیلتون می‌تواند هشتمین قهرمانی‌اش را جشن بگیرد؟
کد خبر: 493524
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرندپری آذربایجان یکی از پرحادثه‌ترین رقابت‌های این فصل رقابت‌های فرمول یک بود. جایی که مکس فرشتپن هلندی در فاصله پنج دور مانده به پایان مسابقه، به دلیل خرابی لاستیک، از رسیدن به قهرمانی باز ماند. لوئیس همیلتون هم با یک اشتباه وحشتناک مسابقه را در رده پانزدهم به پایان رساند. سرجیو پرز، هم‌تیمی فرشتپن، از فرصتی که دست داد بهترین استفاده را کرد و در جایگاه نفر اول از خط پایان عبور کرد. سباستین فتل آلمانی بعد از پرز، رده دوم را از آن خود کرد و پیر گسلی نیز در رده سوم این مسابقه ایستاد.

1

تنظیمات اشتباه و از دست رفتن قهرمانی

استارت دوباره خودروها در گرندپری باکو مصادف بود با یک فاجعه بزرگ برای مرسدس و لوئیس همیلتون. با اینکه لوئیس همیلتون در استارت مجدد توانسته بود از سرجیو پرز سبقت بگیرد، اما تنظیمات اشتباه خودرو او باعث شد در زمان ترمزگیری همیلتون دچار مشکل شود و قهرمانی مسابقه باکو را از دست بدهد.

1

مرسدس باکو را با اشتباهی ناامیدکننده ترک کرد. اگرچه می‌توانستند شرایط را به نفع خود تغییر دهند، اما یک دکمه ساده قهرمانی را از آنها گرفت.

توتو ولف، مدیر مرسدس، درباره مسابقه باکو می‌گوید: «نتیجه ما قابل قبول نبود.» توتو ولف در حالی این جملات را به زبان می‌آورد که مرسدس در گرندپری موناکو هم دلسردکننده ظاهر شده بود.

1

چرا همیلتون قهرمان نشد؟

هنگامی که مسابقه به خاطر تصادف فرشتپن متوقف شد همیلتون ناگهان این شانس را پیدا کرد که شکست در موناکو را جبران کند. او که در طول مسابقه نتوانسته بود از نظر سرعت خودش را به ردبول برساند بعد از خروج فرشتپن از مسابقه، تنها سرجیو پرز را پیش روی خود می‌دید. هرچند همیلتون با شروع دوباره‌ی مسابقه عملکردی مثبت داشت، اما به علت قفل شدن چرخ‌هایش به رده پانزدهم جدول سقوط کرد.

دکمه مجیک یک فناوری جالب است که به رانندگان اجازه می‌دهد از گرمای ترمز برای گرم کردن لاستیک‌ها استفاده کنند. البته این دکمه تنها در دور قبل از شروع مسابقه استفاده می‌شود و همیلتون در استارت دوباره مسابقه باکو به اشتباه این دکمه را فعال کرد. همین موضوع هم باعث شد چرخ‌های خودرو همیلتون قفل کند.

لوئیس همیلتون درباره اتفاقی که در مسابقه باکو رخ داد می‌گوید: «چکو به سمت چپ کشیده شد و من هم به سمت چپ حرکت کردم. همان زمان بود که به اشتباه دکمه مجیک را زدم و همین باعث بروز آن اتفاق شد. این واقعاً دردناک است و به همین خاطر از تیم عذرخواهی می‌کنم. تنها کاری که اکنون می‌توانم انجام دهم این است که سعی کنم خودم را بازسازی کنم. امروز مکس هم بدشانسی آورد و باید بگویم که راه زیادی تا پایان این فصل باقی مانده است.»

همیلتون و ورشتپن

همیلتون با پیروزی در این مسابقه می‌توانست خودش را به صدر جدول رده‌بندی رانندگان برساند و فاصله‌اش را با فرشتپن 21 امتیاز کند.

توتو ولف درباره اتفاق رخ‌داده برای همیلتون نیز می‌گوید: «من با لوئیس صحبت خواهم کرد. او باید بداند که از دست رفتن قهرمانی باکو به دلیل اشتباه او نبوده است. لوئیس هرگز اشتباه نمی‌کند.»

اگرچه مرسدس می‌گوید دلواپس نتیجه کسب‌شده در باکو نیست، اما نتایج به‌دست‌آمده در گرندپری موناکو و باکو شرایط آنها را دشوار کرده است. مرسدس در هر 2 مسابقه عملکردی متوسط از خود به نمایش گذاشت. آنها فاصله زیادی با گذشته دارند و همین هم مدیران مرسدس را کمی نگران کرده است. سرعت خودرو آنها از فراری و ردبول کمتر است و این موضوع به خوبی در تمرینات و مسابقه نمایان است.

مرسدس و ردبول

اولین زنگ خطر در مورد سرعت مرسدس هنگامی به صدا درآمد که همیلتون در کنار خودرو فراری قرار گرفت و نتوانست از نظر سرعت با او برابری کند. وقتی هم که فرشتپن از خودرو فراری سبقت گرفت مدیران مرسدس متوجه شدند ردبول به وضوح از خودرو آنها سریع‌تر است.

توتو ولف در این باره می‌گوید: «ما باید بهترین خودمان باشیم. موارد زیادی برای پیشرفت وجود دارد که من می‌خواهم از آنها استفاده کنم تا مطمئن شوم می‌توانیم برای قهرمانی رقابت کنیم. ما نمی‌توانیم مانند موناکو و باکو امتیازات خود را از دست بدهیم.»

موناکو و باکو پیست‌های خیابانی هستند و رقابت در آنها کمی متفاوت است. مرسدس امیدوار است در گرندپری اتریش، انگلیس و مجارستان به مسابقات بازگردد و صدرنشین هفتاد و یکمین دوره از مسابقات فرمول یک شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها