کد خبر: 492551
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۵:۳۶:۰۰
| |

مهم‌ترین کشف‌های شهریار برای فوتبال ایران

مدیون علی دایی هستید!

هر گلی که مهدی طارمی می‌زند، همه یاد کاشف نامدار او یعنی علی دایی می‌افتند.

مدیون علی دایی هستید!
کد خبر: 492551
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۵:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| خود دایی هم اخیرا در مصاحبه‌ای گفته: «به خاطر جذب طارمی کلی فحش خوردم، اما الان خوشحالم که او به اینجا رسیده است.» با این حال طارمی تنها کشف مهم دایی نبود و این ستاره پیشین تیم‌ملی، بازیکنان مهم دیگری را هم به سطح اول فوتبال ایران معرفی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، شاید در بحث فنی ایراداتی به نوع مربیگری دایی وجود داشته باشد و خیلی‌ها سبک کار او را نپسندند، اما دایی از نظر استعدادیابی یکی از بهترین‌هاست و به خوبی توانایی‌های بازیکنان را تشخیص می‌دهد. برخی از ستاره‌های فعلی فوتبال ایران، درخشش خود را مدیون تیزبینی و جسارت شهریار هستند و نمی‌توان این مساله را کتمان کرد.

کریم انصاری‌فرد: علی دایی همیشه عادت دارد تیم‌هایش را برای برگزاری اردوی تابستانی به زادگاهش اردبیل ببرد. سال 86 و همزمان با حضور دایی در سایپا، در همین اردو کریم انصاری‌فرد از سوی او تست شد و به آکادمی تیم پیوست. به تدریج کریم سر از تیم بزرگسالان در آورد و با گلزنی‌های پیاپی اسم و رسمی برای خودش دست و پا کرد. او هم در زمان کشف از سوی دایی، فقط 17 سال داشت. انصاری‌فرد سابقه دو دوره آقای گلی در لیگ برتر را دارد و درحال‌حاضر برای باشگاه ا.ا.ک در لیگ یونان توپ می‌زند. او همین حالا در عضویت تیم‌ملی کشورمان هم هست و یکی از امیدهای ایران برای موفقیت در مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر به‌شمار می‌رود.

محمد عباس‌زاده : لیگ سیزدهم زمان حضور علی دایی در پرسپولیس، او از یک مهاجم ناشناخته مازندرانی در ترکیب تیمش استفاده کرد؛ بازیکنی به اسم محمد عباس‌زاده که خیلی زود نشان داد چارچوب‌شناس قابلی است. عباس‌زاده در لیگ سیزدهم از سوی سازمان لیگ به عنوان پدیده مسابقات برگزیده شد. فصل بعد با جدایی دایی از پرسپولیس و حضور حمید درخشان، کار برای عباس‌زاده دشوار شد. او دوران پرفراز و نشیبی در فوتبالش داشت و بعدتر سر از لیگ یک هم در آورد، اما هنوز بازیکن قابلی است و یکی از ستارگان تراکتور به‌شمار می‌رود. او در تبریز فصل موفقیت‌آمیزی را پشت‌سر گذاشته و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی برای سرخپوشان داشته است.

مهدی طارمی : بدون تردید او را باید مهم‌ترین کشف علی دایی دانست. ابتدای لیگ چهاردهم دایی، مهدی طارمی را از ایرانجوان بوشهر به پرسپولیس آورد و خیلی زود او را در ترکیب تیمش مورد استفاده قرار داد. طارمی هفته سوم همان فصل گل سه امتیازی پرسپولیس به ذوب‌آهن را زد تا نشان بدهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ادامه مسیر او هم که کاملا مشخص است. طارمی از آقای گلی در لیگ برتر تا آقای گلی فوتبال پرتغال و کسب عنوان بهترین پاسور این مسابقات را تجربه کرد و فصل گذشته دروازه قهرمان اروپا را باز کرد. او درحال‌حاضر شاید بهترین و آماده‌ترین ستاره تیم‌ملی باشد و خیلی‌ها امیدوارند در مسابقات مهم پیش رو، گره از کار تیم کشورمان باز کند.


احمد نوراللهی : لیگ چهاردهم همزمان با مهدی طارمی به پرسپولیس منتقل شد و درست مثل او به یکی از ستارگان اثرگذار سرخپوشان تبدیل شد. مهاجم گلستانی در 22 سالگی از فولاد یزد به پرسپولیس منتقل شد و دایی برای تبدیل شدن این بازیکن به یک ستاره بزرگ، تاوان زیادی داد. نوراللهی در پست هافبک دفاعی، اوایل اشتباهاتی داشت که در اخراج زودهنگام علی دایی بی‌تاثیر نبود. با این حال او رفته‌رفته تبدیل به یکی از بهترین و باثبات‌ترین بازیکنان پرسپولیس شد. نوراللهی درحال‌حاضر بعد از جلال حسینی و امید عالیشاه کاپیتان سوم پرسپولیس به‌شمار می‌رود. این بازیکن در دوران ویلموتس و دراگان اسکوچیچ به تیم‌ملی هم دعوت می‌شود و درحال‌حاضر همراه این تیم در منامه به سر می‌برد.

امید عالیشاه : حضور او هم در سطح اول فوتبال ایران مدیون اعتماد علی دایی است. دایی، عالیشاه را از نفت تهران به راه‌آهن برد و آنجا مورد استفاده قرار داد. عالیشاه با تکنیک و سرعت قابل‌توجهش خوش درخشید و استعدادش را نشان داد. بعد هم علی دایی ابتدای لیگ سیزدهم در زمان انتقال به پرسپولیس او را با خودش به جمع سرخپوشان برد و حضور طولانی‌مدت امید در این تیم آغاز شد. عالیشاه هشت فصل در پرسپولیس بازی کرده و غیر از مقطع کوتاهی که برای انجام خدمت سربازی راهی تراکتور شد، در تمام طول مدت در این تیم حضور داشته است. عالیشاه تا کنون 177 بازی برای پرسپولیس انجام داده و از این نظر در فهرست رکوردداران باشگاه روی پله بیست‌ویکم قرار گرفته است.


علی علیپور: لیگ دوازدهم زمانی که علی دایی سرمربی راه‌آهن بود، علیپور 17 ساله را از سنگ آهن بافق به تهران آورد و به عضویت تیمش در آورد. علیپور مازندرانی به تدریج رشد کرد و بعدتر در پرسپولیس تبدیل به یکی از برترین گلزنان تاریخ این باشگاه شد. علیپور درحال‌حاضر در لیگ پرتغال برای ماریتمیو توپ می‌زند و در شمار لژیونرهای فوتبال ایران قرار گرفته است. جنبه بامزه داستان این است که همین علیپور یک قهرمانی را از علی دایی گرفت. هفته ماقبل پایانی لیگ سیزدهم در صورتی که پرسپولیس علی دایی موفق به‌شکست راه‌آهن می‌شد گام بسیار بزرگی به سمت قهرمانی بر می‌داشت. با این حال آن مسابقه با تساوی 2-2 به پایان رسید و یکی از گل‌های راه‌آهن را علیپور زد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها