کد خبر: 490247
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۵:۱۸:۵۷
| |

آیا گرت بیل در تابستان از فوتبال خداحافظی می‌کند؟

عزل شاهزاده ولزی

درباره گرت بیل اخبار ضد‌ونقیض و گمانه‌زنی‌های زیادی منتشر شده؛ ازجمله اینکه او می‌خواهد با باشگاه رئال‌مادرید توافق کند تا بخشی از دستمزد سال آخر قراردادش را بگیرد و به‌کلی از فوتبال خداحافظی کند.

عزل شاهزاده ولزی
کد خبر: 490247
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۵:۱۸:۵۷

اعتمادآنلاین| گفته می‌شود شاهزاده ولزی قصد دارد پس از پایان رقابت‌های یورو1+2020به ورزش مورد علاقه‌اش یعنی گلف بپردازد. او آدم خیلی خاصی است. درحالی‌که به‌تازگی به‌عنوان بهترین خرید این فصل لیگ برتر برگزیده شده، این حجم از بی‌تفاوتی از سوی این بازیکن نسبت به پول و فوتبال عجیب به‌نظر می‌رسد. شاید همین بی‌تفاوتی‌ها بود که هواداران رئال و خبرنگاران جیره‌خوار باشگاه را علیه او شوراند.

به گزارش همشهری، بیل در مصاحبه اخیرش گفته که نمی‌خواسته مثل دیگر بازیکنان در خارج فوتبال فعالیتی داشته باشد و بدرخشد و خود را به‌عنوان برند مطرح کند. چیزی که او می‌خواسته این بوده که بعد از فوتبال به خانه‌اش برود و آرامش داشته باشد، اما ستاره‌ای در این سطح نمی‌تواند زندگی به این نرمالی برای خودش انتخاب کند. حضور قرضی‌اش در تاتنهام با وجود اینکه مانع بزرگی به نام مورینیو بر سر پیشرفت و درخشش و بازگشتش به روزهای خوب داشت، موفقیت‌آمیز بود. مورینیو معمولا با ستاره‌های تیم‌هایش به مشکل می‌خورد؛ چون نمی‌تواند ببیند کسی از او بیشتر مورد توجه باشد.

با این‌حال گرت بیل علاوه بر اینکه بهترین بازیکن تازه یک تیم لیگ برتری لقب گرفت، بهترین عملکرد گلزنی و تأثیر روی گل‌ها را نسبت به دقایقی که به میدان رفته، در اختیار دارد. او در همه رقابت‌ها 16گل زد و 3پاس‌گل داد و در لیگ برتر هم 11بار موفق به گلزنی شد که با توجه به دقایق کمی که بازی کرد، آمار فوق‌العاده‌ای است؛ یعنی نصف تعداد گل‌های محمد صلاح که در همه بازی‌ها و دقایق در ترکیب ثابت لیورپول حضور داشته غیر از 2، 3 بازی به‌خاطر ابتلا به کرونا. بیل 1670دقیقه در همه رقابت‌ها با پیراهن تاتنهام به میدان رفته، اما در لیگ برتر تنها 923دقیقه بازی کرده که نرخ گلزنی‌اش 1/07گل در هر بازی بوده؛ چیزی نزدیک به آمار دیوانه‌وار گلزنی کریستیانو رونالدو در رئال‌مادرید. این نرخ گلزنی را مقایسه کنید با برخی بازیکنان پرسروصداتر تا اهمیت کاری که بیل کرده را متوجه شوید. به‌طور مثال دیوگو ژوتا که ذخیره طلایی این فصل لیورپول بوده، در 1113دقیقه 9گل در لیگ زده که 0.73گل در هر بازی بوده است. کاوانی در 1368دقیقه، 10‌گل و در هر بازی میانگین 0/66گل به ثمر رسانده است. عملکرد هری کین هم که با 23گل آقای گل شد و جایزه آقای گلی و بهترین پاسور لیگ را به دست آورد نصف گرت بیل ارزش داشته؛ میانگین 0/55گل در هر بازی. او از نگاه هواسکورد با نمره 7/ 30 به‌عنوان بهترین خرید فصل لیگ برتر انتخاب شد. 4بار هم در این فصل جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد. جانشینان او در رئال مادرید بازیکنان ضعیف یا متوسطی مثل وینیسیوس، رودریگو و لوکاس واسکس بودند که در 2سال آخر حضورش در این تیم حقش را خوردند.

حالا چنین بازیکنی با این کیفیت که می‌تواند چند سال دیگر در سطحی بالا و در رئال یا تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کند و پس از آن به لیگ آمریکا یا ژاپن یا چین برود، چرا باید فوتبال را کنار بگذارد و تفریح پولدارها یعنی گلف را برگزیند؟ نامهربانی هواداران رئال مادرید او را به این روز و تصمیم عجیب انداخته؟ شاید. او چهارشنبه هفته آینده با بازوبند کاپیتانی تیم ملی ولز در دیداری دوستانه با فرانسه و کریم بنزما و واران روبه‌رو می‌شود و سپس در دیداری تدارکاتی دیگر مقابل آلبانی به میدان می‌رود و در مرحله گروهی یورو هم با سوئیس، ترکیه و ایتالیا بازی می‌کند. شاید اینها آخرین‌باری باشد که گرت بیل را در زمین فوتبال می‌بینیم. شاید در بازی با ایتالیا یک هوادار فوتبال پلاکاردی در دست بگیرد که روی آن نوشته: « آقای داور! لطفا سوت پایان مسابقه را به صدا در نیار چون این آخرین بازی گرت بیل است» ! کاش این خبر یک دروغ سیزده با تأخیر باشد و بیل طبق شایعات دیگر به لیورپول برود تا جای صلاح را در این تیم پر کند. فعلا ارزش او در ترانسفر مارکت 18میلیون یوروست که از قیمت سردار آزمون هم کمتر است! خودش گفته: «اگر الان چیزی در مورد آینده‌ام بگویم باعث هرج و مرج می‌شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها