کد خبر: 489896
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۱:۳۹:۰۰
| |

افسانه دهقانی، نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال:

زودتر باید تکلیف قهرمانی زنان آسیا مشخص شود

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: باید زودتر تصمیم نهایی برای اعزام تیم ملی هندبال زنان به مسابقات قهرمانی آسیا گرفته شود تا کارها ضرب‌العجلی انجام‌ شود.

زودتر باید تکلیف قهرمانی زنان آسیا مشخص شود
کد خبر: 489896
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۱:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| افسانه دهقانی، نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال در خصوص برنامه‌های پیش روی هندبال زنان ایران گفت: پیگیر حضور تیم بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا(شهریور) هستیم. سبک و سنگین، می‌کنیم و شرایط را می‌سنجیم تا ببینیم که آیا ارزش دارد این تیم به این مسابقات اعزام شود.

به گزارش ایسنا، دهقانی گفت: در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه آسیا در قهرمانی جهان 6 تیم شده است. این در حالی است که در گذشته تعداد سهمیه آسیا 3 تیم بود. این یکی از دلایلی است که ما جزو فرصت‌ها قرار داده‌ایم. البته برای حضور در این مسابقات تهدیدهایی هم وجود دارد. در حال بررسی تهدیدها و فرصت‌ها هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که ارزش اعزام را دارد تیم در مسابقات شرکت خواهد کرد اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی در خصوص لزوم تشکیل اردوهای تیم ملی هندبال زنان با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا کره شهریور انجام خواهد شد، گفت: اگر قرار بر اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا باشد باید زودتر مربی مشخص و او نفرات تیم ملی را مشخص کند تا اردوهای تیم ملی زودتر آغاز شود، باید ضرب العجلی کارها انجام شود.

دهقانی در پاسخ به این‌ سوال که چه زمانی مشخص می‌شود تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد، گفت: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا سریعا تصمیم نهایی گرفته شود، نمی‌توانم تاریخ دقیق بدهم اما از نظر من باید زودتر تکلیف مشخص شود. یا تیم اعزام می‌شود یا خیر اما باید تکلیف زودتر معلوم شود.

دهقانی در پاسخ به این سوال که با توجه به‌ اینکه تیم زنان در دوره قبل قهرمانی آسیا ششم شد کسب سهمیه جهانی دور از دسترس نیست، گفت: ما در دوره قبل ششم شدیم. البته مستحضرید که رقبای ما تنها تیم‌های بالاتر نیستند بلکه رقبای پشت سرمان نیز در تلاش هستند که به ما برسند. از نگاه کلان رقبای پشت سرمان تهدیدهای بزرگتری هستند. ما نباید حساب کنیم چون در دوره قبل ششم شدیم این دوره نیز باید ششم شویم چون همه تیم‌ها برای رسیدن به بالاترین سطح تلاش می‌کنند و برنامه‌ریزی دارند.

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال در ادامه در خصوص تیم ملی هندبال جوانان گفت: اسپانسر تیم ملی جوانان که اشتادسازه مشهد است و در اسفند 99 در مشهد اولین اردوی تیم ملی برگزار شد. قرار است در هفته دوم خرداد نیز در مشهد اردوی دوم را داشته باشیم. مسابقات قهرمانی آسیا جوانان هنوز مشخص نشده و احتمالا در سال 2022 خواهد بود اما تیم تمرینات خود را انجام می‌دهد.

وی در ادامه در خصوص تیم‌ملی دختران نوجوان گفت: برای رده نوجوانان دو مسابقه قهرمانی نوجوانان آسیا که هنوز تاریخش مشخص نیست و احتمالا در 2022 خواهد بود و مسابقات المپیک جوانان در پیش داریم. مسابقات المپیک جوانان در آذر در چین انجام می‌شود. کمیته ملی المپیک این تاریخ را به ما داده و باید ببینیم که در تصمیم نهایی هندبال جزو موارد اعزامی قرار می‌گیرد یا خیر. این تیم هم در سال 99 یک مرحله اردو و هفته قبل نیز دومین اردویش را انجام داد.

دهقانی در خصوص برگزاری رقابت‌های زنان در سال 1400 نیز گفت: تقویم پیشنهادی برگزاری مسابقات را به هیات‌های استانی ارسال کردیم تا آنها هم ببینند و تاریخ پیشنهادی بدهند تا بررسی کنیم و به جمع‌بندی برسیم. بعد تاریخ و زمان نهایی مسابقات را با توجه به شرایط کرونا در سطوح لیگ برتر، دسته یک، جوانان و ساحلی نهایی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: باید از تمام کسانی که در جامعه هندبال زحمت می‌کشند همچون پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، خانم فرهادی زاد و موسوی در توسعه ورزش بانوان، الهام سلوکی نایب رئیس سابق فدراسیون، کمیته‌ها و هیات‌های استانی و همچنین رسانه‌ها تشکر کنم. امیدوارم با پوشش رسانه ای خوب و تلاش مسئولان فدراسیون بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها