«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

هدف یا فریب رسانه‌ای؛ داورزنی مقابل آلکنو/ چگونه رئیس فدراسیون والیبال روی حضور در نیمه‌نهایی المپیک حساب باز کرده است؟

بعد از نسل طلایی والیبال ایران متشکل از سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور هنوز چهره‌های جدید نتوانسته‌اند خود را در حد و اندازه یک ستاره معرفی کنند و همین می‌تواند نشان‌دهنده تفاوت والیبال ایران با قدرت‌های جهان باشد.

هدف یا فریب رسانه‌ای؛ داورزنی مقابل آلکنو/ چگونه رئیس فدراسیون والیبال روی حضور در نیمه‌نهایی المپیک حساب باز کرده است؟
کد خبر: 489084
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «مربی‌ای که قول می‌دهد یک شارلاتان است.» این جدیدترین جمله ولادیمیر آلکنو مرد موفق جهان والیبال است؛ مربی‌ای که تجربه زیادی دارد و توانسته افتخارات پرتعدادی را همراه با تیم‌های مختلف از جمله روسیه به دست آورد.

او این جمله را در اولین نشست خبری خود در قامت سرمربی تیم ملی والیبال ایران بیان کرد که بسیار حاشیه‌ساز هم بود. با توجه به زمان کم حضور آلکنو در ایران و با در نظر گرفتن این موضوع که او تحت هر شرایطی در پایان المپیک سرمربی ایران نخواهد بود، این مربی روس می‌توانست به سادگی قول سکو یا نیمه‌نهایی المپیک را بدهد، اما آلکنو نشان داد که به معنای واقعی یک حرفه‌ای است و نمی‌خواهد برای خوشایند رسانه‌ها یا فدراسیون صرفاً جملاتی بر زبان آورد.

الکنو

اگر به حدود یک سال و نیم قبل و آخرین نشست خبری ایگور کولاکوویچ در ایران برگردیم، دوباره به چنین اظهارنظری می‌رسیم. روزی که ایگور در پاسخ سوال یک خبرنگار مبنی بر هدفش در المپیک و حضور در نیمه‌نهایی گفت فعلاً چنین توانی را در والیبال ایران نمی‌بیند که در نیمه‌نهایی المپیک حاضر شود.

هر 2 مربی که جزو مربیان صاحب‌نام والیبال جهان هستند به خوبی می‌دانند که شرایط والیبال ایران به گونه‌ای نیست که بتوان از آن انتظار حضور روی سکوی المپیک را داشت؛ به خصوص بعد از شیوع کرونا که اوضاع بدتر از قبل شد.

حتی محمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی نیز که پیش از این با انتشار استوری به میزان پاداش مدال‌آوران اعتراض کرده بود، به این موضوع اشاره کرده که تیم ملی والیبال در المپیک توکیو مدال نمی‌گیرد! موسوی نوشت: «برای اولین بار خدا را شکر می‌کنم که ما مدال نمی‌گیریم چون واقعاً زور داشت بعد از مدال المپیک این پاداش را بگیری!»


اما نکته جالب توجه این است که فدراسیون به این اظهارنظرها اعتقادی ندارد! محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، در آخرین گفت‌وگوی خود اعلام کرده که هدف‌گذاری تیم ملی والیبال ایران حضور در نیمه‌نهایی المپیک است، اما نگفته که با چه برنامه و تدبیری چنین هدفی تعیین شده است؟

داورزنی

تیمی که یک ماه است با مربی خود تمریناتش را آغاز کرده چگونه ادعای حضور در نیمه‌نهایی تورنمنت معتبری چون المپیک را دارد؟ نه تنها در والیبال بلکه در تمام رشته‌ها، المپیک میدانی متفاوت است که بیشتر تیم‌ها با آمادگی کامل راهی آن می‌شوند و عرض اندام تیمی به مانند ایران در میان غول‌های والیبال جهان کار آسانی نیست، اما داورزنی به راحتی این‌ موضوع را مطرح می‌کند.

کولاکوویچ در همان زمان حضورش در مقام سرمربی تیم ملی ایران بارها گفت پیروزی ملی‌پوشان مقابل تیم‌هایی نظیر روسیه، آمریکا، ایتالیا، برزیل و دیگر تیم‌های برجسته به معنای هم‌سطح شدن با آنها نیست چراکه چنین تیم‌هایی سال‌های سال از والیبال ایران جلوتر هستند و همیشه 2 ترکیب آماده را راهی مسابقات می‌کنند؛ چیزی که در والیبال ایران هیچ‌گاه دیده نشده است.

در واقع بعد از نسل طلایی والیبال ایران متشکل از سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور هنوز چهره‌های جدید نتوانسته‌اند خود را در حد و اندازه یک ستاره معرفی کنند و همین می‌تواند نشان‌دهنده تفاوت والیبال ایران با قدرت‌های جهان باشد. با این تفاصیل، باید از رئیس فدراسیون پرسید که چگونه روی حضور در نیمه‌نهایی المپیک حساب باز کرده است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها