کد خبر: 487763
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۰۸:۰۳:۴۹
| |

نظریان:

تامین مالی شویم، اسکی‌بازان را به اردوی خارجی می‌فرستیم

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی می‌گوید رایزنی‌های مقدماتی جهت اعزام ملی‌پوشان اسکی به اردوی برون مرزی انجام شده و در صورت تامین مالی، اسکی‌بازان قبل از المپیک 2022 در خارج از کشور اردو می‌زنند.

تامین مالی شویم، اسکی‌بازان را به اردوی خارجی می‌فرستیم
کد خبر: 487763
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۰۸:۰۳:۴۹

اعتمادآنلاین| عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی به برنامه‌ریزی فدراسیون برای میزبانی از مرحله نهایی جام جهانی اسکی روی چمن اشاره و بیان کرد: قرار بود سال گذشته میزبان این مسابقات باشیم اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد تا اینکه کمیته اسکی چمن فدراسیون جهانی هفته گذشته مجدد میزبانی را به ما محول کرد. این مسابقات اواخر شهریور و اوایل مهر در پیست دیزین برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم که بین 7 تا 10 کشور حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، او در مورد احتمال حضور تماشاگران در محل مسابقات گفت: اسکی در فضای باز برگزار می‌شود و تاکنون چالش و محدودیتی در این زمینه نداشته‌ایم. البته بستگی به شرایط شیوع بیماری و نظر ستاد مقابله با کرونا دارد اما امیدوارم که تا آن زمان واکسیناسیون انجام شده باشد و با چالشی روبرو نشویم.

نظریان در مورد موضوعاتی که در اولین جلسه هیات رئیسه فدراسیون در سال 1400 بررسی شد، بیان کرد: در مورد کلیات برنامه‌های فدراسیون در سال جاری بحث و بررسی شد. مسابقات جهانی چمنی، آسیایی آلپاین به میزبانی لبنان و المپیک 2022 از جمله این موارد بودند. از طرفی گزارشی از عملکرد هیات‌های استانی، کمیته‌ها و سال برفی گذشته مطرح شد. حمایت از تولید کنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی داخلی در راستایی تحقق اهداف سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، پیگیری احداث ساختمانی برای استقرار فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی و بازسازی و نوسازی فضاهای متعلق به فدراسیون در پیست‌های اسکی شمشک و دیزین جهت ایجاد پایگاهی قهرمانی برای اردوهای ملی از موارد دیگر این نشست بود.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی به برنامه‌ فدراسیون برای آماده سازی ملی‌پوشان جهت حضور در مسابقات آسیایی آلپاین و المپیک اشاره کرد و گفت: ملی‌پوشان در حال بدنسازی خارج از برف بودند که متوجه شدیم پیست توچال آمادگی میزبانی از آنها را دارد و ورزشکاران می‌تواند علاوه بر کار با وزنه، دو یا سه ساعت ابتدای روز را هم در این پیست روی برف کار کنند، به همین دلیل فرصت را مغتنم شمردیم و با مدیریت توچال هماهنگ کردیم تا ملی‌پوشان و نفرات فعال در لیگ اردویی تمرینی داشته باشند. دوره برفی ما تا چند روز دیگر تمام می‌شود و ورزشکارن به دوره بدنسازی برمی‌گردند.

نظریان در مورد رایزنی برای اعزام ملی‌پوشان به اردوی برون مرزی بیان کرد: صحبت‌های مقدماتی انجام شده تا اردویی برون مرزی داشته باشیم. البته بستگی به وضعیت ارزی ما دارد که از نظر مالی تامین شویم. از طرفی رایزنی‌هایی با کشورهای خارجی انجام داده‌ایم تا از ظرفیت آنها با قیمت و شرایط مناسب‌تری استفاده کنیم و اسکی‌بازان قبل از بازی‌های المپیک به اردو اعزام شوند. علاوه بر این برای دانش‌افزایی مربیان به دنبال مربیان طراز اول خارجی هستیم و خیلی پیگیری کرده‌ایم اما منابع مالی آن بسیار هنگفت و سنگین است. با توجه به شرایط موجود در این زمینه محدودیت‌هایی داریم اما تلاش فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این است که بعد از چند سال وقفه، دوره‌های دانش‌افزایی را احیا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها