کد خبر: 480627
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

کار به شکایت می‌کشد؟/ ادامه انتظار ساحلی‌بازان برای پاسخ AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز پاسخ به اعتراض فدراسیون فوتبال مبنی بر حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی روسیه را نداده است.

کار به شکایت می‌کشد؟/ ادامه انتظار ساحلی‌بازان برای پاسخ AFC
کد خبر: 480627
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| از اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به نحوه انتخاب تیم‌ها برای حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه و کنار گذاشته شدن ساحلی‌بازان ایران به AFC چندین روز می‌گذرد اما هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخی به این اعتراض نداده است. البته امکان دارد با اتمام تعطیلات پایان هفته در کشورهایی مانند مالزی که با تقویم میلادی پیش می‌روند، پاسخی در روزهای آینده به دست فدراسیون فوتبال کشورمان برسد.

به گزارش ایسنا، مطابق آن چه فداسیون فوتبال ایران اعلام کرده «بر اساس تصمیم حیرت انگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا، عمان با وجود کسب امتیاز کم‌تر نسبت به ایران، در سایت AFC به عنوان نماینده سوم آسیا معرفی شده است.» فدراسیون فوتبال معتقد است که «بر اساس مصوبه و معیار کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های ژاپن، امارات و ایران با کسب به ترتیب 270، 240 و 230 امتیاز در سه دوره گذشته مسابقات آسیایی، باید به عنوان نمایندگان قاره آسیا باید در جام جهانی 2021 روسیه حضور داشته باشند.»

با این اوصاف، هیچ کس در فدراسیون فوتبال از ماجرای حذف تیم ملی ایران باخبر نیست و این موضوع تبدیل به ابهام بزرگی برای اهالی خیابان سئول شده است. این بی‌خبری از اصل ماجرا در حالی است کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود به توصیه کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی اعتماد خواهد کرد و نتایج هشت تیم برتر سه دوره اخیر رقابت‌ها را معیار قرار خواهد داد.

تنها منبع معتبر در این زمینه، مهدی تاج، رییس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC و همین‌طور یکی از نواب رییس شیخ سلمان (رییس AFC) و عضو کمیته اجرایی این نهاد است. او که مستقیما در تصمیم‌گیری برای حضور تیم‌ها در جام جهانی نقش داشته، به مسوولان فدراسیون اعلام کرده ایران جزو گزینه‌های صعود بود اما نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده که در نهایت منجر به کنار گذاشتن ایران شده است!

اگر چه مهدی تاج به مسوولان فدراسیون اعلام کرده ایران جزو گزینه‌های صعود بود اما باید دید خود او به عنوان رییس کمیته فوتبال ساحلی، در مقابل تغییر تیم‌ها از سوی این کنفدراسیون چه اقدامی را انجام خواهد داد تا از اعتبار و جایگاه خودش - نه صرفا ایران - دفاع کند، چرا که در وهله نخست AFC دستورات کمیته زیر نظر او را از درجه اعتبار ساقط کرده است!

در وضعیت کنونی برخی ملی‌پوشان ایرانی امید چندانی به تغییر حکم AFC ندارند اما بخش حقوقی فدراسیون فوتبال ابتدا با اعتراض به AFC و شاید در آینده و در صورت حل نشدن موانع، با شکایت به دادگاه CAS، باز هم مسیر حقوقی را در مراجع بین‌المللی طی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها