کد خبر: 479380
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۱:۳۷:۰۰
| |

عبدالرحمن شاه‌حسین، کارشناس حقوقی فوتبال ایران:

روش 4 تیم ایرانی در آسیا معقولانه‌تر از روش فدراسیون فوتبال بود

کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفت: در اتفاقات اخیر، روشی را که 4باشگاه حاضر ما در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کردند را معقولانه تر از روش فدراسیون فوتبال می دانم.

روش 4 تیم ایرانی در آسیا معقولانه‌تر از روش فدراسیون فوتبال بود
کد خبر: 479380
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرحمن شاه‌حسینی در مورد درخواست فدراسیون فوتبال از دادگاه CAS برای ابطال رای AFC و میزبانی بحرین، اظهار داشت: شاید امروز آقایان فدراسیون فوتبال بگویند گذشته به ما مربوط نیست ولی آنچه را که گذشته فوتبال ما نشان می‌دهد؛ بیش از 97 درصد پرونده‌های حقوقی را در مراجع بین‌المللی بازنده بودیم که خسارات مادی و معنوی فراوانی را به کشورمان وارد کرده، حتی تصمیمات این چنینی باعث اتلاف اموال عمومی کشورمان هم شده است. تصمیمات مراجع بین‌المللی به خصوص AFC همیشه به ضرر ما و ظالمانه بوده است.

به گزارش فارس، وی افزود: ما در قبال این تصمیمات که متضرر می‌شویم باید یکی از این سه راه را اتخاذ کنیم. 1) از حق مسلم خودمان استفاده و در مراجع بالاتر به عنوان فرجام، اعتراض کنیم که ما همیشه در مراجع بین المللی حقوقی این پرونده‌ها را باخته‌ایم. 2) تسلیم این تصمیمات شویم و با افزایش قدرت فنی خودمان در میدان مسابقه این مراجع را شکست بدهیم. برنده شویم و حقانیت کشورمان را به این صورت نشان بدهیم. 3) از مسابقات کناره گیری کنیم که آن هم تبعات خودش را دارد.

رئیس اسبق کمیته انضباطی با اشاره به ضعف مدیریت در امور حقوقی عنوان کرد: ما همواره قسمت اول را انتخاب کردیم اما در مراجع بین‌المللی در دفاع از دعاوی ضعیف عمل کردیم. دیپلماسی فوتبالی ما ضعیف بوده و مشاوران و وکیلان مانند وکلای سوئیسی، ایرانی و... حق الوکاله‌های خیلی خوبی هم گرفتند. این مسائل را به دنبال داشته و ضعف مدیریت فوتبال ما به قوت خودش باقی است.

شاه‌حسینی در مقایسه مدیریت باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال گفت: در اتفاقات اخیر، روشی را که 4باشگاه حاضر ما در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کردند را معقولانه تر از روش فدراسیون فوتبال می دانم. وقتی میزبانی از آن‌ها سلب شد، حق مسلم خودشان می‌دانستند. اعتراضی نوشتند که سریع جواب دادند. به جایی نرسید و رد شد. بعد از آن زمان و فرصت مدیریتی و فنی خودشان را صرف امورات حقوقی بالادستی نکردند. وارد مسابقات شدند و عملکرد خوبی هم دارند. چاره‌ای نداریم. این باشگاه‌ها بسیار عاقلانه عمل کردند و در مجموع آبروی کشورمان شدند.به تمام کسانی که این تصمیات را گرفتند و زورشان به ما رسیده و ما هم نتوانستیم حقمان را از آن ها بگیریم ثابت کردند که ما در میدان مسابقه حقمان را می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون از این تاکتیک استفاده نمی‌کند، گفت: من فکر می‌کنم شاید یک مافیای حقوقی وجود دارد و کسانی هستند که احتمالا منافعی دارند. از قِبل این پرونده‌ها حق الوکاله های کلان و هزینه‌های دادرسی مطرح است. در بعضی پرونده ها هزینه های مربوط به قضات رسیدگی کننده را هم باید شاکی پرداخت کند. اگر فرصتی شد رسانه ملی از آقایان بپرسد که آیا این پرونده‌ها از وکلا گرفته تا مشاوران برای تمام عواملی که فعالیت می‌کنند مجانی تمام می‌شود و هیچ منافعی ندارند؟

کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگو با رادیو جوان افزود: البته حق الوکاله حق وکیل است ولی ما هم حق الوکاله و هم هزینه دادرسی و هم در بعضی پرونده‌ها هزینه قضات و کارشناسان را پرداخت می‌کنیم و بعد هم همیشه می‌بازیم. همین 7-8 ماه اخیر را بررسی کنید. پرونده آل کثیر، پادووانی، ویلموتس و یا سال‌های قبل سلب میزبانی از باشگاه ها و تیم ملی ما مقابل تیم های عربستانی، شکایت از داور استرالیایی ایران-عراق و ماجرای طارمی، همه را باختیم.

شاه‌حسینی تصریح کرد: آرزوی ما این است که در این پرونده مطرح شده بر خلاف تمام پرونده‌ها، برنده شویم اما آنچه مسلم و مشخص است آقایان تمام مقدمات انجام مسابقات را طی کردند و ما هم مدام هزینه می‌کنیم و زمان را می خریم. از آخر اسفند 99 این تصمیم گرفته شده اما الان در اردیبهشت هستیم واتفاقی نیفتاده، تا الان فقط حرف زده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها