کد خبر: 472383
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

طلب 2.2 میلیون دلاری 7 باشگاه‌ ایرانی از فیفا

هفت باشگاه ایرانی از جام جهانی 2018 روسیه رقمی معادل 2 میلیون و 254 هزار دلار طلب دارند که به دلیل تحریم‌ها، تا کنونی پرداختی از سوی فیفا در این رابطه صورت نگرفته است.

طلب 2.2 میلیون دلاری 7 باشگاه‌ ایرانی از فیفا
کد خبر: 472383
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفت باشگاه ایرانی از جام جهانی 2018 روسیه رقمی معادل 2 میلیون و 254 هزار دلار طلب دارند که به دلیل تحریم‌ها، تا کنونی پرداختی از سوی فیفا در این رابطه صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، با توجه به تعداد بازیکنان شاغل لیگ ایران در تیم ملی که در جام جهانی روسیه حاضر بودند به اضافه بازیکنانی که در دو سال منتهی به جام جهانی مدتی را در لیگ ایران گذرانده اند، مجموعا 2 میلیون و 254 هزار دلار از فیفا به هفت باشگاه ایرانی می رسد؛ مبلغی که ایران را در رتبه بیستم درآمدها در بین کشورهای حاضر در جام جهانی قرار داد.

در دو سال قبل از جام جهانی، باشگاه های 53 کشور مختلف حداقل یک بازیکن در جام جهانی 2018 روسیه داشته اند. رتبه اول در اختیار کشور انگلیس قرار دارد و تعداد زیادی از بازیکنان حاضر در جام جهانی نه فقط در لیگ برتر، بلکه یک دسته پایین تر از لیگ برتر شاغل هستند و به همین دلیل، مجموعا نزدیک به 37 میلیون دلار به باشگاه های انگلیسی رسیده است.

نکته قابل اشاره اینکه، تعداد کم لژیونرهای کشور عربستان سعودی و حضور بیشتر بازیکنان تیم ملی این کشور در لیگ عربستان، این کشور را در بین 10 کشور پر درآمد جام جهانی در برنامه منافع باشگاه های فیفا قرار داد.

تیم فوتبال باشگاه استقلال، منتفع ترین تیم فوتبال ایران از جام جهانی 2018 است، چراکه این باشگاه با داشتن چهار بازیکن در جام جهانی، بیشترین درآمد معادل 840 هزار دلار را در بین باشگاه های ایرانی ازسوی فیفا دارد. باشگاه پرسپولیس اگرچه دو بازیکن در جام جهانی داشت، اما با توجه به حضور بازیکنانی دیگر در فصل قبل به درآمد 649 هزار دلاری رسید. تیم فوتبال پدیده 152 هزار دلار و تیم سیاه جامگان نیز حدود 76 هزار دلار از فیفا منتفع می شود.

در مطلب تهیه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمده است، قطعا یکی از مشکلات فدراسیون فوتبال ایران، دریافت این وجوه از فیفاست که دریافت آن با توجه به تحریم های اعمال شده دشوار به نظر می رسد. علاوه بر این نرخ ارز یکی دیگر از مشکلات باشگاه ها است و با توجه به اینکه، باشگاه های پرسپولیس و استقلال بدهی های ارزی زیادی دارند، شاید بهتر باشد بدون دریافت این وجه، آن را مستقیما با طلبکاران ارزی خود تهاتر کنند.

در ادامه می توانید میزان انتفاع هفت باشگاه ایرانی از جام جهانی 2018 روسیه که برای استقلال معادل 840 هزار دلار، پرسپولیس معادل 649 هزار دلار، ذوب آهن معادل 229 هزار دلار، سایپا معادل 229 هزار دلار، پدیده معادل 152 هزار دلار، سپاهان معادل 76 هزار دلار و سیاه جامگان معادل 76 هزار دلار است را ملاحظه کنید.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها