کد خبر: 468592
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۰۷:۳۸
| |

رکورد علی دایی 15 ساله شد

نه گرد مولر ، پله یا دیگو مارادونا و نه لیونل مسی. رکورد جهانی بیشترین گل در مسابقات بین المللی فوتبال را علی دایی از ایران با زدن 109 گل ملی ثبت کرده است.

رکورد علی دایی 15 ساله شد
کد خبر: 468592
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۰۷:۳۸

اعتمادآنلاین| نه گرد مولر ، پله یا دیگو مارادونا و نه لیونل مسی. رکورد جهانی بیشترین گل در مسابقات بین المللی فوتبال را علی دایی از ایران با زدن 109 گل ملی ثبت کرده است.

این بازیکن سابق بوندس لیگا در دیدار دوستانه برابر کاستاریکا در تهران که برای آمادگی برای حضور در جام جهانی بود توانست گلزنی کند که این گل آخرین گل دایی بود.

الته دایی حدود 15 ماه قبل از آن رکورد 100 گل بین المللی را شکسته بود: دومین گل او از مجموع 4 گل در پیروزی 7-0 ایران در مقدماتی جام جهانی آسیا برابر لائوس باعث شد تا او مرز 100 گلی ملی را رد کند. این رکورد مدت‌ها در اختیار فرانتس پوشکاش بود که توانسته بود 84 گل ملی به ثمر رساند.

کریستیانو رونالدو رکورد را خواهد شکست

اما دایی از سال 1997 تا 2002 در بوندس لیگا نیز عملکرد خود را ثابت کرد. پس از هفت گل برای آرمینیا بیله فلد ، بایرن مونیخ او را به خدمت گرفت، جایی که دایی شش بار برای رکورددار قهرمانی در آلمان گل زد. در آخرین حضور خود در آلمان در هرتابرلین ، دایی شش بار دیگر گلزنی کرد.

در حالی که کارشناسان در سال 2006 رکورد گلزنی دایی را "رکوردی برای ابدیت" دانستند اما این رکورد اکنون در حال تزلزل است. از آنجا که کریستیانو رونالدو سوپراستار پرتغالی مدتی است این رکورد جهانی را تعقیب می کند: "CR7" در 170 مسابقه بین المللی خود برای قهرمان اروپا یعنی پرتغال ، 102 بار گلزنی کرده است و در حال رسیدن به دایی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها