کد خبر: 462096
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

لیورپول و منچستریونایتد به توطئه علیه فوتبال متهم شدند

روزنامه‌های ورزشی اروپا در سی و یکمین روز از ماه ژانویه نگاهی داشتند به نتایج فوتبال در لیگ‌های مختلف این قاره. روزنامه‌های انگلیس پیروزی منچسترسیتی و تساوی آرسنال و یونایتد را بررسی کرده‌اند.

لیورپول و منچستریونایتد به توطئه علیه فوتبال متهم شدند
کد خبر: 462096
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا در سی و یکمین روز از ماه ژانویه نگاهی داشتند به نتایج فوتبال در لیگ‌های مختلف این قاره. روزنامه‌های انگلیس پیروزی منچسترسیتی و تساوی آرسنال و یونایتد را بررسی کرده‌اند. روزنامه‌های این کشور البته نگاهی هم به پرونده سوپرلیگ اروپا و حواشی این روزهای آن انداخته‌اند. در اسپانیا روزنامه‌های ورزشی به شکست رئال مادرید برابر آلاوس پرداخته‌اند. رقابت نفسگیر میلان، یوونتوس و اینتر هم مهم‌ترین خبر این روزهای فوتبال ایتالیاست و رسانه‌های این کشور نتایج این سه تیم را در سری A پیگیری می‌کنند. در ادامه روزنامه‌های ورزشی قاره سبز را مرور می‌کنیم.

***

شب گذشته آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان منچستریونایتد بود. دیداری حساس که نتیجه آن تا حدودی تکلیف صدر جدول را مشخص کرد. توپچی‌های لندن در حالی به مصاف تیم دوم لیگ برتر رفتند که در هفته‌های اخیر حسابی اوج گرفته‌اند و همین موضوع بر حساسیت‌های این دیدار دامن زد. شیاطین سرخ هم بعد از شکست خانگی برابر شفیلد کوشیدند با پیروزی در این دیدار خودشان را به منچسترسیتی نزدیک کنند. دیداری که با حرارت بالایی آغاز شد، اما تیر دروازه و اشتباهات مهاجمان هر 2 تیم باعث شد در نهایت بازی بدون گل به پایان برسد. روزنامه استار اسپورت با انتشار عکسی از اوله گونار سولسشایر، مربی یونایتد، نوشته: «یونایتد برای رسیدن به قهرمانی بیش از حد ترسو است.» این روزنامه در ادامه نوشته که اوله گونار اکنون باید قوی باشد. این روزنامه عکسی هم از ویرجیل فن دایک، مدافع هلندی لیورپول، چاپ کرده و از آخرین وضعیت مصدومیت این بازیکن گزارش داده است.

1

روزنامه دیلی‌اکسپرس عکسی از مارچلو بیلسا مربی تیم لیدزیونایتد را در صفحه اصلی خود چاپ کرده است و تیتر زده: «ناقوس مرگ فوتبال». این روزنامه به نقل از بیلسا نوشته: «روح انگلیسی فوتبال در حال ناپدید شدن است.»

این روزنامه در خبری دیگر به بازی شب گذشته آرسنال و منچستریونایتد اشاره کرده است و به نقل از روی کین اسطوره باشگاه یونایتد نوشته: «منچستریونایتد از به چالش کشیدن عنوان قهرمانی ترسیده است.» کاپیتان پیشین یونایتد در ادامه گفته باورش نمی‌شود که منچستر نتوانسته آرسنال را شکست دهد، تیمی که امسال وضعیت چندان خوبی در لیگ برتر ندارد. کین در ادامه گفته: «سوالی که پیش می‌آید این است که آیا یونایتد می‌تواند لیگ را فتح کند؟ آیا می‌تواند با سیتی رقابت کند؟» او سپس خود جواب این سوال‌ها را داده و گفته: «بازیکنان کمی وحشت‌زده هستند و باور ندارند که می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند. فکر نمی‌کنم ما هنوز برای این کار آماده باشیم. یونایتد بسیار کسل‌کننده بازی می‌کند و بازیکنان اعتقادی ندارند که می‌توانند بازی را با پیروزی به پایان برسانند.»

1

روزنامه سان در این شماره خود نگاهی انداخته به بازی شب گذشته یونایتد و آرسنال؛ اما مهم‌ترین خبر روزنامه سان گزارشی درباره سوپرلیگ اروپا و متهم کردن مدیران لیورپول و منچستریونایتد است. سوپرلیگ اروپا یک ایده خطرناک بود. این لیگ قرار بود مختص ثروتمندترین باشگاه‌های اروپایی باشد و هدف آن هم کسب درآمد بیشتر برای این باشگاه‌ها بود. جوزپ بارتومئو، رئیس مستعفی بارسلونا، یکی از مدیرانی بود که از این ایده حمایت کرده و درباره سوپرلیگ اروپا گفته بود: «بسیاری از مدیران باشگا‌ه‌های اروپایی باور دارند این ایده می‌تواند برای سرمایه‌گذاران پتانسیل بالایی داشته باشد و هیجان مرده موجود در رقابت‌های فعلی را زنده ‌کند.»

حالا روزنامه سان در گزارشی اعلام کرده که مدیران لیورپول، یونایتد و رئال مادرید پایه‌گذار اصلی سوپرلیگ اروپا هستند. این روزنامه در تیتری بزرگ نوشته: «متهم» و در ادامه نوشته: «منچستریونایتد و لیورپول به همراه رئال مادرید و فیفا متهم به توطئه برای تخریب فوتبال هستند. دلیل آن هم گفت‌وگوهای آنها درباره سوپرلیگ اروپاست.»

این روزنامه در ادامه به نقل از خاویر تباس، رئیس لالیگا، نوشته: «غول‌های حریص فوتبال اروپا برای برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ اروپا برنامه‌ریزی کرده‌اند.»

او در ادامه مدعی شده، جوئل گلیزر مالک آمریکایی یونایتد، جان دبلیو هنری مالک آمریکایی لیورپول، با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و فلورنتینو پرز مدیرعامل رئال مادرید برای تخریب فوتبال و برنامه‌ریزی برای سوپرلیگ اروپا همکاری کرده‌اند.

تباس در ادامه گفته، سوپرلیگ اروپا یک فاجعه برای فوتبال است و باعث تخریب چرخه فوتبال می‌شود. او مدعی شده که پروژه سوپرلیگ اروپا با برنامه‌ریزی فلورنتینو پرز و جیانی اینفانتینو برنامه‌ریزی شده است، اما در این راه مالکان یونایتد و لیورپول هم با آنها همراه شده‌اند. خاویر تباس ادعا کرده که پروژه سوپرلیگ اروپا قصد دارد لیگ قهرمانان اروپا را از بین ببرد و تمام پولی را که وارد این رقابت‌ها می‌شود در بین خودشان تقسیم کنند.

در این میان باشگاه‌های لیورپول، منچستریونایتد و رئال مادرید واکنشی به این شایعات نشان نداده‌اند.

1

روزنامه کوریره دلو اسپورت، روزنامه ورزشی چاپ ایتالیا، تیتر اول خود را به یوونتوس اختصاص داده است و نوشته: «یووه روشن»؛ تیتری که به پیروزی یوونتوس در شب گذشته اشاره دارد. این روزنامه در ادامه نگاهی هم کرده به پیروزی میلان و اینتر در سری A ایتالیا.

1

روزنامه مارکا چاپ اسپانیا عکسی از بازیکنان رئال مادرید در بازی شب گذشته این تیم برابر آلاوس را منتشر کرده است و نوشته: «مادرید به انقلاب نیاز دارد». شاگردان زیدان شب گذشته یک بازی ضعیف از خود به نمایش گذاشتند و همین موضوع موجب شده صدای منتقدان بلند شود.

1

روزنامه as اسپانیا هم عکسی از ادر میلیتائو بازیکن برزیلی مادرید منتشر کرده است و تیتر زده: «مادرید زانو می‌زند».

1

روزنامه موندو، چاپ اسپانیا، عکسی از لیونل مسی و همچنین بازیکنان رئال مادرید در بازی شب گذشته برابر آلاوس را به چاپ رسانده و نوشته: «مادرید را شکار کنید»؛ این تیتر به پیروزی بارسلونا در بازی امشب برابر بیلبائو پرداخته. بارسلونا با پیروزی در این بازی می‌تواند خودش را هم‌امتیاز با رئال مادرید کند.

1

روزنامه اسپورت نیز عکسی از بازیکنان مادرید بعد از باخت برابر آلاوس چاپ کرده است و نوشته: «غرق‌شده». این روزنامه نگاهی هم کرده به پرونده جذب اریک گارسیا مدافع اسپانیایی منچسترسیتی و نوشته: «لحظه نهایی برای امضای قرارداد اریک گارسیا».

1

و در نهایت، در فرانسه، روزنامه اکیپ تیتر زده: «در برابر اردوگاه آنها»؛ این تیتر در واقع به رودررویی هواداران المپیک مارسی با مدیران و بازیکنان این باشگاه پرداخته است. روزنامه در این باره نوشته: «هواداران المپیک مارسی با مدیران این تیم به مشکل خورده‌اند و دامنه اعتراضات باعث شده آنها به کمپ آموزشی این تیم هم حمله کنند.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها