کد خبر: 458083
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۵:۴۵:۰۰
| |

برگزاری دربی در هوای آلوده + تصاویر

دربی تهران در حالی با سوت رضا کرمانشاهی آغاز شده که خیلی از کارشناسان پزشکی و محیط زیست اعتقاد دارند این دیدار، به دلیل آلودگی هوا باید لغو شود. موضوعی که از روز گذشته آغاز شده و هنوز هم دارد.

برگزاری دربی در هوای آلوده + تصاویر
کد خبر: 458083
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دربی تهران در حالی با سوت رضا کرمانشاهی آغاز شده که خیلی از کارشناسان پزشکی و محیط زیست اعتقاد دارند این دیدار، به دلیل آلودگی هوا باید لغو شود. موضوعی که از روز گذشته آغاز شده و هنوز هم دارد.

روز گذشته دکتر عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درباره لغو دربی تهران، به دلیل آلودگی هوا گفت: «با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا در شهر تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها است، برگزاری بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال در این شرایط هرچند بدون تماشاگر است، اما با توجه به اینکه شرایط کیفیت هوا برای سلامت بازیکنان بسیار خطرناک است، براین اساس توصیه می شود این بازی در وضعیت آب و هوایی بهتری برگزار شود.»

هرچند سهیل مهدی، مسئول برگزاری رقابت های لیگ برتر، خیلی سریعی به این صحبت ها واکنش نشان داد و اعلام کرد این دیدار طبق برنامه و راس ساعت اعلام شده برگزار می شود.

بهزاد اشجعی کارشناس سازمان محیط زیست، یکی دیگر از مخالفان برگزاری دربی در چنین شرایطی بود و با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی از ابتدای هفته گذشته نسبت به ادامه روند پایداری‌های جوی طی هفته جاری وارونگی هوا هشدار داده بود. گفت: «در این شرایط با توجه به اختیارات کمیته اضطرار آلودگی هوا و دستورالعمل‌های موجود باید این بازی لغو می‌شد.»

نقشه آنلاین سامانه پایش کیفی هوای کشور هم نشان از آلودگی هوای تهران دارد و طبق اعلام این سازمان، هوای تهران برای همه گروه ها، ناسالم است.

1

شاخص آلودگی هوا برای لغو یک مسابقه فوتبال، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا 200 و از سوی استانداری 180 واحد در نظر گرفته شده است و در این راستا سازمان لیگ برتر فوتبال برای لغو یک دیدار، نیازمند ابلاغیه رسمی استانداری و شورای تامین است. طبق اعلام استاندارهای سازمان پایش کیفی هوای کشور، میزان آلودگی هوای تهران بین 150 تا 200، گزارش شده است.

1

شرایط هوا، در نزدیکی ورزشگاه آزادی هم چندان مناسب نیست و طبق نقشه ای سازمان پایش کیسفی هوای کشور، وضعیتی ناسالم برای تمام گروه ها دارد.

1

با وجود آلودگی هوای تهران، سازمان لیگ فوتبال ایران، تلاش دارد تا این دیدار را طبق برنامه برگزار کند. تصمیمی که نشان می دهد جان بازیکنان پرسپولیس و استقلال، چندان برای مدیران فوتبال ایران اهمیت ندارد و تنها چیزی که برای آنها مهم است عقب نماندن از برنامه ریزی لیگ است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها