پیوس، پیشکسوت پرسپولیس:

همه می توانیم از پرسپولیس انتقاد کنیم اما برای تخریب زود است/ استقلال تجربه خوبی با فکری خواهد داشت

یک کارشناس فوتبال می گوید نباید بعد از دو بازی بازیکنان و مربیان پرسپولیس تخریب شوند.

همه می توانیم از پرسپولیس انتقاد کنیم اما برای تخریب زود است/ استقلال تجربه خوبی با فکری خواهد داشت
کد خبر: 455915
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۵:۱۰:۵۷

اعتمادآنلاین| لیگ برتر ایران در حالی به کار خود ادامه می‌ دهد که بازی ها با بی نظمی ویژه ای برگزار می شود؛ به طوری که استقلال در هفته نهم با گل گهر سیرجان دیدار کرد و به برتری دو بر یک دست یافت و پرسپولیس در هفته ششم مقابل ذوب آهن به تساوی یک بر یک رضایت داد!

جدای از این بی نظمی موجود در مسابقات، در بازی‌ های اخیر نتایج جالبی ثبت شد. محمود فکری در سیرجان مچ امیر قلعه نویی را خواباند. داور در این دیدار سه پنالتی گرفت که با توجه به پنج پنالتی دیگر در بازی ماشین سازی و سپاهان از هفته دهم، یک هفته پر گل به لطف پنالتی ها ثبت شد.

تبلیغ

در تهران هم شاگردان گل محمدی بعد از شکست در آسیا همچنان در حسرت پیروزی هستند. سرخپوشان در شرایطی سه امتیاز را در خانه از دست دادند که تا دقایق پایانی با حساب یک هیچ جلو بودند اما روی یک غفلت و از طرفی نمایش نه چندان دلچسب این تیم در نیمه دوم، در نهایت یک امتیاز دست پرسپولیس را گرفت.

با این نتایج، استقلال با هشت بازی و با تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت، با 15 امتیاز صدرنشین است. در عوض پرسپولیس با 6 بازی و 10 امتیاز در رتبه نهم قرار دارد. در واقع سرخپوشان این شانس را دارند تا با پیروزی در بازی‌های عقب افتاده خود، صدر جدول را از آن خود کنند.

با برگزاری دیدار پرسپولیس با سپاهان از هفته هفتم، داربی پایتخت میان سرخابی‌ها فرا می رسد که به علت اعتراض آبی‌پوشان به برابر نبودن بازی های دو تیم فعلا عقب افتاده است.

فرشاد پیوس، کارشناس فوتبال و پیشکسوت پرسپولیس درباره توقف پرسپولیس مقابل ذوب آهن اظهار کرد: طبیعتا نمایش دلپذیری از سوی پرسپولیس شاهد نبودیم اما برای اینکه تیم و برخی از بازیکنان محکوم شوند، زود است. همه کارشناسان و هواداران می توانند درباره هر تیمی نظر بدهند ولی جوی به وجود آمده که در حال تخریب بازیکنان و مربیان است. به نظرم ما باید نقاط ضعف را بگوییم و اگر راهکاری داریم، ارائه کنیم تا به گوش کادرفنی هم برسد و از نظرات استفاده کند ولی اینکه الان فلان بازیکن تخریب شود، زود است.

وی درباره اینکه برخی معتقدند ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس شوک منفی وارد کرده است می گوید: برای اینکه چنین موضوعی مطرح شود، زود است. پرسپولیس روی هم رفته دو بازی بعد از آسیا انجام داده که یک بازی در زمین پر از آب نساجی بود. اگر چه در بازی با ذوب آهن کاستی هایی وجود داشت و چه بسا تیم ممکن بود بازی را واگذار کند اما برای اینکه از الان بگوییم تیم در بحران است، زود است.

پیوس بازیکنان و مربیان پرسپولیس را از نظر فنی و ذهنی در سطح بالایی قلمداد کرد و گفت: بازیکنان پرسپولیس نیازی به تعریف من ندارد. همه اذعان دارند که این تیم به بردن عادت کرده و حالا که در دو بازی مساوی کرده، نباید به سرعت نظرات هم عوض شود و بگویند که تیم دچار شوک شده و نمی تواند پیروز شود. از طرفی من کادرفنی را می‌شناسم و از نزدیک با آن ها دیدار کرده و شاهد کارشان بودم. یحیی و دستیارانش یکی از با دانش ترین نیمکت‌های لیگ هستند که به سرعت به روزهای آرمانی خود باز می گردند.

وی درباره انتقاد از برخی بازیکنان و تعویض های گل محمدی مانند آرمان رمضانی اظهار کرد: واقعیت این است که رمضانی نه فقط از پرسپولیس، بلکه از چندین تیم پیشنهاد داشت. در نتیجه او بازیکن بی کیفیتی نیست بلکه بعد از اتفاقاتی که در بازی های نخست افتاد و موقعیت هایش از دست رفت، یک مقدار دچار مشکل و عدم اعتماد به نفس شده است. اگر این روند ادامه یابد او هم به مشکل مرتضی تبریزی در استقلال دچار خواهد شد. باید این فشار با کمک بازیکنان، مربیان و هواداران از روی مهاجمان تیم برداشته شود.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه آیا پرسپولیس قادر به کسب پیروزی مقابل سپاهان خواهد بود تا قبل از داربی از بحران خارج شود تاکید کرد: پرسپولیس بد موقعی به سپاهان رسیده اما تیم به قدری از نظر ذهنی آماده است که می تواند در بازی های بزرگ موفق شود. موفقیت در این دیدار ارزشی بیش از سه امتیاز خواهد داشت. مزیت بازی با سپاهان این است که آن ها تدافعی نیستند و فضا برای بازی هجومی پرسپولیس هم باز می شود. من به این دیدار خوشبین هستم.

پیوس درباره اعتراض استقلالی ها به برابر شدن بازی های پرسپولیس با این تیم برای برگزاری داربی و همچنین کیفیت این دو تیم در این دیدار گفت: به اعتقاد من این موضوع از ضعف سازمان لیگ است که نمی تواند نظرات خود را اجرا کند و تبدیل به آلت دست تیم ها شده است. این اتفاقات فقط کیفیت و اعتبار لیگ را زیر سوال می برد. نباید هیچ تیمی قدرت نفوذ روی سازمان لیگ را داشته باشد. با این حال فکر می کنم داربی تهران با توجه به شرایط این دو تیم خیلی پرگل نشود. هر دو تیم در کار تدافعی ثبات بهتری دارند و هر کدام در خط حمله کارایی بهتری داشته باشد و بتواند روی کارهای تاکتیکی خلق موقعیت کند، احتمالا شانس بیشتری برای گلزنی دارد اما زیاد امیدوار نیستم.

او درباره کیفیت استقلال و حضور این تیم در صدرجدول می گوید: مشخصا استقلال هم ایرادهایی دارد. به طور کلی هنوز هیچ تیمی در لیگ ایران از قدرت عمل بالایی برخوردار نیست و بیشتر امتیازها روی اتفاقات رقم می خورد. فکری برای ساختن یک تیم ایده آل کار بسیاری دارد اما او یکی از مربیان دارای دیسیپلین و شخصیت در تیمش است. به اعتقاد من استقلال تجربه موفقی با فکری خواهد داشت.

منبع: جی پلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها