کد خبر: 453977
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

افسانه مسی

روزنامه‌های ورزشی اروپا در بیست و سومین روز از ماه دسامبر، نگاهی داشتند به رقابت‌های فوتبال در قاره سبز. روزنامه‌های اسپانیایی دیدار شب گذشته بارسلونا برابر وایادولید، را بررسی کرده‌ و تیتر اول خودشان را به رکوردشکنی لیونل مسی اختصاص داده‌اند.

افسانه مسی
کد خبر: 453977
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا در بیست و سومین روز از ماه دسامبر، نگاهی داشتند به رقابت‌های فوتبال در قاره سبز. روزنامه‌های انگلیسی، شکست شاگردان آرتتا، برابر منچسترسیتی و حذف آنها از جام اتحادیه انگلیس را پوشش دادند. روزنامه‌های پرتغال، نگاهی داشته‌اند به دیدار مهم و حساس پورتو و بنفیکا، در سوپرجام پرتغال. رسانه‌های ایتالیایی شکست شاگردان پیرلو برابر فیورنتینا را به صفحه اول خودشان آورده‌ و ناکامی رونالدو در این بازی را بررسی کرده‌اند. روزنامه‌های اسپانیایی هم دیدار شب گذشته بارسلونا برابر وایادولید، را بررسی کرده و تیتر اول خودشان را به رکوردشکنی لیونل مسی اختصاص داده‌اند. در ادامه باهم نگاهی می کنیم به روزنامه های ورزشی قاره سبز.

***

در ابتدای این گزارش نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی بریتانیا و شکست سنگین توپچی‌های لندن برابر منچسترسیتی. آرسنال با هدایت میکل آرتتا، چندان روزگار خوبی را سپری نمی ژ‌کند و بعد از گذشت چهارده هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر جزیره قرار گرفته است. آنها در آخرین بازی خودشان در لیگ برتر، برابر اورتون قرار گرفتند و با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. شکستی که شرایط را برای مربی جوان سرخ‌های لندن، سخت کرد. آرسنال با این شکست و حواشی فراوان، گام در رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس گذاشت و برابر منچسترسیتی، که این روزها شرایط خوبی ندارد، قرار گرفت. دیداری که در نهایت با نتیجه 4 بر یک، به سود شاگردان پپ گواردیولا، به پایان رسید و آرسنال هم از دور این رقابت ها کنار رفت. همین اتفاقات باعث شده تا روزنامه‌های انگلیسی هم وضعیت نگران کننده آرسنال را مورد بررسی قرار دهند.

روزنامه «دیلی تلگراف»، نخستین روزنامه انگلیسی است که در این گزارش آن را بررسی می‌کنیم. تلگراف با تیتر «جام اتحادیه جای ریسک است اما جای تست نیست» گزارشی جالب درباره بازی‌های جام اتحادیه انگلیس داشته است. این روزنامه با انتشار عکسی از شادی بازیکنان منچسترسیتی، به نتیجه بازی شب گذشته این تیم برابر آرسنال در جام اتحادیه اشاره کرده و نوشته: «گورادیولا نشان داد به آرتتا رحم نمی‌کند». «تلگراف» در خبری دیگر، به مبارزه آنتونی جاشوآ و تایسون فیوری اشاره کرده و به نقل از جاشوآ نوشته: «می‌خواهم سر او را از روی شانه‌ها جدا کنم».

1

روزنامه «میرور» در صفحه ورزشی خود، به بازی شب گذشته آرسنال و سیتی اشاره کرده و تیتر «درد آرتتا» برای صفحه اول این روزنامه انتخاب شده است. این روزنامه اشاره‌ای هم به رقابت حساس بوکس بین آنتونی جاشوآ و تایسون فیوری کرده است. دیداری که به گفته بسیاری از کارشناسان دنیای بوکس، دیداری رویایی خواهد بود. بعد از پیروزی آنتونی جاشوآ برابر کوبرات پولف بلغارستانی، تایسون فیوری، با انتشار ویدئویی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد: «می‌خواهم این مبارزه بعدی باشد. نمی‌توانم برای ناک‌اوت کردن او صبر کنم.» این صحبت‌های فیوری، به سرعت با واکنش جاشوآ، مواجه شد. آنتونی جاشوآ، در جواب فیوری، گفت: «از شنیدن این خبر خوشحالم، دست‌کم می‌توانم او را داخل رینگ بکشانم. این چیزی است که خواسته ما هم هست و به نظرم مسیر درست همین است.» حالا روزنامه «میرور»، صحبت‌های جاشوآ درباره فیوری را منتشر کرده که گفته به دنبال کمربند قهرمانی تایسون فیوری است.

3

هواداران فوتبال پرتغال، امروز خودشان را برای یک دیدار حساس آماده می‌کنند. دیداری که قرار است بین پورتو و بنفیکا در سوپر جام فوتبال این کشور برگزار شود. دیداری که به نوعی برای ما ایرانی‌ها هم اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم که مهدی طارمی بتواند در این دیدار به میدان برود و توانایی‌های خودش را در پورتو به نمایش بگذارد. همین دیدار حساس خبر اصلی روزنامه‌های پرتغالی است.

در ادامه بررسی روزنامه‌های ورزشی، نگاهی می‌کنیم به روزنامه «آبولا»، چاپ پرتغال، که با کارتونی از مربیان پورتو و بنفیکا، به استقبال سوپرجام این کشور رفته است. این روزنام با تیتر «هدیه فوق‌العاده» نگاهی داشته به این دیدار که اشاره‌ای هم به جشن‌های آغاز سال نو مسیحی دارد.

1

روزنامه «JOGO» پرتغال هم دیدار امشب پورتو و بنفیکا را برای گزارش اصلی خودش انتخاب کرده و با انتشار عکس ژرژ ژسوس، مربی بنفیکا و سرجیو کونسیسائو، مربی پورتو، تیتر «چشم در چشم» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است.

2

روزنامه «رکورد» هم با انتشارعکسی از کپلر لاوران لیما فریرا، معروف به پپه، کاپیتان پورتو و اندرسون لوئیس دا سیلوا، معروف به لوئیسائو، بازیکن پیشین بنفیکا، تیتر «وزنه‌های سنگین» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به دیدار امشب پورتو و بنفیکا دارد.

3

روزنامه‌های ایتالیایی در بیست و سومین روز از ماه دسامبر، نگاهی داشته‌اند به رقابت‌های سری A و شکست سنگین یوونتوس برابر فیورنتینا. فیورنتینا با این پیروزی، به رکورد شکست‌ناپذری یوونتوس در خانه پایان داد. روزنامه کوریره دلو اسپورت، با انتشار عکسی از رونالدو، تیتر «یوونتوس سیلی خورد» را برای صفحه اصلی خودش انتخاب کرده است.

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت» هم عکس رونالدو را با تیتر «سیاه برای یووه» در صفحه اول خودش منتشر و به باخت شب گذشته این تیم برابر شاگردان چزاره پراندلی اشاره کرده است.

2

روزنامه «توتو اسپورت» هم تیتر «سه‌شنبه سیاه» را برای صفحه اول خودش انتخاب و عکس جالبی از رونالدو و شادی گل بازیکنان فیورنتینا را منتشر کرده است. «توتو اسپورت» در ادامه نگاهی داشته به بازی‌های مهم امشب سری A ایتالیا. در ادامه هفته چهاردهم این رقابت‌ها، امشب اینتر به مصاف هلاس ورونا می‌رود و میلان هم برابر لاتزیو قرار می‌گیرد. ناپولی هم با تورینو دیدار دارد.

َ

3

شب گذشته برای فوتبال اسپانیا شبی خاص بود. شبی که لیونل مسی آرژانتنی توانست رکورد پله پرزیلی را بشکند و با 644 گل زده برای بارسلونا، به تنهایی رکوددار بیشترین گل زده برای یک تیم فوتبال شود. رکوردی که پیش از این به پله، بازیکن افسانه‌ای برزیل تعلق داشت. در ادامه باهم نگاهی می کنیم به روزنامه های ورزشی اسپانیا و خبرهایی که آنها پوشش داده‌اند.

با روزنامه «مارکا» شروع می‌کنیم که تیتری متفاوت از دیگر روزها دارد. این روزنامه در تیتری بزرگ نوشته: «اتلتیکو اعتقاد داشته باشد که می‌تواند قهرمان لالیگا شود». «مارکا» این تیتر را بعد از پیروزی این تیم برابر رئال‌سوسیداد، انتخاب کرده است. «مارکا» خبر از بازگشت ادن هازاد به لیست رئال‌مادرید هم داده است. هازارد به دلیل مصدومیت بازی‌های گذشته رئال مادرید را از دست داده بود و بازگشت او به لیست این تیم، می تواند خبر خوبی برای زین‌الدین زیدان باشد.

3

روزنامه «اسپورتیو» عکسی از شادی گل بازیکنان بارسلونا را منتشر کرده است و تیتر «استراحت» را برای صفحه اصلی خودش انتخاب کرده است.

2

روزنامه «موندو»، تیتر «644، افسانه مسی» را در صفحه اول خودش چاپ کرده است. تیتری که اشاره به رکوردشکنی مسی در لالیگا دارد. او با گلی که شب گذشته به ثمر رساند به تنها بازیکنی تبدیل شد که با پیراهن یک باشگاه بیشتر گل را زده است.

4

روزنامه «اسپورت» اسپانیا هم آخرین روزنامه‌ای است که امروز بررسی می‌کنیم. این روزنامه که در ایالت کاتالان منتشر می‌شود اشاره‌ای به پیروزی بارسلونا در لالیگا داشته و تیتر «واکنش عالی» را برای این پیروزی انتخاب کرده است.

5

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها