کد خبر: 453840
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نگاهی به سریع‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران + ویدئو

رافائل الکساندر کونسیسائو لیائو، بازیکن پرتغالی میلان، در بازی این هفته تیمش برابر ساسولو، سریع‌ترین گل فوتبال در بین پنج لیگ معتبر اروپا را به ثمر رساند و نامش را در تاریخ فوتبال جاودانه کرد. اما در تاریخ فوتبال ایران هم گل‌های سریع کم نداشته‌ایم. در این گزارش نگاهی به سریع‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران انداخته‌ایم.

نگاهی به سریع‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران + ویدئو
کد خبر: 453840
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رافائل الکساندر کونسیسائو لیائو، بازیکن پرتغالی میلان، در بازی این هفته تیمش برابر ساسولو، سریع‌ترین گل فوتبال در بین پنج لیگ معتبر اروپا را به ثمر رساند و نامش را در تاریخ فوتبال جاودانه کرد. نهایتاً در این دیدار میلان 2 بر یک پیروز شد و به صدرنشینی خود در سری A ادامه داد.

اما در تاریخ فوتبال ایران هم گل‌های سریع کم نداشته‌ایم. در این گزارش نگاهی به سریع‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران انداخته‌ایم.

عبدالله کرمی، ثانیه 64

فولاد خوزستان در اهواز میزبان پرسپولیس بود که عبدالله کرمی، مدافع آن روزهای فولاد، در ثانیه 64، دروازه خودشان را روی پرتاب اوت وحید امیری باز کرد. این گل‌به‌خودی کرمی آغازی است بر سریع‌ترین گل‌های فوتبال ایران در لیگ برتر.

علی سامره، ثانیه 48

گل علی سامره در ثانیه 48 دربی تهران در دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به ثمر رسید. دیداری که به لطف گلزنی سامره یکی از مهم‌ترین دربی‌های تهران نام گرفت و هواداران استقلال تهران با این گل برای حریف سنتی خودشان کری‌خوانی می‌کنند.

نناد برونوویچ، ثانیه 47

هرچند علی سامره در ثانیه 48 دربی دروازه پرسپولیس را باز کرده، اما یک بازیکن خارجی رکورد سریع‌ترین گل خورده پرسپولیس را شکسته است. نناد برونوویچ، بازیکن خارجی مس سرچشمه، در لیگ یازدهم و در ثانیه 47 بازی دروازه پرسپولیس را باز کرده و رکورد سامره را شکسته است.

ارسلان مطهری، ثانیه 36

ارسلان مطهری، مهاجم این روزهای استقلال، زمانی که در ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کرد یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران را به ثمر رساند. مطهری در لیگ هجدهم، در ورزشگاه بنیان دیزل، در ثانیه 36 توانست دروازه این تیم تبریزی را باز کند و سریع‌ترین گل باشگاه ذوب‌آهن را به ثمر برساند.

محسن بنگر، ثانیه 31

ثانیه 31 بازی پرسپولیس و فولاد، ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی شاهد یکی از عجیب‌ترین گل‌به‌خودی‌های فوتبال ایران بود. جایی که محسن بنگر با پاس رو به عقب خود دروازه پرسپولیس و سوشا مکانی را باز کرد و تیم آن روز حمید درخشان را از فولاد عقب انداخت.

علی علیپور، ثانیه 29

سریع‌ترین گل لیگ شانزدهم را یک پرسپولیسی به ثمر رساند. علی علیپور در ثانیه 29 بازی با ماشین‌سازی دروازه این تیم را باز کرد تا نامش در بین سریع‌ترین گلزنان ایران بگنجد و پرسپولیس هم یک گام به قهرمانی در لیگ شانزدهم نزدیک شود.

ابراهیم توره، ثانیه 22

ابراهیم توره، مهاجم سپاهان، در لیگ نهم برابر شاهین بوشهر سریع‌ترین گل فصل را به ثمر رساند. توره در ثانیه 22 این دیدار با دروازه‌بان شاهین تک‌به‌تک شد و با یک چیپ زیبا دروازه این تیم را باز کرد.

محمدرضا خلعتبری، ثانیه 11/ ثانیه 13

محمدرضا خلعتبری در لیگ چهاردهم بازیکن سپاهان اصفهان بود و در بازی برابر گسترش فولاد گلی به ثمر رساند که هنوز هم بحث‌های زیادی درباره‌اش در میان است. برخی اعتقاد دارند که این گل در ثانیه 13 به ثمر رسیده و برخی دیگر می‌گویند در ثانیه 11 توپ وارد دروازه شده است. به هر حال اگر ملاک شروع بازی سوت داور باشد، خلعتبری این گل را در ثانیه 13 به ثمر رسانده است. اما اگر ملاک آغاز بازی توسط بازیکنان سپاهان باشد، این گل در ثانیه 11 وارد دروازه حریف شده است، که در این صورت گل خلعتبری سریع‌ترین گل لیگ برتر فوتبال ایران می‌شود.

غلامرضا رضایی، ثانیه 12

پرسپولیس در لیگ دوازدهم چندان اوضاع خوبی نداشت و در پایان فصل هم در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت. اما گلزنی غلامرضا رضایی در ثانیه 12 باعث شد نام پرسپولیس و رضایی در تاریخ فوتبال ایران جاودانه شود و به نوعی این بازیکن رکورد سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را به نام خودش ثبت کند.

هادی عبدالله‌زاده، ثانیه 4 / سریع‌ترین گل تاریخ فوتبال ایران

اما سرعترین گل تاریخ فوتبال ایران متعلق به بازیکن ابومسلم خراسان است. هادی عبدالله‌زاده در سال 1378 در بازی ابومسلم و ایرسوتر، در ثانیه 4 بازی، سریع‌ترین گل فوتبال ایران را به ثمر رساند. رکوردی که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شکسته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها