کد خبر: 453681
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۸:۴۱:۳۳
| |

چرا گرگ ایرانی به مقام چهارم مسترالمپیا رسید؟

رقابت‌های مسترالمپیا 2020 با قهرمانی «بیگ رامی» و عنوان چهارمی هادی چوپان به پایان رسید.

چرا گرگ ایرانی به مقام چهارم مسترالمپیا رسید؟
کد خبر: 453681
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۸:۴۱:۳۳

اعتمادآنلاین| رقابت‌های مسترالمپیا 2020 با قهرمانی «بیگ رامی» و عنوان چهارمی هادی چوپان به پایان رسید. رقابت‌ها در حالی امسال بدون حضور تماشاچیان و تحت تدابیر خاص بهداشتی برگزار شد که از دو ماه قبل هادی چوپان، قهرمان پرورش اندام کشورمان و نفر سوم مسترالمپیای 2019 دنیا به دنبال اخذ ویزا برای حضور در امریکا بود. این مساله مشکلات زیادی برای ورزشکار کشورمان ایجاد کرد و او در دو ماه پایانی به دلیل حضور در خارج از کشور از برنامه‌های تمرینی خود تا حدودی عقب افتاد. هادی ملقب به «گرگ ایرانی» سال گذشته هم با همین مشکلات دست و پنجه نرم کرده بود.


مسترالمپیای 2020 بعد از کنسل شدن و برنامه‌ریزی مجدد و تلاش برای پیدا کردن مکانی برای برگزاری آن در شرایط شیوع پاندمی کرونا در نهایت در مرکز همایش‌های اورنج کانتی در فلوریدا آغاز شد. رقابت اصلی مسترالمپیا روز 18 دسامبر برگزار شد و نماینده کشورمان به رقابت با حریفان پرداخت. در این مسابقه شکیل اونیل فوق ستاره سابق NBA به عنوان سفیر مهمان حضور داشت و ورزشکاران حاضر در مسترالمپیا را «بزرگ‌ترین ورزشکاران دنیا» خواند.


هادی در دور مقدماتی توانست جواز حضور در فینال را به دست آورد و در رقابت فینال نیز در مقایسه با رقبای اصلی‌اش یعنی ویلیام بوناک، فیل هیث و حتی براندون کری نمایش بهتری داشت. با این حال به دلیل جمع زدن مجموعه امتیازات دور مقدماتی و فینال هنگامی که داوران شروع به خواندن رتبه ورزشکاران از آخر به اول کردند، بوناک در جایگاه پنجم ایستاد. هادی چوپان در رتبه چهارم جای داده شد و دستش از مدال کوتاه ماند. فیل هیث یکی از قهرمان‌های پرآوازه و امریکایی مسترالمپیا که بین سال‌های 2014 تا 2017 چهار بار پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شده بود در مکان سوم قرار گرفت. برندان کری مدافع عنوان قهرمانی مسترالمپیا در سال 2019 بر سکوی دوم ایستاد و در نهایت ممدوح السبیعی ورزشکار مصری ملقب به «بیگ رامی» توانست برای نخستین بار مقام قهرمانی مسترالمپیا را به دست آورد.

رامی که سال گذشته نتوانسته بود در مستر المپیا حاضر شود امسال با رای داوران به عنوان قهرمانی رسید و جایزه 400 هزار دلاری نفر اول را برنده شد. بهترین عنوان او در مستر المپیا پیش از رقابت امسال به سال 2017 برمی‌گشت که او در مکان دوم ایستاد. او سال 2018 و در آخرین رقابت مسترالمپیا که حاضر شده بود به مکانی بهتر از ششمی دست پیدا نکرده بود. برخی از کاربران نوشتند با توجه به سن و سال او که 37 ساله است و احتمالا در آینده‌ای نزدیک باید از دنیای قهرمانی خداحافظی کند، داوران به او نگاه ویژه‌تری داشتند. رامی با ایستادن در رتبه نخست تبدیل به نخستین عرب زبانی شد که این عنوان را به دست می‌آورد. بعد از قهرمانی او وزیر ورزش مصر گفت:«ما همیشه از بیگ رامی حمایت کرده‌ایم. از نزدیک روند درمان او بعد از بیماری را پیگیری کردیم. او افتخاری برای تمام مصر به ارمغان آورده است.»


هادی چوپان بعد از پایان یافتن رقابت و از دست دادن مدال چند استوری در صفحه اینستاگرامش منتشر و در آن از افرادی که می‌توانستند به او در راه رسیدن به موفقیت کمک کنند اما دریغ کردند، گله کرد. بخشی از گله هادی از مدیران ورزش کشور بود که نه سال گذشته و نه امسال حمایتی از او به عمل نیاوردند. آن طور که به نظر می‌رسد، مدیران ورزش ایران به خصوص مدیران فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام علاقه‌ای به مانور دادن روی موفقیت‌های چوپان ندارند. به عنوان مثال خبر رتبه چهارمی چوپان در مهم‌ترین رقابت پرورش اندام سال حتی در صفحه اخبار سایت فدراسیون هم بازتابی پیدا نکرده است.


با این حال گرگ ایرانی در صفحه اینستاگرامش خطاب به هوادارانش نوشت:«شرمندتونم همین فقط. جبران می‌کنم.» اکثر هواداران هادی معتقدند او امسال می‌توانست به جایگاه بهتری دست پیدا کند. نکته‌ای که اهل فن بدن‌سازی در موردش حرف می‌زنند، برمی‌گردد به اینکه چوپان با وجود وزن کمتر نسبت به رقبا از حجم عضله به مراتب بیشتری برخوردار است. او همچنین توانایی خوبی در به نمایش گذاشتن ویژگی‌های بدنش دارد. در تصاویر منتشر شده از مسترالمپیا 2020 مشخص است که کسی دوست ندارد کنار هادی فیگور بگیرد چون فکر می‌کند شاید بدنش آن قدر که باید در کنار بدن هادی خوب به نظر نمی‌رسد. به هر ترتیب مسترالمپیای 2020 با همه سختی‌هایش برای قهرمان کشورمان به پایان رسید. هادی چوپان با ایستادن در مکان چهارم جایزه 40 هزار دلاری مسابقات را به دست آورد در حالی که اگر روی سکو رفته بود حداقل 100 هزار دلار پاداش دریافت می‌کرد. چوپان که پیش از شروع مسابقه فینال در اینستاگرامش از هواداران خواهش کرده بود هر نتیجه‌ای که به دست آمد باید احترام داوران و سایر رقبایش نگه داشته شود در پایان مسابقه نیز با تشکر از مسوولان برگزاری رقابت و داوران و همه طرفدارانش پرونده این رقابت‌ها را بست.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها