کد خبر: 453504
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۰:۵۳:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

درخشش طارمی

در بیست و یکمین روز از ماه دسامبر، باهم نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا و اخباری که این روزنامه‌ها در این روز پوشش داده‌اند. در ابتدا با روزنامه‌های بریتانیایی شروع می‌کنیم. روسانه‌های چاپی در بریتانیا پیروزی درخشان منچستر برابر لیدز را پوشش داده‌اند و نگاهی هم داشته‌اند به انتخاب ورزشکار سال بریتانیا.

درخشش طارمی
کد خبر: 453504
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در بیست و یکمین روز از ماه دسامبر، باهم نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا و اخباری که این روزنامه‌ها در این روز پوشش داده‌اند. در ابتدا با روزنامه‌های بریتانیایی شروع می‌کنیم. روسانه‌های چاپی در بریتانیا پیروزی درخشان منچستر برابر لیدز را پوشش داده‌اند و نگاهی هم داشته‌اند به انتخاب ورزشکار سال بریتانیا. در ادامه سری می‌زنیم به اخبار ورزشی در پرتغال و ایتالیا که لیگ‌های فوتبال خودشان را مورد بررسی قرار داده‌اند. نگاهی هم می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اسپانیا که برد رئال مادرید و رکوردشکنی مسی را پوشش داده‌اند.

***

روزنامه‌های بریتانیایی، لیگ برتر جزیره و نتایجی که شب گذشته به دست آمده را بازتاب داده‌اند و نگاهی هم داشته‌اند به انتخاب لوئیس همیلتون، قهرمان رقابت‌های فرمول یک جهان، به عنوان ورزشکار سال بریتانیا.

روزنامه «دیلی اکسپرس»، در صفحه ورزشی خود، عکسی از شادی گل بازیکن منچستر را منتشر و پیروزی 6 بر 2 یونایتد برابر لیدز را بررسی کرده است. «دیلی اسپورت» این بازی را به یک رقابت دیوانه وار تشبیه کرده که سرخ‌های شهر منچستر در آن 43 شوت به سمت دروازه حریف روانه کردند و با تیتری بزرگ درباره نتیجه این بازی نوشته: «آیا می‌توانست 12 -4 باشد». «دیلی اکسپرس» نگاهی هم به پیروزی 2 بر صفر لستر برابر تاتنهام داشته است. آخرین خبر مهم روزنامه «دیلی اکسپرس» هم انتخاب قهرمان فرمول یک جهان، به عنوان ورزشکار سال 2020 بریتانیا است. لوئیس همیلتون که برای هفتمین بار قهرمان این رقابت‌ها در سال 2020 شده، توانست رکورد تاریخی مایکل شوماخر، راننده آلمانی تیم فراری را بشکند. شاید انتخاب لوئیس به عنوان بهترین ورزشکار سال بریتانیا جای تعجب نداشته باشد.

1

روزنامه «گاردین» در صفحه ورزشی خودش نگاهی داشته به پیروزی جالب شیاطین سرخ برابر لیدز. این روزنامه عکسی از مک‌تومینای، هافبک سرخ‌های شهر منچستر را منتشر و درباره این بازی نوشته: «شادی 6» و نمایش زیبای تیم سولسشایر در لیگ جزیره را تحسین کرده است. این روزنامه از شروع ناامید کننده سم آلاردایس، ملقب به سم بزرگ، در وست‌بروم نوشته است. «گاردین» نگاهی هم داشته به شکست شاگردان آقای خاص برابر لسترسیتی.

2

«دیلی تلگراف» هم در صفحه ورزشی خودش، نگاهی داشته به پیروزی منچستریونایتد برابر لیدز و انتخاب لوئیس همیلتون به عنوان برترین ورزشکار سال بریتانیا توسط بی بی سی.

3

روزنامه «تایمز» هم در صفحه ورزشی خود مانند دیگر رسانه‌های انگلیسی، نگاهی داشته به برد خیره‌کننده یونایتد در لیگ جزیره و صحبت‌های جالب مربی این تیم از نتیجه این دیدار. این روزنامه همچنین انتخاب لوئیس همیلتون به عنوان ورزشکار سال بریتانیا را هم پوشش داده است.

4

روزنامه‌های پرتغال هم نگاهی داشته‌اند به دیدارهای شب گذشته لیگ این کشور و پیروزی پورتو و بنفیکا برابر رقیبانشان. هرچند پیروزی پورتو برای ایرانی‌ها مهمتر از برد بنفیکا بود چرا که مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو شب گذشته پایه‌گذار هر 2 گل تیمش بود. او با عملکردی درخشان توانست یک پنالتی برای پورتو بگیرد و پاس گل دوم تیمش را هم داد تا پورتو در نهایت این بازی را با نتیجه 2 بر صفر به پایان برساند.

روزنامه «آبولا»، چاپ پرتغال، هم با انتشار عکسی از شادی مهدی طارمی به بررسی این دیدار پرداخته است. این روزنامه با تیتر «شکار فوق‌العاده»، مطلبی درباره مهدی طارمی و عملکرد درخشان این بازیکن در بازی شب گذشته نوشته است. البته «آبولا» نگاهی هم به پیروزی بنفیکا در لیگ پرتغال داشته است.

1

روزنامه «OJOGO» پرتغال هم عکسی از بازی شب گذشته پورتو را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «50 بازی برای گلزنی» را برای آن انتخاب کرده است. این روزنامه نگاهی به عملکرد طارمی در بازی شب گذشته داشته و نوشته طارمی در بازی برابر ناسیونال، یک پنالتی گرفت و یک پاس گل داد تا پورتو پیروز این دیدار باشد.

2

روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، در بیست و یکمین روز از ماه دسامبر نگاهی داشته به رقابت‌های شب گذشته سری A ایتالیا و پیروزی تیم‌های میلان، لاتزیو، آتالانتا و اینتر داشته است. اما مهمترین خبر این روزنامه بی‌شک، پیروزی میلان صدرنشین، برابر ساسولو است. دیداری که سریعترین گل تاریخ 5 لیگ معتبر اروپایی را در پی داشت. این روزنامه هم با تیتر «میلان سرعتی»، این بازی را بررسی کرده است. «کوریره» در ادامه نگاهی داشته به پیروزی جالب لاتزیو برابر ناپولی که با درخشش چیرو ایموبیله ستاره خط حمله آبی‌های پایتخت همراه بود. این روزنامه ورزشی شکست 4 بر یک رم برابر اتالانتا را هم بررسی کرده و نگاهی هم به پیروزی شاگردان کونته در سری A داشته است.

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت» دیگر روزنامه ورزشی ایتالیا است که ماننده «کوریره»، پیروزی میلان برابر ساسولو و گل لیائو، را به صفحه اول خودش آورده است. «گازتا» با تیتر «اسکودتوی سریع میلان» این دیدار را بررسی کرده است. «گازتا» البته نگاهی هم به پیروزی اینتر برابر اسپزیا، داشته است و عکسی از اشرف حکیمی، بازیکن اینتر را بعد از گلزنی برای اینتر به چاپ رسانده و تیتر «اینتر پاسخ می‌دهد» را برای این عکس انتخاب کرده است.

2

روزنامه «توتو اسپورت» ایتالیا هم عکسی از لیائو، لوکاکو و رونالدو را در صحه اصلی خودش به چاپ رسانده و تیتر «چالش رکورد» را برای آن انتخاب کرده است.

3

در ادامه بررسی روزنامه‌های ورزشی اروپا، سری می‌زنیم به اسپانیا و نگاهی به تیتر روزنامه‌های ورزشی این کشور می‌اندازیم.

با روزنامه «مارکا» شروع می‌کنیم که عکسی از شادی بازیکنان رئال مادرید را در صفحه اصلی خودش چاپ و تیتر «بازگشت قهرمان» را برای آن انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به پیروزی شب گذشته مادرید برابر ایبار دارد. دیداری که با گلزنی کریم بنزما، لوکا مودریچ و لوکاس واسکز به پایان رسید و جایگاه مادرید در بالای جدول را محکم کرد. «مارکا »در ادامه به اهدای جوایز بهترین‌های فصل هم اشاره کرده است. مراسمی که توسط این روزنامه برگزار می‌شود و برترین‌های فصل 2019 - 2020 در این مراسم انتخاب خواهند شد.

3

روزنامه «as» اسپانیا، عکسی از سرخیو راموس و کریم بنزما را در صفحه اول خودش چاپ کرده و تیتر «بنزما عاشق می‌شود» را در صفحه اول خودش به چاپ رسانده است. تیتری که اشاره به درخشش این روزهای این مهاجم فرانسوی در رئال مادرید دارد. این بازیکن شب گذشته هم اولین گل تیمش برابر ایبار را به ثمر رساند.

1

روزنامه «اسپورت»، چاپ اسپانیا عکسی از ممفیس دپای و رونالد کومان را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «باید امضا کنم» را برای این عکس انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به مذاکره این بازیکن هلندی با بارسلونا دارد. دپای قرار بود تابستان گذشته راهی بارسلونا شود اما در نهایت این انتقال رخ نداد. اسپورت در ادامه اشاره‌ای هم داشته به رکوردشکنی مسی و پیام پله، اسطوره برزیلی فوتبال، به این بازیکن برای این رکوردشکنی.

5

روزنامه «مندو»، چاپ اسپانیا، عکسی از لیونل مسی، را در صفحه اول خودش به همراه پله، دی‌استفانو، گرد مولر، رونالد کومان، رونالدو و دیگر اسطوره‌های فوتبال به چاپ رسانده و تیتر «اوه پادشاه» را برای این صفحه انتخاب کرده است. صفحه‌ای که اشاره به رکوردشکنی لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا دارد. مسی با گلزنی برابر والنسیا در دیدار این هفته، 643مین گل خود را برای بارسلونا به ثمر رساند و رکوردی جالب از خودش به جای گذاشت.

4

رونامه «اسپورتیو» اسپاینا هم در صفحه اصلی خودش عکس‌هایی از لحظه گلزنی مسی برابر والنسیا را به چاپ رسانده و به رکوردشکنی دوباره این بازیکن آرژانتینی پرداخته است.

2

روزنامه «اکیپ» چاپ فرانسه هم با انتشار عکسی از دیدار شب گذشته لیل و پاری‌سن‌ژرمن، به بررسی این دیدار پرداخته است. دیداری که در نهایت با نتیجه بدون گل به پایان رسید تا شرایط در بالای جدول لیگ فرانسه همچنان حساس باقی بماند.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها