کد خبر: 453262
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

یک گام به عقب

فوتبال، تیتر اول تمام رسانه‌های ورزشی اروپا در بیستمین روز از ماه دسامبر بود. از درخشش دوباره رونالدو در یوونتوس و پیروزی عجیب شاگردان کلوپ در لیگ جزیره؛ اما بی‌شک مهمترین اتفاق شب گذشته فوتبال اروپا، رکوردشکنی مسی در بارسلونا بود.

یک گام به عقب
کد خبر: 453262
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فوتبال، تیتر اول تمام رسانه‌های ورزشی اروپا در بیستمین روز از ماه دسامبر بود. از درخشش دوباره رونالدو در یوونتوس و پیروزی عجیب شاگردان کلوپ در لیگ جزیره؛ اما بی‌شک مهمترین اتفاق شب گذشته فوتبال اروپا، رکوردشکنی مسی در بارسلونا بود. بارسلونا در هفته چهاردهم لالیگا، در ورزشگاه نوکمپ میزبان والنسیا بود که در نهایت این بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. اما لیونل مسی، با گلزنی در این دیدار، تواسنت به رکورد 643 گل در بارسلونا برسد. مسی با گلی که در این دیدار به ثمر رساند به رکورد خاص پله رسید. اسطوره فوتبال برزیل از سال 1957 تا 1974 توانست با پیراهن سانتوس 643 گل به ثمر رساند که مسی بعد از 46 سال به این رکورد رسید. در ادامه با هم نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا.

****

در ابتدا با روزنامه‌های انگلیسی آغاز می‌کنیم. رسانه‌های چاپی بریتانیا صفحه اول خودشان را به پیروزی جالب شاگردان کلوپ در لیگ برتر جزیره اختصاص داده‌اند.

روزنامه «میل»، در صفحه ورزشی خودش عکسی از فرمینیو، مهاجم برزیلی لیورپول چاپ کرده و به پیروزی پرگل 7 بر صفر این تیم برابر کریستال پالاس، پرداخته است. این روزنامه با اشاره به صدرنشینی این تیم در لیگ جزیره، در تیتری نوشته که کلوپ و تیمش با وجود این پیروزی بزرگ، به این شرایط قانع نیستند و به دنبال پیشرفت هستند. روزنامه «میل»، در صفحه اول خودش اشاره‌ای هم به تغییر مدیریت در باشگاه واتفورد داشته و با تیتر چهارمین رئیس در 15 ماه گذشته، به بررسی وضعیت مدیریتی این تیم پرداخته است. روزنامه «میل» چاپ یکشنبه هم با تیتر «معمای همیلتون» نگاهی داشته به شرایط این راننده افسانه ای فرمول یک.

1

روزنامه «تلگراف» هم در بیستمین روز از ماه دسامبر، با تیتر «7UP» پیروزی پرگل لیورپول را در لیگ برتر انگلیس بررسی کرده است. «تلگراف» البته نگاهی هم داشته به احتمال جدایی محمد صلاح از لیورپول. این روزنامه خبر حضور این مهاجم مصری در لالیگا را بررسی کرده است. این روزنامه با چاپ عکسی از میکل آرتتا، مربی جوان آرسنال، با تیتر «عذاب آرتتا»، نگاهی به شکست این مربی و تیمش برابر اورتون، داشته است. آرسنال ایرن روزها شرایط خوبی در لیگ جزیره ندارد و روابط این مربی جوان با بازیکنان آرسنال هم تحت تاثیر این نتایج قرار گرفته است. باید منتظر ماند و دید صبر مدیران آرسنال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ هرچند آنها در گذشته نشان داده‌اند که صبر زیادی دارند.

2

روزنامه «آبولا»، چاپ پرتغال، دیگر روزنامه‌ای است که در بیستیمن روز از ماه دسامبر آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه ورزشی، عکسی از دیدار شب گذشته اسپورتینگ لیسبون و فارنسی را به چاپ رسانده و تیتر «لعنت به مشت» را برای خبر اولش انتخاب کرده است. «آبولا»، البته نگاهی هم داشته به بازی امشب پورتو و ناسیونال. پورتو هم اکنون با 19 امتیاز در رده سوم لیگ برتر پرتغال قرار دارد و ناسیونال هم با 9 بازی، 10 امتیاز کسب کرده و در رده یازدهم جدول رده‌بندی لیگ پرتغال جای گرفته است. البته مهم‌ترین نکته برای هواداران ایرانی پورتو، حضور مهدی طارمی در ترکیب اصلی است. او که این روزها به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان می‌شود، تاکنون عملکردی قابل قبول در پورتو داشته و گل‌های حساسی هم برای این تیم به ثمر رسانده است.

1

روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، اولین روزنامه‌ای است که از کشور ایتالیا مورد بررسی قرار می‌دهیم. این روزنامه تیتر اول خودش را اختصاص داده است به رونالدو و رکوردشکنی این بازیکن پرتغالی. این روزنامه با انتشار عکسی از رونالدو، در بازی برابر پارما، تیتر «ای رونالدو» را برای صفحه اصلی خودش انتخاب کرده است. کوریره البته در ادامه تیتر «CR758» نوشته: «ستاره پرتغالی، رکورد گلزنی پله در مسابقات رسمی را می‌شکند»

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، دیگر روزنامه مهم ورزشی ایتالیا است که صفحه اول خودش را به عکس ستاره‌های میلان و اینتر اختصاص داده و تیتر «دربی رو در رو» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. «گازتا» در ادامه عکسی از شادی بازیکنان یوونتوس را منتشر کرده و با تیتر «چه بانویی»، به پیروزی بانوی پیر برابر پارما، اشاره کرده است.

2

روزنامه «توتو اسپورت»، آخرین روزنامه ایتالیا است که در این گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد. این روزنامه هم با اشاره به پیروزی پر گل یوونتوس برابر پارما تیتر «نمایش یووه و CR7» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. توتو اسپورت، عکسی از ریبیچ را منتشر و تیتر «میلان قطعه قطعه» را انتخاب کرده است. این روزنامه عکسی از لوکاکو مهاجم بلژیکی اینتر را هم در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «اینتر و لوکاکو، به دنبال سبقت گرفتن» را انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به بازی امشب شاگردان کونته برابر اسپزیا، دارد. اینتر در صورت پیروزی در این بازی و شکست و یا تساوی احتمالی میلان برابر ساسولو، می‌تواند صدرنشین سری A ایتالیا شود.

3

روزنامه «مارکا» اولین روزنامه اسپانیا است که در این گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد.این روزنامه تیتر اول خودش را به رونالد کومان و بارسلونا اختصاص داده است. مارکا با انتشار عکسی از کومان، مربی هلندی بارسلونا، تیتر «بارسلونا روی بوم» را برای صفحه اصلی خودش انتخاب کرده است. مارکا در صفحه اول خودش عکسی از زیدان و بنزما را هم منتشر کرده و نوشته است: «رئال مادرید نمی‌خواهد طناب را از دست بدهد». تیتری که اشاره به بهبود شرایط رئال در روزهای اخیر دارد. شاگردان زیدان بعد از یک دوره ناکامی، حالا شرایط خودشان در لالیگا و لیگ قهرمانان را بهبود بخشیده‌اند و امیدوارند همین روند مثبت را در ادامه فصل هم حفظ کنند.

3

روزنامه «as» چاپ اسپانیا هم عکسی از سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «شب شجاعان» را برای آن انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به بازی امشب رئال مادرید برابر ایبار دارد. رئال مادرید در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند جایگاه خود در جدول لالیگا را تثبیت کند و با 29 امتیاز در رده دوم لیگ فوتبال اسپانیا قرار بگیرد. «as» البته در ادامه نگاهی هم داشته به پیروزی شب گذشته اتلتیکومادرید و تساوی بارسلونا در رقابت‌های لالیگا.

1

روزنامه «موندو» اسپانیا هم عکسی از گلزنی لیونل مسی در بازی شب گذشته بارسلونا برابر والنسیا، منتشر کرده و به رکوردشکنی مسی در این بازی اشاره کرده است. اتفاقی که با تساوی بارسلونا چندان برای مسی و یارانش خوشایند نبود.

4

روزنامه «اسپورت» هم عکسی از ناراحتی مسی را در صفحه اول خودش به چاپ رسانده و تیتر «گامی رو به عقب»، را برای نتیجه ناامید کننده بارسلونا برابر والنسیا انتخاب کرده است. اسپورت البته نگاهی هم داشته به رکوردشکنی مسی در بازی شب گذشته بارسلونا. این روزنامه رسیدن کاپیتان بارسلونا به رکورد پله را با تیتر «مسی به رکورد پله رسید» مورد بررسی قرار داده است.

5

روزنامه «اسپورتیو» هم با تیتر «استعفا» به تساوی شب گذشته بارسلونا برابر والنسیا واکنش نشان داده است.

2

روزنامه «اکیپ» فرانسه هم عکسی از وراتی، ستاره پاری‌سن‌ژرمن را در صفحه اول خودش منتشر و بازی امشب پاریس برابر لیل را بررسی کرده است. دیداری که می تواند تکلیف صدر جدول لیگ فرانسه را تا حدودی مشخص کند. پاری‌سن‌ژرمن، اکنون با 31 امتیاز، در رده سوم جدول لیگ فرانسه قرار دارد و لیل هم 32 امتیازی است و رده دوم جدول را به خودش اختصاص داده است. برنده این دیدار می‌تواند تا حدودی جایگاهش در لیگ فرانسه را تثبیت کند.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها