کد خبر: 452861
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از فینالیست لیگ قهرمانان آسیا:

رویایی سرخ

سرخ‌های تهران 22 بهمن سال گذشته در اولین بازی خود برابر الدحیل با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند. دیداری که با علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، علی علیپور و البته شجاع خلیل‌زاده برگزار شد آغازی ناامیدکننده برای قهرمان ایران بود.

حجم ویدیو: 18.05M | مدت زمان ویدیو: 00:04:54 دانلود ویدیو
کد خبر: 452861
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس با گابریل کالدرون لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کرد و با یحیی گل‌محمدی گام در آخرین مسابقه آن می‌گذارد.

سرخ‌های تهران 22 بهمن سال گذشته در اولین بازی خود برابر الدحیل با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند. دیداری که با علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، علی علیپور و البته شجاع خلیل‌زاده برگزار شد آغازی ناامیدکننده برای قهرمان ایران بود. شاگردان کالدرون در ادامه این رقابت‌ها در امارات به مصاف الشارجه رفتند و در حالی که با 2 گل علی علیپور از حریف اماراتی پیش بودند بازی را با تساوی به پایان رساندند.

ویروس کرونا اما شرایط را برای پرسپولیس بهتر کرد. ای‌اف‌سی، به دلیل شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های لیگ قهرمانان در سال 2019-2020 را لغو کرد. تعطیلی لیگ هفت ماه به طول انجامید تا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت ادامه رقابت‌ها را به صورت متمرکز و در کشور قطر برگزار کند. تیم‌های ایرانی نیز با تغییراتی بسیار راهی دوحه شدند و بازی‌های خود را برگزار کردند.

پرسپولیس که با گابریل کالدرون لیگ قهرمانان را آغاز کرده بود حالا با یحیی گل‌محمدی، به عنوان قهرمان چهارباره ایران، راهی قطر شد. اولین دیدار شاگردان گل‌محمدی برابر التعاون عربستان برگزار شد. پرسپولیس در این دیدار با گل شجاع خلیل‌زاده برنده شد و با چهار امتیاز شانس خود را برای صعود بیشتر کرد.

ارتش سرخ چند روز بعد از بازی برابر التعاون دوباره مقابل همین تیم عربستانی قرار گرفت و باز هم با یک گل این تیم را شکست داد. پرسپولیسی که در پایان هفته دوم این رقابت‌ها با یک امتیاز در رده آخر بود حالا با این 2 برد مدعی اول صعود از گروهش به دور بعد شده بود.

پنجمین بازی پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یک دیدار حساس بود. آنها باید به مصاف الدحیل قطر می‌رفتند که رامین رضاییان، بازیکن پیشین پرسپولیس، را هم در ترکیب خودش داشت. چند ساعت مانده به آغاز این مسابقه، کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت مهدی بن عطیه بازیکن مراکشی این تیم را بخشید تا شرایط روحی کاروان الدحیل بهتر شود. این تصمیم ای‌اف‌سی کار خودش را کرد و سرخ‌های تهرانی یک بر صفر بازی را به الدحیل باختند تا تعیین سرنوشت این گروه به دیدار آخر موکول شود.

پرسپولیس در بازی آخر به مصاف الشارجه امارات رفت و چهار بر صفر این تیم را شکست داد و به عنوان تیم اول گروه C به مرحله بعد صعود کرد. این صعود پرسپولیس را دوباره مقابل ژاوی قرار داد.

داستان ژاوی و السد در آسیا به پرسپولیس گره خورده است. السد و ژاوی هر چقدر هم خوب باشند وقتی به پرسپولیس می‌رسند گویا حرفی برای گفتن ندارند. پرسپولیس در قطر با گل دقیقه 89 عیسی آل‌کثیر السد را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان شد.

هرچند تمام ایران در انتظار برگزاری یک دربی آسیایی در این مرحله بود، اما استقلال نتوانست از سد پاختاکور ازبکستان بگذرد. پرسپولیس در نیمه‌نهایی به مصاف این تیم ازبک رفت. پاختاکور با 2 گل عیسی آل‌کثیر شکست خورد و راهی خانه شد، اما حواشی این دیدار گریبان پرسپولیس و ستاره آن را گرفت. درست چند ساعت مانده به بازی پرسپولیس برابر النصر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، AFC عیسی آل‌کثیر را به خاطر شادی گلش در بازی برابر پاختاکور محروم کرد و ضربه سختی به تیم گل‌محمدی زد.

قهرمان ایران بدون آل‌کثیر برابر النصر مدعی قرار گرفت. این تیم در اواسط بازی با گلی که از روی نقطه پنالتی دریافت کرد عقب افتاد، اما مهدی عبدی، جانشین جوان آل‌کثیر، اجازه نداد رویای شیرین سرخ‌ها تبدیل به کابوس شود و با گلزنی در این دیدار نشان داد جانشین خوبی برای این بازیکن محروم است. پرسپولیس این دیدار را در ضربات پنالتی و با درخشش حامد لک برد و راهی فینال آسیا شد.

بازگشت سرخ‌ها به تهران با حواشی زیادی همراه بود. مشکلات مدیریتی و همچنین نامه‌نگاری برخی از خبرنگاران و معاونان پیشین استقلال با باشگاه النصر درباره استفاده پرسپولیس از بازیکنان غیرمجاز روزهای سختی را در آسیا برای این تیم و هوادارانش رقم زد. در نهایت اما پرسپولیس از دریای مشکلات عبور کرد و به ساحل آرامش رسید.

پرسپولیس با کادری تمام پرسپولیسی و بازیکنانی که دل‌شان برای ارتش سرخ می‌تپد روز شنبه رأس ساعت 15.30 به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب به مصاف اولسان هیوندای کره‌جنوبی می‌رود؛ دیداری که نتیجه‌اش اگر به نفع پرسپولیس رقم بخورد می‌تواند نیمی از مردم ایران را به آسمان هفتم ببرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها