سرمربی پیشین تیم والیبال زنیت کازان روسیه:

آلکنو کاری برای والیبال ایران نمی‌تواند انجام دهد

ویکتور سایدلنیکوف، سرمربی پیشین تیم والیبال زنیت کازان روسیه، گفت: آلکنو چه چیزی می‌تواند به ایران بدهد و چه کاری می‌تواند در والیبال این کشور انجام دهد؟ مشخص است که در عرض 3 ماه، وضعیت تکنیکی بازیکنان، ارتقاء پیدا نخواهد کرد.

آلکنو کاری برای والیبال ایران نمی‌تواند انجام دهد
کد خبر: 446925
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۰۸:۰۴:۲۷

اعتمادآنلاین| ویکتور سایدلنیکوف، سرمربی پیشین تیم والیبال زنیت کازان روسیه در مورد حضور ولادیمیر آلکنو در تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: به نظر من، آلکنو به دلیل ذهنیت بازیکنان ایرانی کار آسانی در این کشور پیش رو ندارد. ایران،‌کشوری مسلمان است و مردم آن، دیدگاه‌‌های متفاوتی دارند. تیم ایران اکثر اوقات با مربیان آزاداندیش (لیبرال) کار می‌کرده ولی آلکنو سرسخت‌تر است.

سرمربی پیشین تیم والیبال زنیت ادامه داد: آلکنو چه چیزی می‌تواند به ایران بدهد و چه کاری می‌تواند در والیبال این کشور انجام دهد؟ مشخص است که در عرض 3 ماه، وضعیت تکنیکی بازیکنان، ارتقاء پیدا نخواهد کرد. تیم ملی ایران،‌ سبک بازی خاص خودش را دارد که یک سبک سرعتی است. این سرعت و نوع بازی توسط سعید معروف تنظیم می‌شود.

سایدلنیکوف گفت: من درک می‌کنم که هدف ایران، صعود از مرحله گروهی المپیک است. این کار با وجود تیم‌های لهستان و ایتالیا، بسیار دشوار است. ضمن اینکه تیم‌های ونزوئلا،‌ کانادا و ژاپن نیز حریفان آسانی نیستند و می‌توانند به ایران فشار بیاورند. فیلیپ بلن (مربی فرانسوی تیم ملی ژاپن) چند سال است که با تیم ملی ژاپن کار می‌کند و بازی در خانه مقابل آنها بسیار سخت است.

وی تصریح کرد: احتمال صعود به یک چهارم نهایی برای تیم ایران، زیاد است. یک بازی سرنوشت‌ساز در یک چهارم نهایی و بعد احتمال کسب مدال المپیک وجود دارد. تزریق چنین ذهنیتی به بازیکنان، آسان نیست به ویژه اینکه آلکنو باید با کمک مترجم با بازیکنان ارتباط برقرار کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها