کد خبر: 446812
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۲:۳۷:۵۰
| |

حضور فیروزجا در یک رویداد تور 1.5 میلیون دلاری

اولین رویداد تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج از روز یک شنبه با چهره های برتر شطرنج آغاز می شود. در این مسابقات چهره هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، دینگ لیرن،هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان و ماکسیم واشیه لاگراو حضور دارند. علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان هم در این مسابقات دست به مهره می شود.  

حضور فیروزجا در یک رویداد تور 1.5 میلیون دلاری
کد خبر: 446812
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۲:۳۷:۵۰

اعتمادآنلاین| باتوجه به شیوع کرونا، شطرنج تنها رشته ای بود که رقابت های خود را با کیفیت بسیار بالا و جدی دنبال کرد. رشته شطرنج این قابلیت را داشت که به صورت مجازی رقابت های خود را برگزار کند. علاقه و استقبال زیاد طرفداران شطرنج و گردهمایی بازیکنان بزرگ باعث شد تنور رقابت های آنلاین بسیار داغ شود.

در اوایل شیوع کرونا مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج دنیا، تور مسابقات یک میلیون دلاری به راه انداخت که با استقبال بی نظیر همراه بود. البته رقابت های آنلاین خالی از اشکال نیست چرا که قطعی سرور و لیز خوردن موس از مهم ترین ایراداتی است که هنوز هم در مسابقات مهم رخ می دهد.

در جدید ترین رقابت قرار است تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج به همت سایت چس 24 و مگنوس کارلسن برگزار شود.

اولین رویداد تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج از روز یک شنبه با چهره های برتر شطرنج آغاز می شود. در این مسابقات چهره هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، دینگ لیرن،هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان و ماکسیم واشیه لاگراو حضور دارند. همچنین علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان هم در این مسابقات دست به مهره می شود.

این رقابت با حضور 16 شطرنج باز مطرح شطرنج جهان برگزار خواهد شد. هشت نفر برتر این مسابقات می توانند مجوز حضور در مسابقات بعدی این تورنمنت که 200 هزار دلاری جایزه داشته و در دسامبر برگزار می شود را به دست بیاورند.

نفر اول این رقابتها 30 هزار دلار را به جیب خواهد زد. همچنین نفرات دوم و سوم این مسابقات به ترتیب 15 و 7 هزار دلار را برنده خواهند شد.

هشت بازیکن برتر پس از سه روز مبارزه با یک دیگر به مرحله حذفی این دیدار قدم خواهند گذاشت. میانگین ریتینگ بازیکنان در این رقابت ها 2758 بوده و هفت بازیکن از 10 بازیکن برتر جهان در این مسابقات دست به مهره می شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها