کد خبر: 441631
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۰۹:۴۸:۳۸
| |

لیگ برتر والیبال به صورت متمرکز برگزار می‌شود

بعد از کش ‌و قوس‌های فراوان در مورد ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر روز دوشنبه در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تیم‌ها برگزار شد قرار بر این شد که ادامه رقابت‌ها به صورت متمرکز و در شهر تهران ادامه پیدا کند.

لیگ برتر والیبال به صورت متمرکز برگزار می‌شود
کد خبر: 441631
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۰۹:۴۸:۳۸

اعتمادآنلاین| بعد از کش ‌و قوس‌های فراوان در مورد ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر روز دوشنبه در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تیم‌ها برگزار شد قرار بر این شد که ادامه رقابت‌ها به صورت متمرکز و در شهر تهران ادامه پیدا کند. لیگ برتر والیبال در پایان هفته هفتم به دلیل شیوع نسبتا گسترده بیماری کرونا بین بازیکنان موقتا تعطیل شده بود. در این مدت اکثریت تیم‌ها از فدراسیون والیبال درخواست داشتند ادامه رقابت‌ها به صورت متمرکز برگزار شود اما فدراسیون تصمیم‌گیری در این رابطه را به تعویق می‌انداخت. با این حال در جلسه روز دوشنبه نحوه برگزاری مسابقات به صورت متمرکز به تایید خانواده والیبال رسید.

فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان یزد در مورد برگزاری این جلسه گفت: «تمام تیم‌های شرکت‌کننده در جلسه حضور داشتند و درواقع نظرات‌شان را درخصوص ادامه برگزاری مسابقات در ادامه برنامه باقی‌مانده دور رفت مسابقات هر کدام به تفکیک و به دفعات و به مدت طولانی مطرح کردند. همچنین با توجه به اختلاف‌نظر بسیار زیادی که بین افراد شرکت‌کننده وجود داشت درنهایت مسوولان محترم فدراسیون والیبال مجبور شدند که اکثریت نظرات را در واقع به رای‌گیری بگذارند و درنهایت باتوجه به آرای اعضا در واقع این فرمول مورد پذیرش همگان قرار گرفت.»

نفرزاده در پاسخ به این سوال که موضع تیم شما (خاتم اردکان یزد) در این رابطه چه بود گفت: «ما با نظر فدراسیون موافق هستیم.»


همان‌طور که ذکر شد از اصلی‌ترین دلایل برگزاری متمرکز لیگ مهار شیوع کرونا بین تیم‌ها بوده است. فدراسیون والیبال برای حل این موضوع علاوه بر تجمیع مسابقات، قرار شد آزمایشگاهی را به صورت مرجع معرفی کند تا همه تیم‌ها در آن آزمایشگاه تست بدهند و نتایج یکپارچه باشد. این مساله قرار است با ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در میان گذاشته شود. ه

مچنین شنیده می‌شود فدراسیون در رابطه با تصمیم قبلی‌اش مبنی بر اینکه اگر 25درصد از اعضای یک تیم کرونایی شدند مسابقه آن تیم لغو شد نیز تجدیدنظر خواهند کرد و درصد را بالاتر خواهند برد. تمام این تصمیمات نشان می‌دهد دغدغه اصلی والیبال در این روزها همزیستی با بیماری و کنترل آن است. گرچه برخی مربیان و اهالی والیبال معتقدند والیبال پیش از این هم توانسته بود با کرونا کنار بیاید.

نفرزاده در این خصوص گفت: «از نظر بیماری هیچ مشکلی تا انتهای مسابقات در لیگ به وجود نخواهد آمد. یعنی مشکلی که خیلی بزرگ باشد و بخواهد تاثیرگذار باشد نخواهیم داشت. چون والیبال امواج بلند کرونا را که بحران‌ساز بوده پشت‌سر گذاشته است.»


از دیگر از دغدغه‌های برخی تیم‌ها از دست دادن شرایط میزبانی‌شان در لیگ به حساب می‌آمد. برخی کارشناسان نیز معتقد بودند متمرکز برگزار شدن لیگ ممکن است از کیفیت رقابت‌ها بکاهد. با این حال سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان یزد معتقد است وقتی تماشاچی در مسابقات وجود ندارد طبیعتا بحث میزبانی هم منتفی است. او در این رابطه گفت: «با توجه به اینکه دیگر تماشاچی در مسابقات وجود ندارد و همچنین اینکه برخی تیم‌ها نظرات عجیب و غریبی در مورد ادامه لیگ داشتند به نظرم تصمیمی که گرفته شده عادلانه‌ترین شرایط برای ادامه مسابقات است.»


به هر حال آنچه مشخص شده این است که خبری از تعطیلی والیبال نخواهد بود و مسابقات تا پایان نیم‌فصل اول به صورت متمرکز برگزار در سه هفته برگزار خواهد شد و بین هر هفته تیم‌ها 15 روز استراحت خواهند داشت. همچنین مقرر شد دور برگشت مرحله مقدماتی نیز به صورت متمرکز و همانند لیگ ملت‌ها در پنج هفته برگزار شود. مساله دیگری که روز دوشنبه مورد توافق تیم‌ها قرار گرفت استفاده از فرمول لیگ ملت‌های والیبال برای تعیین تیم‌های صعود کننده به دور پلی‌آف بود. به این شکل که در پایان 8 تیم به پلی‌آف صعود کنند. در مرحله پلی‌آف تیم اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم روبه‌رو خواهد شد.


اما اینکه چنین لیگی با همه اتفاقاتی که در آن رخ داده چقدر می‌تواند در سال منتهی به رقابت‌های المپیک به والیبال کشور کمک کند مساله‌ای است که باید منتظر ماند و دید. هر چند فرهاد نفرزاده معتقد است لیگ بسیار پویاست و نفرات خوبی را به تیم ملی معرفی خواهد کرد. او در مورد برآیند کلی لیگ گفت: «به نظرم ما شاهد برگزاری یک لیگ بسیار خوب و با کیفیت و عالی هستیم و مطمئن باشید از دل این لیگ بازیکنان بسیار خوبی برای آینده والیبال ایران تربیت و استخراج خواهد شد.»


محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال نیز در پایان جلسه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «شاید 14 تیمی که در لیگ برتر هستند، 14 نظر مختلف داشته باشند، اما اینکه همه به خرد جمعی احترام می‌گذارید، قابل توجه و احترام است. همه ما مسوول هستیم که شرایط را به‌گونه‌ای کنترل کنیم که آسیب‌های کرونا به حداقل برسد.

در حال حاضر شرایط جنگی در مبارزه با کرونا در کشور اعلام شده و از طرفی کرونا با تمام دنیا اعلام جنگ کرده است. شاید راحت‌ترین راه تعطیل کردن مسابقات بود ولی طبیعتا آفات و ضرر این کار به مراتب بیشتر از برگزاری مسابقات است.»

رییس فدراسیون والیبال با ابراز امیدواری درخصوص اینکه در پایان لیگ برتر، بازیکنان مورد نیاز تیم ملی آماده حضور در لیگ ملت‌ها و المپیک باشند، افزود: «تلاش ما این است که با نظر باشگاه‌ها، تصمیمی بگیرد که به اهداف فدراسیون و تیم‌های لیگ برتری دست یابیم.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها