کد خبر: 439595
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نگاهی کوتاه به فوتبال در قاره سبز

رقابت‌های فوتبال در قاره اروپا شب گذشته برگزار شد و تیم‌های مهم اروپایی از جمله رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، بایرن‌مونیخ و همچنین منچسترسیتی و چلسی برابر حریفان خود به میدان رفتند.

نگاهی کوتاه به فوتبال در قاره سبز
کد خبر: 439595
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های فوتبال در قاره اروپا شب گذشته برگزار شد و تیم‌های مهم اروپایی از جمله رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ و همچنین منچسترسیتی و چلسی برابر حریفان خود به میدان رفتند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین بازی‌های شب گذشته قاره سبز.

لیگ جزیره و پیروزی سیتی و تساوی چلسی

در ادامه دیدارهای هفته جاری لیگ برتر انگلیس 2 دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها منچسترسیتی در خانه به دیدار آرسنال رفت و توانست با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد. رحیم استرلینگ برای منچسترسیتی گلزنی کرد.

در دیگر دیدار این هفته لیگ برتر جزیره، چلسی در حالی که تا دقایق پایانی از ساوت‌همپتون با نتیجه 3 بر 2 پیش بود گل تساوی را دریافت کرد و این دیدار با تساوی پرگل 3-3 به پایان رسید. تیمو ورنر مهاجم آلمانی و کای هاورتز برای آبی‌های لندن گلزنی کردند.

در ادامه دیدارهای این هفته لیگ برتر انگلیس، امشب (یکشنبه)، تاتنهام به مصاف وستهام می‌رود.

بعد از گذشت پنج هفته از رقابت‌های فوتبال در لیگ برتر انگلیس، اورتون با 13 امتیاز در صدر جدول ایستاده و لیورپول هم با 10 امتیاز در جایگاه دوم جدول است.

1

بایرن مونیخ همچنان می‌برد

بوندس‌لیگای آلمان مانند سال گذشته یک بایرن‌مونیخ آماده دارد. قهرمان اروپا همچنان تشنه پیروزی است و این نشان‌دهنده عطش فراوان شاگردان هانسی فلیک است. در ادامه نگاهی می‌کنیم به رقابت‌های فوتبال در بوندس‌لیگا.

هفته چهارم رقابت‌های بوندس‌لیگا 6 دیدار برگزار شد و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها بروسیا دورتموند به مصاف هوفنهایم رفت و توانست با یک گل به پیروزی دست پیدا کند.

تک‌گل دورتموند را در این بازی مارکو رویس به ثمر رساند.

در دیگر دیدار حساس بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی مهمان آرمینیا بیلفلد بود و موفق شد یک پیروزی پرگل به دست آورد. بایرن در این بازی با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید.

در این دیدار توماس مولر و رابرت لواندوفسکی دبل کردند تا بایرن‌مونیخ با 9 امتیاز به رده دوم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا صعود کند.

لایپزیگ با 10 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.

1

توقف یوونتوس در سری A و صدرنشینی میلان

فوتبال ایتالیا شب گذشته شاهد بازی‌های حساسی بود؛ از دربی دلامادونینا گرفته تا رقابت جذاب کروتونه و یوونتوس. با هم رقابت‌های فوتبال ایتالیا را مرور می‌کنیم.

یوونتوس بدون کریستیانو رونالدو برابر کروتونه قرار گرفت و بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید. در این دیدار که شنبه‌شب از هفته چهارم سری آ ایتالیا برگزار شد دروازه تیم تورینی در دقیقه 12 از روی نقطه پنالتی باز شد. با این حال آلوارو موراتا توانست در دقیقه 21 نتیجه را یک-یک کند.

در نیمه دوم فدریکو کیه‌زا با دریافت کارت قرمز مستقیم موجب شد یوونتوس 10نفره به کار خود ادامه دهد. موراتا گل دیگری به ثمر رساند، اما داور به کمک VAR آن را آفساید اعلام کرد. در نهایت امتیازها تقسیم شد.

این نخستین بازی یوونتوس بدون ستاره پرتغالی‌اش بود. رونالدو به دلیل ابتلا به ویروس کرونا حداقل تا شروع هفته آینده نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

اما مهم‌ترین نبرد هفته چهارم سری‌آ ایتالیا جدال اینتر و میلان موسوم به دربی دلامادونینا بود که روسونری با نتیجه 2 بر یک پیروز میدان شد.

خیلی زود، مثل بازی قبلی 2 تیم، میلان به 2 گل رسید. زلاتان ستاره روسونری دقیقه 13 یک پنالتی گرفت و خودش، پس از اینکه هاندانوویچ ضربه‌اش را مهار کرد، توپ را به تور دروازه چسباند. سپس دقیقه 16 ارسال لیائو را به گل دوم تبدیل کرد.

اما اینتر که نمی‌خواست خیلی زود مأیوس شود، دقیقه 29 توسط لوکاکو یکی از گل‌ها را پاسخ داد. با این حال نیمه دوم نراتزوری در جبران یک گل دیگر ناکام بود.

میلان با این برد صدرنشین سری A شد و یوونتوس هم با این تساوی در رده چهارم ایستاد.

1

شکست رئال و بارسا در لالیگا

هفته ششم لالیگا با شکست بارسلونا و رئال مادرید به پایان رسید. رئال مادرید در این هفته به مصاف کادیس رفت و با یک گل از مهمانش شکست خورد. سفیدپوشان بازی ضعیفی را در نیمه نخست به نمایش گذاشتند و کادیس توانست از این موقعیت بهره لازم را ببرد و با پیروزی به رختکن برود. لوزانو گل مهمان را در دقیقه 16 به ثمر رساند.

مادرید در نیمه دوم موقعیت گل داشت که بهترین فرصت برای کریم بنزما بود منتها ضربه مهاجم فرانسوی به تیرک برخورد کرد. پیش از آن وینیسیوس جونیور می‌توانست گلزنی کند. در ادامه لوکا یوویچ برای سفیدپوشان گلزنی کرد که چون در موقعیت آفساید قرار داشت این گل مردود اعلام شد.

در نهایت شاگردان زین‌الدین زیدان نخستین شکست خود را در این فصل لالیگا تجربه کردند. با این همه، مادرید با 10 امتیاز همچنان صدرنشین لالیگاست و تیم‌های کادیس و گرانادا با امتیاز مشابه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

از سوی دیگر بارسلونا شب گذشته به مصاف ختافه رفت که این بازی هم با پیروزی ختافه به پایان رسید.

ختافه شروع خوبی داشت، اما بارسا با گذشت زمان بهتر شد و ضربه لیونل مسی به تیرک برخورد کرد. در ادامه آنتوان گریزمان فرصت دیگری را از دست داد و ضربه‌اش با اختلاف به بالای دروازه رفت.

در نیمه دوم بازیکن ختافه یک پنالتی گرفت و ماتا توانست در دقیقه 56 نتیجه را یک بر صفر به نفع میزبان کند. در ادامه بارسا نتوانست دروازه ختافه را خیلی تهدید کند و گلی هم به ثمر نرساند تا اولین شکست خود را در چهارمین بازی‌اش در این فصل لالیگا تجربه کند.

آبی‌اناری‌ها اکنون با هفت امتیاز در جایگاه نهم قرار دارند.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها