کد خبر: 438716
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت تیم‌های شهرستانی لیگ برتر فوتبال ایران:

لیگ برتر | از پیشنهاد تراکتور به گوچی، تا طعنه قلعه‌نویی به رحمتی

قرعه‌کشی بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و 16 تیم حاضر در لیگ برتر حریفان خود را شناختند. بیشتر سرپرستان و مربیان تیم‌های لیگ برتری از قرعه راضی‌اند و در صدد آمادسازی بازیکنان‌شان هستند.

لیگ برتر | از پیشنهاد تراکتور به گوچی، تا طعنه قلعه‌نویی به رحمتی
کد خبر: 438716
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قرعه‌کشی بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و 16 تیم حاضر در لیگ برتر حریفان خود را شناختند. بیشتر سرپرستان و مربیان تیم‌های لیگ برتری از قرعه راضی‌اند و در صدد آمادسازی بازیکنان‌شان هستند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به وضعیت تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران.

تراکتور تبریز؛ پیشنهاد به گوچی

سرخ‌های تبریز فصل 98-99 را درخشان به پایان رساندند. هرچند آنها در لیگ برتر به دلیل حواشی زیادی که برایشان به وجود آمد نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند، اما در جام حذفی با برتری برابر استقلال برای دومین بار قهرمان جام حذفی ایران شدند. تیم پرطرفدار تبریزی که در فصل جدید علیرضا منصوریان را روی نیمکت خودش می‌بیند تلاش دارد با قدرت وارد لیگ برتر شود. آنها در روزهای گذشته با سعید واسعی، بازیکن خوش‌تکنیک پیکان تهران، به توافق رسیدند و حالا به دنبال رضا قوچان‌نژاد هستند.

محمد علیپور، مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز، درباره پیشنهاد این تیم به رضا قوچان‌نژاد می‌گوید: «مذاکره‌ای نبوده فقط پیشنهادی از سمت ما مطرح شده بود، اما بعید می‌دانم با این شرایط این انتقال صورت بگیرد. همان‌طور که گفتم فقط یک پیشنهاد از سمت ما بود، ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. دلیل آن هم این است که قوچان‌نژاد شرایط خوبی در تیمش (زووله هلند) دارد و سخت است از تیمش جدا شود و بعد هم باید به بحث مالی آن فکر کنیم.»

باشگاه تراکتور

امیر قلعه‌نویی و طعنه به مهدی رحمتی!

امیر قلعه‌نویی دوباره به استان کرمان رفته تا هدایت یکی دیگر از تیم‌های کرمانی را در دست گیرد. او که سابقه هدایت مس کرمان را در کارنامه داشته حالا مربی گل‌گهر سیرجان شده و امید دارد تا در لیگ بیستم با این تیم نتایج درخشانی کسب کند. شاگردان قلعه‌نویی که خودشان را برای لیگ برتر آماده می‌کنند در یک دیدار تدارکاتی به مصاف مس رفسنجان رفتند و توانستند این بازی را با نتیجه 2 بر صفر به سود خودشان تمام کنند. قلعه‌نویی در پایان این دیدار صحبت‌های جالبی درباره فوتبال ایران کرد و در بخشی هم به حضور مربیان جوان در لیگ برتر پرداخت. او درباره حضور مربیان جوان در فوتبال ایران گفته است: «آدمی که تازه فوتبال را کنار گذاشته، اگر بخواهید فی‌البداهه او را مربی کنید، به نظر من عقلانی نیست. اعتقادم این است که استعدادهای خوب ما پله‌پله بالا بیایند.»

قلعه نویی

مربی شهرخودرو در مشهد ماند

هنوز لیگ نوزدهم تمام نشده بود که مدیران باشگاه شهرخودرو مشهد مهدی رحمتی را جانشین سهراب بختیاری‌زاده کردند. مهدی رحمتی که هیچ سابقه‌ای در امر مربیگری نداشت و هنوز به دوران فوتبالش هم پایان نداده بود کوشید تا با گروهی از مربیان توانا شهرخودرو را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هدایت کند. حالا خبرهایی از مشهد به گوش می‌رسد دال بر اینکه دستیاران این باشگاه توجه مربیان لیگ برتری را جلب و پیشنهادهای همکاری زیادی دریافت کرده‌اند. یکی از آن مربیان علی‌اصغر قربانعلی‌پور است که محمود فکری به او پیشنهاد همکاری داده، اما گویا این مربی پیشنهاد استقلالی‌ها را رد کرده است.

او با انتشار نامه‌ای خطاب به هواداران استقلال و محمود فکری ضمن عذرخواهی از ادامه حضورش در کنار مهدی رحمتی چنین گفته است: «سلام به تمام هواداران خونگرم باشگاه بزرگ استقلال. در ابتدا باید تشکر کنم از دوست خوب و عزیزم، حاج محمود فکری که به واسطه سال‌های طولانی دوستی و شناختی که از توانایی‌هایش دارم، مطمئنم استقلال با او و دستیارانش روزهای درخشانی را تجربه خواهد کرد. می‌خواهم از ایشان به واسطه اعتماد به من و پیشنهاد حضور در باشگاه بزرگ استقلال، جایی که پیش از این هم یک بار تجربه بی‌نظیر حضور در آن را داشته‌ام تشکر کنم، اما به واسطه قرارداد و تعهد قلبی و اخلاقی که به باشگاه شهرخودرو، مدیران این باشگاه و دوست خوبم مهدی رحمتی دارم، نمی‌توانم در خدمت خانواده بزرگ استقلال باشم. برای تیم بزرگ استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانم در کنار مردم خوب مشهد یک فصل موفقیت‌آمیز را در باشگاه دوست‌داشتنی شهرخودرو پشت سر بگذارم.»

1

بازیکنی که نیامده فسخ کرد

ذوب آهن اصفهان فصل سختی را پشت سر گذاشت و با آغاز زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران هم بسیاری از بازیکنان تاثیرگذار خود از جمله احسان پهلوان و مهدی مهدی‌پور را از دست داد. مدیران این تیم که رحمان رضایی را به عنوان مربی‌شان در فصل آینده انتخاب کرده‌اند بازیکنانی را به خدمت گرفته‌اند که حالا رحمان رضایی برخی از آنها را رد کرده است. یکی از این بازیکنان آرش شهامتی‌نژاد است.

1

این بازیکن 22ساله که پیش از امضای قرارداد به مدت 10 روز در تمرینات ذوب آهن حضور داشت و با نظر رحمان رضایی با این تیم قرارداد بست حالا به درخواست رحمان رضایی از تیم کنار گذاشته شده است. رحمان رضایی اعلام کرده نیازی به شهامتی‌نژاد ندارد و این بازیکن باید یک تیم جدید برای خودش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها