کد خبر: 437371
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۷:۲۱
| |

یک کارشناس حقوقی فوتبال:

پرسپولیس هیچ خطایی مرتکب نشده است

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال گفت: تیم پرسپولیس مرتکب خطا نشده است، چون این تیم در آن مهلت زمانی که داده بودند تا پول را پرداخت کند، جذب بازیکن کرد.

پرسپولیس هیچ خطایی مرتکب نشده است
کد خبر: 437371
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۷:۲۱

اعتمادآنلاین| شکایت تیم النصر از تیم پرسپولیس موضوعی است که در روزهای اخیر دنیای فوتبال را در ایران به هم ریخته است. بلافاصله بعد از بازی النصر و پرسپولیس که با شکست تیم عربستانی همراه بود، رسانه‌های عربستانی در اقدامی سازمان‌یافته خبر از شکایت این تیم از پرسپولیس دادند.

هرچند که با گذشت چند روز هنوز تیم پرسپولیس شکایتی از نهادهای بالادستی فوتبال دریافت نکرده است اما این موضوع موجب نگرانی اعضای این تیم و طرفداران آن شده است.

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال درباره شکایتی که گفته می‌شود تیم النصر از تیم پرسپولیس به ای ‌اف‌ سی کرده است، می‌گوید: باید به موضوع اینگونه نگاه کرد که آیا شکایت انجام شده است و آیا این شکایت از طرف تیم پرسپولیس وصول شده یا نه. تا زمانی که شکایتی وصول نشود همه این اتفاقات صرفا جنجال‌های رسانه‌ای هستند.

رفیعی با تاکید بر اینکه تیم پرسپولیس هنوز شکایتی دریافت نکرده است، می‌افزاید: زمانی که شکایت به‌وسیله تیم النصر به ای اف سی و فیفا تسلیم می‌شود، نسخه‌ای از آن شکایت هم در اختیار مشتکی‌عنه قرار می‌گیرد، اما هنوز از طرف پرسپولیس شکایتی واصل نشده است.

او در پاسخ به این سوال که اگر شکایت به دست پرسپولیس برسد، پس از آن روند رسیدگی و پیگیری به این شکایت چگونه خواهد بود، می‌گوید: در این صورت پرسپولیس حق دارد که از خود در برابر شکایتی که النصر کرده، دفاع کند.

این کارشناس حقوقی فوتبال همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر ممکن است در صورت وصول، این شکایت برای تیم پرسپولیس مشکل‌ساز شود، بیان می‌کند: صرف وصول شکایت موجب مشکل‌ساز شدن آن برای پرسپولیس نیست. شکایت که واصل شود این تیم باید دفاع کند تا مشخص شود که خلافی در زمینه شکایتی که تیم النصر انجام داده مرتکب شده است یا نه.

این حقوقدان در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما تیم پرسپولیس مرتکب عمل خلافی شده است یا نه، توضیح می‌دهد: از نظر من تیم پرسپولیس مرتکب خطا نشده است، چون این تیم در آن مهلت زمانی که داده بودند تا پول را پرداخت کند، جذب بازیکن کرد. در حالیکه محدودیت و ممنوعیت بعد از انقضاء آن مهلت رخ می‌دهد. پرسپولیس قبل از خاتمه ضرب‌العجل بازیکن استخدام کرده است.

او در ادامه با اشاره به رای کمیته انضباطی فیفا تاکید می‌کند: در زمانی که تعیین کردند تا پول برانکو پرداخت شود، پرسپولیس اقدام به جذب بازیکن کرد و در رای کمیته انضباطی فیفا هم نوشته شده است که از روز انقضای ظرب‌العجل اجازه جذب بازیکن جدید ندارید.

گفتنی است که رسانه‌های عربستان سعودی درباره نتیجه شکایت باشگاه النصر و اثبات آن می‌گویند: در صورت اثبات تخلف باشگاه پرسپولیس نتیجه دیدار 3 بر صفر به نفع النصر می‌شود و 1000 دلار برای پرسپولیس جریمه درنظر گرفته می‌شود.

منبع: سایت داتیکان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها