کد خبر: 427081
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۰:۴۹:۵۴
| |

قرارداد ویلموتس کل ورزش ایران را دچار بحران کرد

بهایی که ورزش ایران برای انجام چهار بازی تیم ملی با ویلموتس باید بدهد از کل بودجه یکسال کمیته ملی المپیک و پارالمپیک که باید ورزش ایران را برای بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو آماده کنند، حدود 50 میلیارد تومان هم بیشتر است.

قرارداد ویلموتس کل ورزش ایران را دچار بحران کرد
کد خبر: 427081
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۰:۴۹:۵۴

اعتمادآنلاین| قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران تاکنون 8 میلیون و 142 هزار یورو خسارت به بار آورده است (حدود 216 میلیارد تومان)، که از مجموع بودجه کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک حدود 50 میلیارد هم بیشتر است.

بر اساس لایحه بودجه سال 99 مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و 451 میلیارد و 667 میلیون و 200 هزار تومان، مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک معادل 129 میلیارد و 200 میلیون تومان و بودجه کمیته ملی پارا المپیک در بخش جاری و عمرانی معادل 34 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد شد که جمعا رقم بودجه‌ای معادل یک هزار و 615 میلیارد و 567 میلیون و 200 هزار تومان را برای مجموعه وزارت ورزش و جوانان، ‌ کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارا المپیک نشان می‌داد. البته مشخص هم نیست در طول سال چند درصد از این بودجه تخصیص یابد.

به تازگی اما فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در نهایت حکم پرونده اختلافی ایران و مارک ویلموتس را اعلام و فدراسیون فوتبال ایران را موظف به پرداخت 6 میلیون و 137 هزار یورو غرامت به این سرمربی بلژیکی کرد؛ علاوه بر این علاوه بر این فدراسیون فوتبال ایران باید مبلغی در حدود پنج هزار یورو نیز به عنوان هزینه دادرسی به کمیته تعیین وضعیت واریز کند.

8 میلیون و 142 هزار یورو تاکنون

این درحالی است که فدراسیون فوتبال ایران، پیش از این نیز با استقراض از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) رقمی معادل 2 میلیون یورو به عنوان دستمزد مارک ویلموتس پرداخت کرده بود که با احتساب غرامت 6 میلیون و 137 هزار یورویی و نیز هزینه پنج هزار یورویی مربوط به دادرسی در مجموع 8 میلیون و 142 هزار یورو به دلیل قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی از دست خواهد رفت.

با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ایران باید استقراض 2 میلیون یورویی خود از شستا را به صورت ارزی پرداخت کند و تاکنون این رقم کاملا پرداخت نشده است و مشخص نیست در زمان تسویه حساب با این شرکت سرمایه گذاری، قیمت یورو چه میزان خواهد بود، بنابراین اگر همه هزینه ای که روی دست فدراسیون فوتبال ایران تاکنون به جای مانده است به قیمت روز حساب کنیم، (با احتساب هر یورو 26 هزار و 500 تومان) حدود 216 میلیارد تومان می شود که معادل 13 درصد کل بودجه ورزش ایران در سال جاری است.

البته بهایی که ورزش ایران برای انجام چهار بازی تیم ملی با ویلموتس باید بدهد از کل بودجه یکسال کمیته ملی المپیک و پارالمپیک که باید ورزش ایران را برای بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو آماده کنند، حدود 50 میلیارد تومان هم بیشتر است که عمق فاجعه قرارداد با ویلموتس را نشان می دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها